Czech HORECA SUMMIT 2004 3. 11. 2004 Výhledy hotelnictví a jeho trendy pro další období Roman Vacho www.romanvacho.cz generální ředitel Grandhotelu PUPP.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co s trhem SBS aneb trh SBS je trh jako každý jiný
Advertisements

Vstupní analýza Vilém Čekajle
CO JE TO SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ KRIZE?
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Jak budovat turistický potenciál města?. Známé destinace PÍSEK KARLOVY VARY ČESKÝ KRUMLOV BRANDÝS NAD LABEM Turisté nezůstávají přes noc. Průměrná délka.
1 Záměry státu v oblasti zdanění energií a dopady na průmysl Seminář SVSE, Praha Vladimír Toman Hutnictví železa, a.s.
Ing. Jan Světlík Prezident MSSK. Vybrané ukazatele – makroekonomického prostředí ČR Současný stav klastru Nová vize rozvoje Nové Vítkovice.
Hotelnictví a turismus 3. tisíciletí
Hospodářská politika státu
9. Strategické forum 8. – Spokojený a motivovaný tým jako základ výjimečného společenství Roman Vacho Generální ředitel Grandhotel.
hoteliéra při otevření nového hotelu
Informalční technologie jako klíčový faktor pro udržení konkurenceschopnosti společností na trzích EU.
Člen USBS ČR a SP ČR Unie soukromých bezpečnostních služeb ČR Svaz průmyslu a dopravy České Republiky
1 Mezinárodní konference 80 let sociálního pojištění „Současnost sociálního pojištění“ Svaz průmyslu a dopravy ČR Ing. Zdeněk Liška generální.
Roman Vacho Předseda krajské sekce Národní federace hotelů a restaurací ČR generální ředitel Grandhotel PUPP Karlovy Vary, a.s. Karlovy Vary
Význam agenturního zaměstnávání pro flexibilitu pracovního trhu
Makroekonomie I ( Cvičení 6 – Hospodářské cykly a ekonomický růst)
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
 EU je jedinečné hospodářské a politické partnerství 27 demokratických evropských zemí  jejím cílem je mír, prosperita a svoboda pro 498 milionů občanů.
Jiří Schwarz a prezident Liberálního institutu děkan Fakulty národohospodářské VŠE odborná konference Senát Parlamentu ČR Antimonopolní politika.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. 1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
Postavení a význam cestovního ruchu – makroekonomický komentář Ing. Vladimír Pikora, Ph.D. Hlavní ekonom Next Finance.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Mikroekonomie I Ekonomický růst Ing. Vojtěch JindraIng. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)Katedra ekonomie (KE)
Globalizace a trh práce Kamil Galuščák ČNB Seminář MF „Fiskální vývoj ČR, cesta k přijetí eura“ Smilovice,
TRH. Definice: -je místo střetu nabídky a poptávky. Směňují se zde výrobky a služby. Prostředkem směny jsou peníze.
Internet a cestovní ruch
Česká republika: bezpečná a cenově stále příznivá.
2.Marketingové prostředí
Budoucnost profesí Budoucnost profesí – pohled za obzor Ing. Jiří Braňka Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání.
EVENT MARKETING, MICE A ŘÍZENÍ JEHO PROCESU v regionální praxi Nic nového pod sluncem Roman Vacho © Generální.
KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Pozitivní lobbying pro růst průmyslu Bc. Vladimír Šiška tajemník Hospodářské komory ČR.
Liberalizace energetiky a její vliv na PRE
Podnikatelský plán struktura plánu.
„Řízení lidských zdrojů /HR/ je jedním z hlavních úkolů managera a nikdo to za něho nemůže udělat“ Roman Vacho© City Hotel Park Dolný Kubín.
Roadshow AHR ČR 12. října 2011 Parkhotel, Hluboká nad Vltavou Roman Vacho prokurista a výkonný ředitel 3 star activity hotels, s.r.o.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
Trh práce a politika zaměstnanosti
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Jakub Petr. Bez možnosti vyzkoušet si oblečení Větší výběr sortimentu Nižší cena Ušetření času Nakupování z pohodlí Nakupování z pohodlí domova Problémy.
Vývojové tendence na trhu práce. Přeměny ve způsobech organizace výroby FordismusPost-fordismus Flexibilita výroby Důsledky vývojových tendencí Růst participace.
Trh práce a politika zaměstnanosti
Konkurenceschopnost chemického průmyslu ČR Praha, 6. května 2010 © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Vývoj TIC po roce 1989 a jejich současné postavení v systému cestovního ruchu Ostrava, Ing. Pavel Attl, Ph.D., katedra cestovního ruchu, VŠH.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Aktuální údaje o stavební výrobě a bytové výstavbě Tisková konference Stavebnictví.
OBCHOD JAKO VÝZNAMNÝ ZAMĚSTNAVATEL Seminář Udržitelnost pro výrobu a obchod Marta Nováková prezidentka SOCR ČR.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_08.
Střední a východní Evropa: Bezpečnost investic v rozvíjejícím se světě
1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE
Elektronický obchod z pohledu České republiky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Hrozby a příležitosti pro vzdělávání v pražském prstenci
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Základní pojmy v cestovním ruchu, podnikání v cestovním ruchu, činnosti a povinnosti cestovní kanceláře.
Prezentace obchodního plánu
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Význam agenturního zaměstnávání pro flexibilitu pracovního trhu
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Czech HORECA SUMMIT Výhledy hotelnictví a jeho trendy pro další období Roman Vacho generální ředitel Grandhotelu PUPP Karlovy Vary, a.s.

Czech HORECA SUMMIT Rok 2004 Co významného se stalo ? - Vystoupili jsme do EU - Změnila se nám vláda - Máme nejvyšší daně ve střední Evropě, nejvíce je zdaněna práce - Přijetí € se nám vzdaluje - Korupce v našem státě roste - Přijíždí stále více turistů

Czech HORECA SUMMIT Válčíme v Iráku - Terorismus je nepředvídatelnou hrozbou pro rozvoj cestovního ruchu kdekoliv na světě - Lidé vyhledávají bezpečné a klidné destinace

Czech HORECA SUMMIT Vše okolo nás se mění nepředstavitelným tempem

Czech HORECA SUMMIT Abychom pochopili trendy musíme si uvědomit několik zásadních momentů vývoje v hotelovém a restauračním průmyslu ve světě - Globalizace - Brandizace hotelových řetězců, prodej značky - Stále více společností využívá management kontraktů, franchisingu, mění se vlastnictví hotelových budov - Outsoursing

Czech HORECA SUMMIT Výrazně se začíná měnit obchodní strategie hotelových společností - Nízkonákladové letecké společnosti - Nové distribuční a informační kanály - Boj o provize za cestování - Zkracování délky pobytu, nová dělba času na odpočinek - Zjednodušování systému obsluhy, snižování počtu pracovníků, velký tlak na produktivitu práce - Konkurenční boj přiostřuje, vymyslet a prodat nové služby je výhodou po velmi krátkou dobu

Czech HORECA SUMMIT Na co se musíme orientovat,co nás čeká u nás doma ? Výrazný tlak na růst mezd ze strany našich spolupracovníků ! Proč ? - Růst mezd celkově a především ve státní správě - Uvolnění trhu práce po vstupu do EU - Obor je celkově v nízké průměrné mzdě proti ostatním odvětvím národního hospodářství - Je nutné počítat, že mzdové náklady vzrostou za příštích 5- 7 let o více než 50% - Musíme více zaměstnávat vzdělané, ale i dražší spolupracovníky - Zaměstnanec si bude muset více uvědomit svoji návratnost zaměstnavateli

Czech HORECA SUMMIT Cenová tvorba se bude muset změnit !!! - Všechny náklady porostou - Nebude místo ani prostor nabízet menu za 80,- Kč - Ceny ubytování v nižších kategoriích zatím dosahují cca 60% v Evropě realizovaných - Všechny tyto problémy je nutné řešit ihned a ne až při přiblížení přijetí €

Czech HORECA SUMMIT Budeme muset dostat odvahu jasně pojmenovat nekalé praktiky v našem oboru! - Zaměstnávání na černo, kterému nemohou slušní podnikatelé konkurovat - Prodej produktů mimo právní rámec zákonného podnikání - Nerovné podmínky pro podnikání - Obor musí jasně deklarovat svojí korektnost a poctivost

Czech HORECA SUMMIT Pomalu, ale jistě si začneme uvědomovat význam domácího cestovního ruchu - Cca 4 miliony klientů - Máme jim co nabídnout? - Jsme zapojeni do tvorby plánů rozvoje regionů ? - Uvědomujeme si dopad do zaměstnanosti ?

Czech HORECA SUMMIT Musíme mnohem více bojovat o postavení našeho oboru ve společnosti - Na obor je pohlíženo jako na obor okrajový - Nikdo není ochoten přemýšlet a mít vizi změn, které přijdou - Vznikají právní rámce bez důkladného zhodnocení dopadu /ZP, DPH, otevírací doby, hygienické předpisy, atd. / - Obor potřebuje silnou a jednotnou reprezentaci

Czech HORECA SUMMIT Je před námi hodně práce, ale není třeba se obávat ! Držím nám všem palce a děkuji za pozornost