Název úlohy: 4.7 Termistor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název úlohy: 3.11 Rychlost zvuku ve vzduchu
Advertisements

Název úlohy: 2.4 II. Newtonův zákon
Termodynamika řešená úloha Petr Machálek.
Název úlohy: 4.11 Radioaktivita a ochrana před zářením
Hradec Králové – Veletrh nápadů učitelů fyziky.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Opakujeme Přesvědčili jsme se: I – elektrický proud – A ( ampér )
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli za sebou
Funkce.
Export dat, vytvoření tabulek a grafů na
Závislost elektrického odporu na vlastnostech vodiče
Měření teploty Teplota je fyzikální veličina, značí se t.
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
Vedení elektrického proudu v polovodičích
Název úlohy: 8.6 Polarizace světla
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Ideální plyn.
Název úlohy: 2.5 Smykové tření
Úloha č. 3: Nastavení pracovního bodu tranzistoru
Příprava laboratorní práce č.3
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Určení měrných skupenských tepel vody.
VY_32_INOVACE_08-11 OHMŮV ZÁKON.
Druhy teploměrů Prezentace do fyziky.
Název úlohy: 3.3 Účinnost. Fyzikální princip: Účinnost je podíl vykonané práce W a dodané energie E. Cíl: Určit účinnost při ohřívání vody lihovým kahanem.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Měření tepla Miroslava Maňásková.
Název úlohy: 2.8 Archimedův zákon
Název úlohy: 2.11 Základy meteorologie
Změny teploty vzduchu v průběhu času
Název úlohy: 3.19 Výkon elektrického proudu. Fyzikální princip Výkon P elektrického proudu vypočítáme jako součin napětí na spotřebiči a proudu, který.
8.5 Radioaktivita a ochrana před zářením
K měření teploty použijeme digitální teploměr firmy Vernier. Stanovení rovnovážné teploty pomocí lite-161.exe.
Název úlohy: 7.21 Střídavý proud s indukčností
Název úlohy: 9.9 Nabíhání zdrojů světla. Fyzikální princip Každý zdroj světla potřebuje určitou dobu po jeho zapnutí k přejití do plného provozního režimu.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Chladnutí vody v různých nádobách
Název úlohy: 2.6 Povrchové napětí
Název úlohy: 7.18 Přechodný děj
Název úlohy: 2.14 Barvy světla
Název úlohy: 5.14 Archimedův zákon.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Praktické cvičení s tabulkami a grafy ZÁKLADNÍ ŠKOLASTŘEDNÍ ŠKOLA.
6. Měření na RLC obvodu.
Kirchhoffovy zákony Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Motivace žáků ZŠ a SŠ pro vzdělávání v technických oborech.
Účinky elektrického proudu
Měření závislosti odporu rezistoru a termistoru na teplotě
Proč v zimě solíme silnice? Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Počítač Sklenice, kádinka Sůl.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření teploty Číslo DUM: III/2/FY/2/1/14 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA KONÁNÍM PRÁCE.
Závislost hustoty kapaliny na teplotě Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Exponenciální pokles ve fyzice.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 37 AnotaceOdporové.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Fotosyntéza.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM kolorimetrie.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 3.7.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Impuls síly.
Účinnost přeměny energie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Měření odporů výchylkovými Měření odporů výchylkovýmimetodami.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM 3. Newtonův zákon.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_08_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
Měření s multimetrem Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Jak lze změnit odpor polovodičů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
zpracovaný v rámci projektu
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Název úlohy: 5.2 Volný pád.
Přijaté teplo. (protokol). Téma Téma: Určení přijatého a odevzdaného tepla tělesem při tepelné výměně. Úkol: Úkol: Určení tepla odevzdaného horkou vodou.
Musíme… a nebo „Musíme“?
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Transkript prezentace:

Název úlohy: 4.7 Termistor

Fyzikální princip Termistor je polovodičová součástka, jejíž odpor závisí na teplotě.

Cíl Změř závislost odporu termistoru na teplotě. Urči o jakou závislost se jedná. Pomůcky LabQuest, ohmmetr (musí být nainstalován!!), teploměr TMP-BTA, rychlovarná konvice s horkou vodou, termistory s  jmenovitou hodnotou odporu 4k7, 10k, 15k, počítač s programem Logger Pro.

Schema

Postup 1. V konvici si ohřejeme vodu. 2. Teploměr TMP-BTA zapojíme do konektoru CH 2 a ohmmetr do konektoru CH 1 LabQuestu. 3. K ohmmetru připojíme termistor (10k), který zastrčíme společně s teploměrem do kádinky. 4. LabQuest připojíme přes USB k počítači. 5. Zapneme LabQuest. 6. V programu LoggerPro v menu Vložit – Displej měřidla – Digitální vložíme okénko zobrazující hodnotu Odporu (Resistance). 7. V programu LoggerPro nastavíme v menu Experiment – Sběr dat: Trvání: 300s, Frekvence: 1 čtení/s. 8. V programu LoggerPro nastavíme v menu Nastavení – Nastavení grafu na osu y Odpor a na osu x Teplotu. 9. Nalejeme horkou vodu z konvice do kádinky s teploměrem a termistorem a zapneme Sběr dat v programu LoggerPro.

Postup 10. Voda postupně chladne a počítač vykresluje graf závislosti R=f(t). Ochlazování můžeme pomalu urychlovat opatrným přilévám studené vody a současným mícháním. Pro hlubší ochlazení můžeme použít kousek 11. Po skončení měření (300s) uložíme toto měření do paměti – menu Experiment – Uchovat poslední měření a můžeme opakovat měření pro další termistor. Nebo při měření použít současně dva ohmmetry (CH 2 a CH 3) a dva termistory. 12. Porovnáme naměřené průběhy grafů. Vyslovíme závěr.

Postup

Doplňující otázky 1. Z programu Logger Pro z tabulky můžeme naměřená data pomocí Ctrl+C a Ctrl+V zkopírovat do programu Excel a tam je dále zpracovávat – sestrojit graf, proložit funkci. 2. V programu Logger Pro můžeme v menu Analýza – Curve Fit zkusit proložit funkci, kterou si vybereme ze seznamu. Ověř výpočtem (Excel, kalkulačka), že zvolená funkce „funguje“. 3. Zdůvodněte proč odpor termistoru klesá s rostoucí teplotou? Kde se toho využívá?