Ionty Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozcvička Urči typ funkce:
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Exponenciální funkce Exponenciální funkcí o základu a nazýváme každou část funkce, která je dána rovnicí: Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
. Kvadratická funkce ° Narýsuj: -1 -1
Jak se atomy spojují.
Částicová stavba látek
 A, A  B, Z  C, X  A, v matematicko-fyzikálních tabulkách  B, v tabulce PSP u každého prvku  C, musíme je znát zpaměti.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Rozcvička Urči typ funkce: Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Stavba atomu ATOM Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PSP a periodicita vlastností
Chemická vazba.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Ionty.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Neutralizace Vznik solí
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
MODEL ATOMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Atom Mgr. Helena Roubalová
Látkové množství, molární hmotnost
ATOM (NUCLEUS) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickými vlastnostmi látek. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit a popsat.
Ionty Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
CHEMICKÁ VAZBA Chemie 8. ročník
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Výukový materiál:VY_32_INOVACE_Ionty Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka Bártová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Elektrické vlastnosti látek (6. ročník) Zdroj: Wikimedia. Suitcase icon.jpg [online] [cit ]. Dostupný pod licencí.
Jak se atomy spojují Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Redoxní reakce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Chemická vazba Autor.Mgr.Vlasta Hrušová.
Jak se atomy spojují Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
ATOM (NUCLEUS) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
IONTY Co jsou ionty Co je elektronegativita a jak souvisí s ionty
Soutěžíme před testíkem
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vysvětlení elektrování těles Číslo DUM: III/2/FY/2/2/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Částicové složení látek
Soutěžíme před testíkem
JAK LZE VYSVĚTLIT ELEKTROVÁNÍ TĚLES
Stavba atomu.
Rozcvička Urči typ funkce:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
Stavba atomu.
Elektrické vlastnosti látek
Stavba atomu ATOM Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Redoxní reakce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Redoxní reakce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Jak se atomy spojují.
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
VY_32_INOVACE_19 19 atomy, molekuly,ionty autor: Mgr. Helena Žovincová
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Ionty Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Částicové složení látek
Transkript prezentace:

Ionty Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Vznik iontů Ionty jsou kladně (Na+) nebo záporně (Cl-) nabité částice hmoty. Ionty vznikají přijetím nebo ztrátou elektronů z elektronového obalu neutrálního atomu. Prvky přijímají nebo ztrácejí elektrony proto, aby získaly stavbu elektronového obalu jako nejblíže postavený vzácný plyn.

Elektronegativita Je schopnost atomu poutat valenční elektrony. Značí se X. Zapisuje se desetinným číslem nad chemickou značkou prvku. Je-li X < 2, prvky zpravidla ztrácejí valenční elektrony a vytvářejí ionty s kladným nábojem - kationty. Je-li X > 2, prvky zpravidla přijímají elektrony a vytvářejí ionty se záporným nábojem - anionty.

Úkol 1: Zodpověz otázku a doplň text: Kdy je částice elektricky neutrální? Doplň: Kationt je částice s ……. nábojem, aniont je částice se …….. nábojem. Kontrola: Nesloučené atomy mají stejný počet p+ a e-. kladným záporným

Řešení úkolu č. 1 Kdy je částice elektricky neutrální? Doplň: Kationt je částice s ……. nábojem, aniont je částice se …….. nábojem. Kontrola: Nesloučené atomy mají stejný počet p+ a e-. kladným záporným

Úkol 2: Podle hodnoty X vyber prvky, které tvoří kationty nebo anionty: Cu, S, K, Mg, O, F, Na, Fe, Zn, Pb, N, Hg, C, Li, Ba, Al Kontrola: Kationty: Cu, K, Mg, Na, Fe, Zn, Pb, Hg, Li, Ba, Al Anionty: S, O, F, N, C

Řešení úkolu č. 2 Cu, S, K, Mg, O, F, Na, Fe, Zn, Pb, N, Hg, C, Li, Ba, Al Kontrola: Kationty: Cu, K, Mg, Na, Fe, Zn, Pb, Hg, Li, Ba, Al Anionty: S, O, F, N, C

Příklady vzniku iontů Vznik kationtu: Nao - e- → Na+ Vznik aniontu: Clo - e- → Cl- {17-17+}o - e- → {18-17+}

Úkol 3: Napiš počty elektronů u níže uvedených iontů: Mg2+ Br- Fe3+ O2- Kontrola: 18 10 36 23

Řešení úkolu č. 3 Kontrola: K+ 18 N3- 10 Mg2+ 10 Br- 36 Fe3+ 23 O2- 10

Úkol 4: Příklady k procvičení Doplň chybějící údaje v zápisu: Cu0 2e- → Cu2+ S0 + 2e- → P0 → P3- Zapiš schéma vzniku: K+ O2- Al3+ Kontrola: Cu0 - 2e- → Cu2+ S0 + 2e- → S2- P0 + 3e- → P3- K0 - e- → K+ O0 + 2e- → O2- Al0 - 3e- → Al3+

Řešení úkolu č. 4 Doplň chybějící údaje v zápisu: Cu0 2e- → Cu2+ S0 + 2e- → P0 → P3- Zapiš schéma vzniku: K+ O2- Al3+ Kontrola: Cu0 - 2e- → Cu2+ S0 + 2e- → S2- P0 + 3e- → P3- K0 - e- → K+ O0 + 2e- → O2- Al0 - 3e- → Al3+