Komunikační diagram (UML)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Advertisements

Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Kreslení, kliparty, obrázky OLE, video
Jeden příklad v různých programovacích jazycích
Objekty mohou být vytvořeny buď pomocí prostředků Wordu nebo je můžeme vytvořit na jiném místě a do dokumentu Wordu vložit. Všechny objekty se vloží na.
Jak vytvořit prezentaci Vytvořila firma: A-B Spektrum, počítačové a vzdělávací kurzy.
Metody zpracování vybraných témat (projektů)
Vývojové diagramy a základy algoritmizace
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
1IT S ÍŤOVÝ DATOVÝ MODEL Ing. Jiří Šilhán. S ÍŤOVÝ DATOVÝ MODEL Je historicky nejstarším datovým modelem. Jeho základem jsou vzájemně propojené množiny.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT36.16 Téma: PowerPoint Číslo.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 4.0 (Text)
 Kalkulátor  Slouží k tvorbě tabulek, sestav, grafů i pro náročné výpočty z oblasti matematiky, statistiky, financí apod.
Jak vytvořit prezentaci
Prezentace produktu Microsoft Excel. ČAS Vrátí číslo, které představuje určitý čas. Toto číslo vrácené funkcí ČAS je desetinné číslo v rozmezí od 0 do.
Algoritmizace a základy programování
Modelovací jazyk UML. Jazyk UML je víceúčelový modelovací jazyk, který byl vyvinut speciálně pro účely softwarového inženýrství. Obsahuje formalizovaný.
Korekturní značky 1. - úvod
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE II. Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 9 Ruce jako šperk Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 8) Možnosti využití.
OBJEKTOVÉ METODOLOGIE – JEJICH UŽITÍ A VÝKLAD Ing. Martin Molhanec, CSc.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Práce s textem v objektech prezentace Vypracoval : Ing. Jiří Durďák Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Techniky projektového řízení
Dokumentace objektů a zveřejnění funkcí
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Úprava tabulek Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.903.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 8 Ptačí strom Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 9) Možnosti využití artefiletiky.
Algoritmizace a programování Vývojové diagramy - 03
VEKTOROVÁ GRAFIKA Zatímco v rastrové grafice je celý obrázek popsán pomocí hodnot jednotlivých barevných bodů (pixelů) uspořádaných do pravoúhlé mřížky,
Vlastnosti stránky a tisk
Technické kreslení Řezy a průřezy
Vytvořil: Petr Hruška G461
GRAFIKA úvod.
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 1 Barevná setkání - mandala Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 8) Možnosti.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Textový procesor Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Kreslítko Petr Diviš Zdeněk Papež. Úvod Desktopová („stand-alone“) aplikace Jednoduchý grafický editor  Tvorba a editace základních geometrických objektů.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VKLÁDÁNÍ HUDBY V PowerPointu 2010.
Počítačové sítě Terezie Gřundělová Historie Vznik a vývoj je spjat s rozvojem počítačů a výpočetní techniky První rozmach v padesátých letech.
Mgr. Karel FischerÚprava prezentace1 Změna použité šablony Ke změně šablony mohu použít jednu ze tří možností: a)Formát \ návrh snímku b)V panelu nástrojů.
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
Rozdělení elektrotechnických schémat přehledové blokové obvodové
BPMN Business process modeling notation
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bednářová Hana ANOTACE Žáci říkají abecedu a hledají písmena na ploše. Určují, která.
MS ACCESS Databáze pro každého. Základní pojmy  Data  určitá fakta, vztahující se k objektům z reálného světa, uložená v paměti počítače  Informace.
Symboly, rovnice, obrazce
Tato prezentace byla vytvořena
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
VYTVÁŘENÍ e-LEARNINGOVÝCH MATERIÁLŮ Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
Matematika pro stavební obory 6. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Mgr. Vilibald Schlapák ZÁKLADY KÓTOVÁNÍ Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření:
Rozložení – úvodní snímek Pozadí – šedé. Vložte vlastní pozadí Obrázek můžete stáhnout z internetu.
Databáze ● úložiště dat s definovaným přístupem ● typy struktury – strom, sekvence, tabulka ● sestává z uspořádaných záznamů ● databáze – struktura – záznam.
Doc. RNDr. František Koliba, CSc. Katedry Informatiky a matematiky OPF SU Budova A Informatika pro ekonomy II INM / BPNIE Přednáška.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 4– POWERPOINT – PRÁCE S TEXTEM Název školy:
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 17– PŘECHODY SNÍMKŮ V PREZENTACI. Název školy:
Zoner Callisto – křivky
Informační a komunikační technologie
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Podpora adaptivní navigace
Klávesnice Denisa Procházková 1.A.
Propojování sítí (1) Propojování sítí je možné realizovat, např. pomocí: Repeater: zesilovač, který předává veškeré informace z jedno-ho síťového segmentu.
MNOŽINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Diagramy aktivit Michale Blaha, James Rumbaugh: Object-Oriented Modeling and Design with UML®, Second Edition, Pearson – Prentice Hall, 2005.
Pokročilé stavové diagramy
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Transkript prezentace:

Komunikační diagram (UML)

Komunikační diagram Komunikační diagram je interakční diagram, který klade důraz na datové spojení mezi různými účastníky. Místo kreslení čáry životnosti u každého účastníka ve svislém směru, jak je tomu u sekvenčních diagramů, dovolují komunikační diagramy libovolné rozmístění účastníků a kreslení zpráv jako spojnic mezi nimi. Pořadí zasílaných zpráv je poté patrné z číslování jednotlivých spojnic.

Číslování zpráv Obecně používané číslování zpráv (1, 2, 3, ..) je přehlednější, ale není podle normy UML 2.0. Zde se používá pro číslování zpráv vnořené desetinné číslování (1, 1.1, 1.2, …). Důvodem pro používání tohoto číslování je odstranění nejasnosti s voláním sama sebe. Nevýhodou tohoto číslování je možnost vzniku dlouhých sekvencí čísel. Proto se původní jednoduché číslování zpráv stále ještě používá. V rámci číslování se používají také písmena, která signalizují příslušnost k vláknům kontroly. Např. Zprávy 1A1 a 1B1 jsou různá vlákna vložená paralelně zprávou 1. Zprávy A1 a B2 jsou v různých vláknech kontroly. Zdroj: http://orca.xf.cz/ooms/011/011.htm

Symboly diagramu komunikace – uzly Rámec Rámec poskytuje prostor, do kterého je umístěn diagram komunikace

Životní dráha objektu Používá se pro znázornění účastníků komunikace. Symboly diagramu komunikace - spojení Zpráva Zpráva musí být vždy číslována a toto číslování může také obsahovat písmena, označující příslušnost k vláknům kontroly. Šipka určuje směr komunikace.