„Přírodní vědy moderně a interaktivně“ „Natural Sciences in Modern and Interactive Way“ Město Orlová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Advertisements

Spolu za vzděláním Název operačního programu:  Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název oblasti podpory: Rovné příležitosti.
Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Školní projekt ZŠ Smetanův okruh 4, Krnov
ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
KROK ZA KROKEM K MODERNÍ ŠKOLE Registrační číslo: CZ.1.07/1.2.08/
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Jihomoravském kraji
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Představení zajímavých projektů OPVK
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Jihomoravském kraji Pracovní schůzka koordinátorů ZŠ
Podpora uměleckého vzdělávání CZ.1.07/1.3.42/ Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Neratovice 24. ledna 2014 Cestou přírodovědných a technických oborů napříč Středočeským krajem Stáž pedagogických.
Projekt: Integrace na druhou - šk.r. 2010/2011 Plánované projektové aktivity PPP FM v nejbližším období: a)Aktivita č.1 - Společné dílny: pedagog - šk.
Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.
Pokusy ve výuce přírodovědných předmětů CZ.1.07/1.1.26/
Dělení se zbytkem 2 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Konference „k projektu Moderní metody profesního vzdělávání“ Martina Volná Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Smlouva o realizaci grantového projektu v rámci globálního grantu CZ.1.07/ Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Středočeském kraji Operačního programu.
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Integrace romské komunity v Moravskoslezském.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
1 Možnosti financování vzdělávacích programů pro zaměstnance v rámci OP LZZ Prezentující Ing. Lenka Piruchová.
CHCI BÝT JAKO VY ZŠ VELTRUSY Projekt schválený Zastupitelstvem Středočeského kraje v rámci 2. výzvy 2. globálního grantu v oblasti podpory 1.2 Rovné příležitosti.
Podpora poradců Podpora poradců
CZ / /0390 Posílení role Odborového svazu KOVO při zvyšování adaptability jeho členů Příjemce dotace: OBSLUŽNÁ SPOLEČNOST,a.s. Partner: Odborový.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly II. CZ.1.07/1.1.32/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
Název projektu: Inovace praktického vzdělávání Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.28/ Zahájení realizace: Ukončení realizace :
Klíčení Rosteme s dětmi Pionýrský program neformálního vzdělávání se zaměřením na děti se specifickými vzdělávacími potřebami.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
Učme se nově Souhrnné informace o projektu. Základní údaje Název projektu:Učme se nově Registrační číslo:CZ.1.07/1.1.04/ Název operačního programu:
Příspěvek DDM a SVČ k rozvoji mladého člověka DDM = SVČ Domy dětí a mládeže = Střediska volného času Širší smysl zájmového vzdělávání: rozvoj zájmu rozvoj.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
Projekt IVOŠ Inovace a modernizace vzdělávacích programů VOŠ Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory: Vyšší odborné vzdělávání.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Zhodnocení období 2005 – 2008 v oblasti školství a sportu
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Vzorový projekt pro ZŠ.
Informace o projektu IKAP
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Vzorový projekt pro ZŠ.
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

„Přírodní vědy moderně a interaktivně“ „Natural Sciences in Modern and Interactive Way“ Město Orlová

2 Název globálního grantu: CZ.1.07/1.1.24, ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VE VZDĚLÁVÁNÍ V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI II Název operačního programu: Registrační číslo projektu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost CZ.1.07/1.1.24/ Příjemce projektu: MĚSTO ORLOVÁ Zahájení projektu: Ukončení projektu: Celkové způsobilé náklady projektu: ,84 Kč

3 CÍL PROJEKTU  Inovace výuky ve čtyřech základních školách ve městě  Volnočasové aktivity v Domě dětí a mládeže – „Učíme se pozorováním“  Tvorba inovativních výukových materiálů pro potřeby žáků a učitelů  Podpora talentovaných žáků v přírodovědné oblasti, zejména formou zájmového vzdělávání  Podpora slabých žáků v přírodovědné gramotnosti  Exkurze zaměřené na výukové téma  Vzájemná kooperace jednotlivých subjektů v oblasti běžné výuky a volnočasových aktivit  Rozvoj přírodovědné gramotnosti žáků ve Městě Orlová

4 ZAMĚŘENÍ PROJEKTU

5

6

7

8 REALIZAČNÍ TÝM PROJEKTU Manažerské pozice:

9 REALIZAČNÍ TÝM PROJEKTU KOORDINÁTOŘI (5) PARTNERSKÝCH ŠKOL Tvůrci pracovních listů (cca 30 učitelů) Metodik příprav laboratorních prací (cca 30 učitelů) Pedagog a metodik volného času (7 pedagogů DDM) Pozice partnerů projektu:

10 PARTNEŘI PROJEKTU Základní škola Orlová - Lutyně K. DVOŘÁČKA 1230 okres Karviná, příspěvková organizace Základní škola Orlová - Lutyně K. DVOŘÁČKA 1230 okres Karviná, příspěvková organizace Zapojení v projektu:  inovace výuky ve dvou přírodovědných oblastech (zapojení: fyzika, matematika),  implementace nově vytvořených výukových materiálů a didaktických pomůcek do výuky, individuální práce s nadanými a slabými žáky v rámci školy,  podpora volnočasových aktivit „Učíme se pozorováním“,  koordinace sekce MATEMATIKY.

11 PARTNEŘI PROJEKTU Základní škola Orlová - Lutyně MLÁDÍ 726 okres Karviná, příspěvková organizace Základní škola Orlová - Lutyně MLÁDÍ 726 okres Karviná, příspěvková organizace Zapojení v projektu:  inovace výuky ve třech přírodovědných oblastech (zapojení: fyzika, chemie, matematika),  implementace nově vytvořených výukových materiálů a didaktických pomůcek do výuky,  individuální práce se slabými žáky, celoměstská působnost - metodická činnost pro ostatní školy,  podpora volnočasových aktivit „Učíme se pozorováním“,  koordinace sekce FYZIKY.

12 PARTNEŘI PROJEKTU Základní škola Orlová - Lutyně U KAPLIČKY 959 okres Karviná, příspěvková organizace Základní škola Orlová - Lutyně U KAPLIČKY 959 okres Karviná, příspěvková organizace Zapojení v projektu:  inovace výuky ve dvou přírodovědných oblastech (zapojení: fyzika, chemie),  implementace nově vytvořených výukových materiálů a didaktických pomůcek do výuky,  podpora volnočasových aktivit „Učíme se pozorováním“,  exkurze,  koordinace sekce CHEMIE.

13 PARTNEŘI PROJEKTU Základní škola Orlová - Lutyně ŠKOLNÍ 862 okres Karviná, příspěvková organizace Základní škola Orlová - Lutyně ŠKOLNÍ 862 okres Karviná, příspěvková organizace Zapojení v projektu:  inovace výuky ve všech přírodovědných oblastech (zapojení: fyzika, chemie, biologie, matematika),  implementace nově vytvořených výukových materiálů a didaktických pomůcek do výuky,  individuální práce s talentovanými žáky, celoměstská působnost - metodická činnost pro ostatní školy,  podpora volnočasových aktivit „Učíme se pozorováním“,  exkurze,  koordinace sekce MATEMATIKY.

14 PARTNEŘI PROJEKTU Dům dětí a mládeže, Orlová, příspěvková organizace Dům dětí a mládeže, Orlová, příspěvková organizace Zapojení v projektu:  činnost volnočasových aktivit v oblasti biologie,  podpora talentovaných žáků formou  přírodovědných kroužků,  aktivity pro všechny žáky orlovských ZŠ, „Učíme se pozorováním“,  exkurze.

15 KLÍČOVÁ AKTIVITA - 01 „Tvorba inovativních výukových materiálů v přírodovědné oblasti“  Tvorba výukových materiálů  Implementace do výuky ve všech zúčastněných školách  Zpracování 19 souborů, rozdělených do oblastí a ročníků  Jeden soubor = nejméně 15 oboustranných listů A 4  JEDNOTNÁ GRAFICKÁ ÚPRAVA MATERIÁLŮ  PRAVIDLO: každé téma musí být ověřeno ve výuce  ZAJIŠTĚNÍ KVALITY: oponent nesmí být tvůrce daného tématu

16 KLÍČOVÁ AKTIVITA - 01 CHEMIE 2 SOUBORY pro 8. a 9. ročník CHEMIE 2 SOUBORY pro 8. a 9. ročník FYZIKA 4 SOUBORY pro 6. až 9. ročník FYZIKA 4 SOUBORY pro 6. až 9. ročník BIOLOGIE 4 SOUBORY pro 8. až 9. ročník BIOLOGIE 4 SOUBORY pro 8. až 9. ročník MATEMATIKA 9 SOUBORŮ pro 1. až 9. ročník MATEMATIKA 9 SOUBORŮ pro 1. až 9. ročník

17 KLÍČOVÁ AKTIVITA - 01 ROZSAH ZAPOJENÍ:  ZŠ K. DVOŘÁČKA matematika a fyzika  ZŠ U Kapličky fyzika a chemie  ZŠ Mládí matematika, fyzika a chemie  ZŠ Školní matematika, fyzika, chemie, biologie HARMONOGRAM:  průběžná tvorba + ověřování  průběžná tvorba + ověřování, grafická úprava, tisk implementace  grafická úprava, tisk, implementace CELKEM ZPŮSOBILÉ VÝDAJE: ,- Kč

18 KLÍČOVÁ AKTIVITA - 02 „Podpora přírodovědných talentů“  Realizace formou celoměstské podpory soustředěné v ZŠ Školní 862  FORMA: kroužky, zájmové útvary otevřené všem žákům orlovských škol  Činnost kroužků 1 x týdně minimálně 2 vyučovací hodiny  CÍL: prostřednictvím soutěží a her vyhledávat přírodovědné talenty  Rozšíření vzdělávacích možností nadaných žáků

19 KLÍČOVÁ AKTIVITA - 02 ROZSAH ZAPOJENÍ:  ZŠ K. DVOŘÁČKA kroužky M a F, pouze pro vlastní žáky školy  ZŠ U Kapličky 959, ZŠ Mládí aktivita nebude probíhat v těchto školách, žáci budou směřovat k partnerským školám  ZŠ Školní celoměstská podpora nadaných žáků, kroužky zaměřené na M, F, CH a Bi.  DDM - podpora přírodovědných kroužků v oblasti Bi, v rámci volnočasových aktivit HARMONOGRAM:  otevření kroužků pro talentované žáky  2013, realizace kroužků CELKEM ZPŮSOBILÉ VÝDAJE: ,- Kč

20 KLÍČOVÁ AKTIVITA - 03 „Podpora slabých žáků v přírodovědné gramotnosti“  Realizace formou celoměstské podpory soustředěné v ZŠ Mládí 726  Metodická pomoc ostatním školám v přístupu ke slabým žákům  Individuálně vzdělávací přístup k žákům  Přizpůsobení se tempu a schopnostem žáka  Využívání různých specifických metod a forem práce  Spolupráce se speciálním pedagogem  Práce se žáky ve všech oblastech – M, F, CH a Bi

21 KLÍČOVÁ AKTIVITA - 03 ROZSAH ZAPOJENÍ:  ZŠ K. DVOŘÁČKA zapojení v oblasti M, pouze pro vlastní žáky školy  ZŠ U Kapličky 959, ZŠ Školní 862 a DDM - aktivita zde nebude probíhat, žáci budou směřovat k partnerským školám  ZŠ Mládí celoměstská podpora, metodická pomoc ostatním školám, kroužky zaměřené na M, F, CH a Bi. HARMONOGRAM:  výběr žáků a realizace aktivit vedoucích podpoře slabých žáků CELKEM ZPŮSOBILÉ VÝDAJE: ,- Kč

22 KLÍČOVÁ AKTIVITA - 04 „Učíme se pozorováním“  Touha učitelů a žáků po přírodovědném bádání  Využití moderních didaktických pomůcek a praktické zážitky v terénu  Nejvýraznější propojení oblastí M, F, CH A Bi  Realizace exkurzí do zajímavých lokalit, vybraných podniků a zajímavých míst – zapojí se ZŠ 862, 959, DDM  Realizace volnočasových aktivit v oblasti Bi

23 KLÍČOVÁ AKTIVITA - 04 ROZSAH ZAPOJENÍ:  Všechny partnerské organizace  Město Orlová – nákup a zařízení moderních didaktických pomůcek, instalace zařízení, materiální vybavení škol HARMONOGRAM:  – realizace aktivit CELKEM ZPŮSOBILÉ VÝDAJE: ,- Kč

24 ZÁVĚR Všem partnerským školám přejí úspěšnou realizaci manažeři projektu Zpracovala: Ing. Pavlína Kucharczyková, v Orlové dne