„Přírodní vědy moderně a interaktivně“ „Natural Sciences in Modern and Interactive Way“ Město Orlová
2 Název globálního grantu: CZ.1.07/1.1.24, ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VE VZDĚLÁVÁNÍ V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI II Název operačního programu: Registrační číslo projektu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost CZ.1.07/1.1.24/ Příjemce projektu: MĚSTO ORLOVÁ Zahájení projektu: Ukončení projektu: Celkové způsobilé náklady projektu: ,84 Kč
3 CÍL PROJEKTU Inovace výuky ve čtyřech základních školách ve městě Volnočasové aktivity v Domě dětí a mládeže – „Učíme se pozorováním“ Tvorba inovativních výukových materiálů pro potřeby žáků a učitelů Podpora talentovaných žáků v přírodovědné oblasti, zejména formou zájmového vzdělávání Podpora slabých žáků v přírodovědné gramotnosti Exkurze zaměřené na výukové téma Vzájemná kooperace jednotlivých subjektů v oblasti běžné výuky a volnočasových aktivit Rozvoj přírodovědné gramotnosti žáků ve Městě Orlová
4 ZAMĚŘENÍ PROJEKTU
5
6
7
8 REALIZAČNÍ TÝM PROJEKTU Manažerské pozice:
9 REALIZAČNÍ TÝM PROJEKTU KOORDINÁTOŘI (5) PARTNERSKÝCH ŠKOL Tvůrci pracovních listů (cca 30 učitelů) Metodik příprav laboratorních prací (cca 30 učitelů) Pedagog a metodik volného času (7 pedagogů DDM) Pozice partnerů projektu:
10 PARTNEŘI PROJEKTU Základní škola Orlová - Lutyně K. DVOŘÁČKA 1230 okres Karviná, příspěvková organizace Základní škola Orlová - Lutyně K. DVOŘÁČKA 1230 okres Karviná, příspěvková organizace Zapojení v projektu: inovace výuky ve dvou přírodovědných oblastech (zapojení: fyzika, matematika), implementace nově vytvořených výukových materiálů a didaktických pomůcek do výuky, individuální práce s nadanými a slabými žáky v rámci školy, podpora volnočasových aktivit „Učíme se pozorováním“, koordinace sekce MATEMATIKY.
11 PARTNEŘI PROJEKTU Základní škola Orlová - Lutyně MLÁDÍ 726 okres Karviná, příspěvková organizace Základní škola Orlová - Lutyně MLÁDÍ 726 okres Karviná, příspěvková organizace Zapojení v projektu: inovace výuky ve třech přírodovědných oblastech (zapojení: fyzika, chemie, matematika), implementace nově vytvořených výukových materiálů a didaktických pomůcek do výuky, individuální práce se slabými žáky, celoměstská působnost - metodická činnost pro ostatní školy, podpora volnočasových aktivit „Učíme se pozorováním“, koordinace sekce FYZIKY.
12 PARTNEŘI PROJEKTU Základní škola Orlová - Lutyně U KAPLIČKY 959 okres Karviná, příspěvková organizace Základní škola Orlová - Lutyně U KAPLIČKY 959 okres Karviná, příspěvková organizace Zapojení v projektu: inovace výuky ve dvou přírodovědných oblastech (zapojení: fyzika, chemie), implementace nově vytvořených výukových materiálů a didaktických pomůcek do výuky, podpora volnočasových aktivit „Učíme se pozorováním“, exkurze, koordinace sekce CHEMIE.
13 PARTNEŘI PROJEKTU Základní škola Orlová - Lutyně ŠKOLNÍ 862 okres Karviná, příspěvková organizace Základní škola Orlová - Lutyně ŠKOLNÍ 862 okres Karviná, příspěvková organizace Zapojení v projektu: inovace výuky ve všech přírodovědných oblastech (zapojení: fyzika, chemie, biologie, matematika), implementace nově vytvořených výukových materiálů a didaktických pomůcek do výuky, individuální práce s talentovanými žáky, celoměstská působnost - metodická činnost pro ostatní školy, podpora volnočasových aktivit „Učíme se pozorováním“, exkurze, koordinace sekce MATEMATIKY.
14 PARTNEŘI PROJEKTU Dům dětí a mládeže, Orlová, příspěvková organizace Dům dětí a mládeže, Orlová, příspěvková organizace Zapojení v projektu: činnost volnočasových aktivit v oblasti biologie, podpora talentovaných žáků formou přírodovědných kroužků, aktivity pro všechny žáky orlovských ZŠ, „Učíme se pozorováním“, exkurze.
15 KLÍČOVÁ AKTIVITA - 01 „Tvorba inovativních výukových materiálů v přírodovědné oblasti“ Tvorba výukových materiálů Implementace do výuky ve všech zúčastněných školách Zpracování 19 souborů, rozdělených do oblastí a ročníků Jeden soubor = nejméně 15 oboustranných listů A 4 JEDNOTNÁ GRAFICKÁ ÚPRAVA MATERIÁLŮ PRAVIDLO: každé téma musí být ověřeno ve výuce ZAJIŠTĚNÍ KVALITY: oponent nesmí být tvůrce daného tématu
16 KLÍČOVÁ AKTIVITA - 01 CHEMIE 2 SOUBORY pro 8. a 9. ročník CHEMIE 2 SOUBORY pro 8. a 9. ročník FYZIKA 4 SOUBORY pro 6. až 9. ročník FYZIKA 4 SOUBORY pro 6. až 9. ročník BIOLOGIE 4 SOUBORY pro 8. až 9. ročník BIOLOGIE 4 SOUBORY pro 8. až 9. ročník MATEMATIKA 9 SOUBORŮ pro 1. až 9. ročník MATEMATIKA 9 SOUBORŮ pro 1. až 9. ročník
17 KLÍČOVÁ AKTIVITA - 01 ROZSAH ZAPOJENÍ: ZŠ K. DVOŘÁČKA matematika a fyzika ZŠ U Kapličky fyzika a chemie ZŠ Mládí matematika, fyzika a chemie ZŠ Školní matematika, fyzika, chemie, biologie HARMONOGRAM: průběžná tvorba + ověřování průběžná tvorba + ověřování, grafická úprava, tisk implementace grafická úprava, tisk, implementace CELKEM ZPŮSOBILÉ VÝDAJE: ,- Kč
18 KLÍČOVÁ AKTIVITA - 02 „Podpora přírodovědných talentů“ Realizace formou celoměstské podpory soustředěné v ZŠ Školní 862 FORMA: kroužky, zájmové útvary otevřené všem žákům orlovských škol Činnost kroužků 1 x týdně minimálně 2 vyučovací hodiny CÍL: prostřednictvím soutěží a her vyhledávat přírodovědné talenty Rozšíření vzdělávacích možností nadaných žáků
19 KLÍČOVÁ AKTIVITA - 02 ROZSAH ZAPOJENÍ: ZŠ K. DVOŘÁČKA kroužky M a F, pouze pro vlastní žáky školy ZŠ U Kapličky 959, ZŠ Mládí aktivita nebude probíhat v těchto školách, žáci budou směřovat k partnerským školám ZŠ Školní celoměstská podpora nadaných žáků, kroužky zaměřené na M, F, CH a Bi. DDM - podpora přírodovědných kroužků v oblasti Bi, v rámci volnočasových aktivit HARMONOGRAM: otevření kroužků pro talentované žáky 2013, realizace kroužků CELKEM ZPŮSOBILÉ VÝDAJE: ,- Kč
20 KLÍČOVÁ AKTIVITA - 03 „Podpora slabých žáků v přírodovědné gramotnosti“ Realizace formou celoměstské podpory soustředěné v ZŠ Mládí 726 Metodická pomoc ostatním školám v přístupu ke slabým žákům Individuálně vzdělávací přístup k žákům Přizpůsobení se tempu a schopnostem žáka Využívání různých specifických metod a forem práce Spolupráce se speciálním pedagogem Práce se žáky ve všech oblastech – M, F, CH a Bi
21 KLÍČOVÁ AKTIVITA - 03 ROZSAH ZAPOJENÍ: ZŠ K. DVOŘÁČKA zapojení v oblasti M, pouze pro vlastní žáky školy ZŠ U Kapličky 959, ZŠ Školní 862 a DDM - aktivita zde nebude probíhat, žáci budou směřovat k partnerským školám ZŠ Mládí celoměstská podpora, metodická pomoc ostatním školám, kroužky zaměřené na M, F, CH a Bi. HARMONOGRAM: výběr žáků a realizace aktivit vedoucích podpoře slabých žáků CELKEM ZPŮSOBILÉ VÝDAJE: ,- Kč
22 KLÍČOVÁ AKTIVITA - 04 „Učíme se pozorováním“ Touha učitelů a žáků po přírodovědném bádání Využití moderních didaktických pomůcek a praktické zážitky v terénu Nejvýraznější propojení oblastí M, F, CH A Bi Realizace exkurzí do zajímavých lokalit, vybraných podniků a zajímavých míst – zapojí se ZŠ 862, 959, DDM Realizace volnočasových aktivit v oblasti Bi
23 KLÍČOVÁ AKTIVITA - 04 ROZSAH ZAPOJENÍ: Všechny partnerské organizace Město Orlová – nákup a zařízení moderních didaktických pomůcek, instalace zařízení, materiální vybavení škol HARMONOGRAM: – realizace aktivit CELKEM ZPŮSOBILÉ VÝDAJE: ,- Kč
24 ZÁVĚR Všem partnerským školám přejí úspěšnou realizaci manažeři projektu Zpracovala: Ing. Pavlína Kucharczyková, v Orlové dne