TOP CZ digitální trendy – 2014 Tomáš Veselý
Digitální inovace Co je zajímavé z pohledu inzerenta?
Marketingové inovace ve světě Očekávání Čas Multichannel attribution, Transactional Ad Units Social Media Metrics, Social commerce RTB, Augmented Reality, Location-Based Advertising, Digital Out-of-Home 2D Bar Code Marketing, Mobile Advertising, Cloud Advertising, In-Stream Video Ad Insertion / Digital Briefing / Prosinec
Marketingové inovace u nás Očekávání Čas Custom audiences RTB Mobilní reklama Slevomaty PPC, Obsahové sítě / Digital Briefing / Prosinec
Situace na trhu Co nás čeká dále?
6 / Digital Briefing / Prosinec Dramatické změny trhu, tak jak jej známe Zdroj: SPIR, AdEx 2012, IAB Europe, IHS Český inzerent: - nakupuje v CEE zdaleka nejdráže „share of voice“ - nejrychleji v celé EU mění podíl svých „digitálních investic Net Net Investice online Zdroj: ročenka Admonitoring 2012, Net Net investice přepočítany s předpokladem slevy 15 % a 15 AP Investice online per capita
7 / Digital Briefing / Prosinec Co čekat na trhu v roce 2014? Český inzerent: - bude optimalizovat nákupní modely internetové reklamy - bude více preferovat výkonovou reklamu - bude méně volit standardní banerovou inzerci - způsobí rostoucí průměrnou cenu v ad-exchangích a PPC Zdroj: ročenka Admonitoring 2012, Net Net investice přepočítany s předpokladem slevy 15 % a 15 AP
Český zákazník v roce 2014
I přes rostoucí význam tabletů a mobilů, neklesá význam TV Zákazník stále šetří a reaguje zejména na cenu a cenové pobídky Neočekáváme skokové změny v chování oproti 2013 / Digital Briefing / Prosinec 2013 Zdroj: MML Q4/2012-Q1/2013; odhad za předpokladu lineárního růstu 9 Mobilní zařízení a Equa bank
10 Multi-screening mění atribuce konverzí / Digital Briefing / Prosinec 2013 Večer doma 1.cookie info mobilní web Ráno v práci Standardní PPC Mobilní PPC 2. cookie konverze na webu ? ROI
Trendy v reklamních kampaních
12 Sociální sítě a výkonnostní kampaně Custom audiences & News feed ads & Facebook exchange & Content / Digital Briefing / Prosinec 2013 CTR ↑
13 Stále odvážnější práce s kreativou = masivní CTR / Digital Briefing / Prosinec 2013 TV spot – 15 a 20s Výsledek: 19,4 % CTR 163 tis kliků
Automatizace procesů v marketingu 14 / Digital Briefing / Prosinec 2013 Media planning Media buying Landing page Retargeting Kliky ↑ Konverze ↑ Konverze ↑ Kliky ↑ Konverze ↑
Děkuji 15 / Presentation to xxxx / December 2010