Ing. Vladimír Fišer, Bohemiakombi Převod zboží ze silniční přepravy na železnici Květen 2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Doprava Ivan Gros
Vyhlášení výsledků soutěže VOLNÁ CESTA září 2012 od 13 hodin Velké kolegium Ministerstva dopravy ČR Mediální partneři :
Praktické zkušenosti se zaváděním systému GMP+ B4.1
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
Optimalizace zásob ŠKODA AUTO a.s..
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
(DE)REGULACE EVROPSKÝCH ŽELEZNIC A AKTUÁLNÍ VÝVOJOVÉ TRENDY V OSOBNÍ A NÁKLADNÍ DOPRAVĚ Mgr. Daniel Seidenglanz, Ph.D. Mgr. Filip Chvátal Studijní materiál.
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Smart Move Každý rok autobusy a autokary v Evropě, s minimálními dopady na životní prostředí, přepraví bezpečně a podle jejich potřeby miliony lidí. Ačkoliv.
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Kombinovaná přeprava - charakteristika a rozdělení
1 Přechodná období ČR po vstupu do EU VŠFS – kombinované studium Veřejná správa
Silniční dopravci na železnici
„BOHEMIA EXPRESS“ Speciální servis určený pro silniční dopravce a spedice součástí evropské sítě linek kombinované dopravy spojení Lovosic s 35 nejvýznamnějšími.
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
Železnice a silnice, konkurenti nebo partneři ?
SOUČASNÉ OBJEMY KOMBINOVANÉ PŘEPRAVY V ČR
1 Roční výročí novelizace zákona 361 / 2000 Sb. v ČR Tisková konference, 28. června 2007.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 29 -DopravaAnotace Prezentace se zabývá světovou dopravou a jejími druhy Autor Mgr. Kamila Bočková JazykČeština Očekávaný.
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Proč nezatracovat železniční dopravní prostředky?
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova Praha 1 Tel Fax Kombinovaná.
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Workshop „Příklady dobré praxe“ 22. června Váhy pro kontrolní (úřední) vážení vozidel Váhy pro obchodní vážení vozidel a materiálu Představení společnosti.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Základní výpočty v silniční nákladní dopravě - 1 Předmět: Technologie silniční nákladní.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
A NALÝZA A POTENCIÁL KOMBINOVANÉ DOPRAVY S VYUŽITÍM INTERMODÁLNÍCH NÁVĚSŮ V PODMÍNKÁCH Č ESKÉ REPUBLIKY Autor: Bc. Ondřej Mikolášik Vedoucí: doc. Ing.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Kvalita dopravy v logistických procesech Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Název: Dopravní prostředky-specifikace kamionů Autor: Ing. Jaroslav Vrchota Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast: Logistika - Dopravní.
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Základní výpočty v silniční nákladní dopravě II Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Autor diplomové práce: Bc. Eva Slabší
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Sankce za odřeknutí a nevyužití kapacity
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
Železniční nákladní doprava v 21. století
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Transkript prezentace:

Ing. Vladimír Fišer, Bohemiakombi Převod zboží ze silniční přepravy na železnici Květen 2008

Kdo je Bohemiakombi? Operátor kombinované dopravy silnice - železnice Propojuje a slaďuje zájmy silničních dopravců a železnice v oblasti kombinované dopravy ČD Cargo a.s., ČESMAD Bohemia + zahraniční operátoři kombinované dopravy jsou vlastníky firmy Historie: tzv.doprovázená kombinovaná doprava (vlaky RoLa) Současnost: tzv.nedoprovázená kombinovaná doprava (vlaky „Bohemia Express“)

Evropská síť linek KD

Přímé vlaky na dlouhé vzdálenosti s pevnými jízdními řády Vedeny mimo seřaďovací nádraží - rychlost Na evropské síti linek kombinované dopravy více než 170 přímých vlaků denně Po rozšíření EU rozvoj linek i ve směru východ – západ Aktuálně v provozu první dvě linky až do ČR Zatím jen do Lovosic, potřeba výstavby VLC

„BOHEMIA EXPRESS“ Napojil českou železniční síť na evropskou síť linek kombinované dopravy Speciální servis určený pro silniční dopravce a spedice Vlaková spojení Lovosic s 35 nejvýznamnějšími terminály v 8 zemích západní Evropy Přepravy z Lovosic po železnici (nočním skokem do Přerova, Ostravy, Kopřivnice)

„BOHEMIA EXPRESS“

Za jakých podmínek ? Doba přepravy je srovnatelná s dobou přepravy po silnici Spolehlivost přepravy, tj.dodržení termínu dodání Ceny za přepravu jsou nižší než jsou náklady silničního dopravce při přímé přepravě po silnici Informační servis on-line: - informace o jízdních řádech na - informace o sledování zásilek na

Příklady doby přepravy Z Lovosic do: PřepravníDobaFrekvence vzdálenosti přepravy vč. odjezdů v kmpřekládkytýdně Hamburg57312 hod3x Duisburg66017 hod3x Rotterdam85233 hod3x Ludwigshafen7301 den 18 h3x Trelleborg7241 den 15 h3x Antwerpy8312 dny 8 h3x

Nezbytnou podmínkou je technické vybavení silničního dopravce: Tankové kontejnery (nejčastěji používané ložné jednotky) Sedlové návěsy vybavené uchopovacími hranami nebo rohovými prvky pro překládku silnice / železnice Výměnné nástavby Ložné jednotky, které neodpovídají normě ISO, musí být opatřeny kódovými štítky - je vhodné vyžadovat je už od výrobce při nákupu

Překážky a negativa Technické - nebyl a dosud stále ještě neexistuje dostatek vhodné silniční techniky ze strany českých silničních dopravců Legislativní - svozy a rozvozy z terminálů jsou v Evropě i u nás naprosto nelogicky považovány za nepovolenou kabotáž – očekávaná změna k lepšímu měla nastat k není plněn český Program podpory kombinované dopravy Psychologické - počáteční nedůvěra ze strany silničních dopravců (dotace?) - vyžaduje vyšší úroveň řízení práce ze strany dispečerů

Plusy Přepravy nebezpečného zboží s menším rizikem Linky umožňují realizaci přeprav „Just in time“ s využitím železnice Celá řada legislativních zvýhodnění (výjimky ze zákazů jízd, slevy ze silniční daně, vyšší limity hmotnosti silničních souprav v D, A atd.) Nedoprovázená KD účinně řeší problém nedostatku řidičů Eliminuje růst vlastních nákladů silniční dopravy (rostoucí ceny ropy, mýto…) V důsledku postupného zpevňování české měny mají ceny za přepravy dlouhodobě klesající tendenci (oproti roku 2005 pokles o 6,5% !!!)

Jaké jsou tedy šance? Šance na úspěch rostou, a to s postupně spravedlivějším zpoplatňováním silniční a železniční infrastruktury Zavádění mýta na dálnicích, zvyšování nákladů silničních dopravců… Reálné šance především na dlouhých destinacích Zásadním problémem je překonávání vysokých ztrát způsobených jízdami zpočátku málo vytížených vlaků Po počátečním přechodném ztrátovém období lze však linky provozovat beze ztrát a bez jakýchkoliv dotací.

Postupné převádění přeprav ze silnice na železnici Lovosice - Duisburg

pol pol pol pol pol.2007 Trend nedoprovázené kombinované dopravy silnice / železnice

Realita, anebo jen utopie? Od zahájení provozu vlaků „Bohemia Express“ uplynulo 2,5 roku Za tuto dobu odjelo 1150 vlaků Bylo dosaženo efektu převedení silničních souprav ze silnice na železnici

Srovnání systémů RoLa v. „Bohemia Express“

Kdy používat linky KD?: Kombinovaná doprava silnice-železnice je náročnější na organizaci práce Před rozhodnutím o jejím pravidelném využívání je nutno nalézt odpovědi na některé základní otázky:

Otázka: existuje v daném směru odpovídající nabídka v KD? je poblíž nakládacího místa vhodný terminál pro překládku silnice – železnice k dispozici? je z tohoto terminálu vhodné vlakové spojení ve směru požadované přepravy, případně s využitím překládky v terminálech na cestě? jsou jízdním řádem dané přepravní doby a frekvence odjezdů vlaků pro zamýšlené přepravy přijatelné?

Otázky použitelnosti vhodných ložných jednotek: vlastníte intermodální ložné jednotky, tj. tankové kontejnery, sedlové návěsy nebo výměnné nástavby? mohou být tyto ložné jednotky s ohledem na jejich výšku přepravovány po celé trase? Jsou tyto ložné jednotky po technické stránce připuštěny k přepravě po železnici? je nutné nasazení speciálních ložných jednotek, jako např.megatrailerů nebo výměnných nástaveb Jumbo? je možný anebo žádoucí leasing nebo pronájem těchto ložných jednotek?

Otázky k organizaci svozů a rozvozů z terminálů: může Vaše firma trvale organizačně zvládnout všechny svozy a rozvozy? bude svozy a rozvozy na straně odesílatele i příjemce zboží provádět sama, anebo je žádoucí pomoc partnera? je poměr ceny a výkonu partnera na svozy a rozvozy adekvátní dlouhodobé spolupráci?

Otázky k přepravním proudům: jsou přepravní proudy jednosměrné, anebo obousměrné? jsou přepravní proudy pravidelné, sporadické, nebo sezónní? může být v případě nepárovosti přeprav využito trojúhelníkových přeprav s využitím linek kombinované dopravy?

Děkuji Vám za pozornost! Více podrobnějších informací získáte na