Oddělování složek ze směsí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Advertisements

Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová
Metody dělení složek směsí
Tvorba vzorců a názvů oxidů- procvičování
Směs není: moč krev vzduch dešťová voda destilovaná voda.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vzduch a hoření Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Oddělování složek směsí 1
Soli Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Rozdělení chemických prvků Autor: Ing. Šárka Psíková Chemie Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Esterifikace Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: únor 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Zásady Autor: Ing. Šárka Psíková Chemie Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Příprava a vlastnosti dvouprvkových sloučenin
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Elektrochemická řada napětí kovů
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ Chemie 8. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 06.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Oddělování složek směsí 2
Neutralizace Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Způsoby vyjadřování složení směsí
Chemický děj Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Hmotnostní zlomek složky směsi
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Částice látek Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Oddělování složek směsí
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Převody jednotek objemu
RISK Chemie 8 I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Dvouprvkové sloučeniny Autor: Ing. Šárka Psíková Chemie Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Nekovy Autor: Ing. Šárka Psíková Chemie Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Chemické riskuj! Opakování – chemických prvků, laboratorního skla, směsí a oddělování složek ze směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Směsi – test, 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_04-15 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
RISK Chemie 9 I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Autor: Stejskalová Hana
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_07
VY_32_INOVACE_Slo_I_01 Směsi 1 ppt.
Uváděj písmenem typ směsi
Transkript prezentace:

Oddělování složek ze směsí Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Chemie Oddělování složek ze směsí Autor: Ing. Šárka Psíková

1. K uvedeným směsím přiřaďte metodu, kterou lze oddělit její složky. benzín a petrolej cukr a sůl mokré tričko cukr a voda prach od vzduchu nákup v supermarketu přebírání odstřeďování destilace filtrace odpařování nelze oddělit 28. září 2012

Které vlastnosti látek se přitom využívá? 2. Jakým dělícím postupem se získávají při rýžování zlata malá zlatá zrníčka z kalu, hornin a písku? Které vlastnosti látek se přitom využívá? 3. Navrhněte způsob, jak oddělit složky směsí: voda a inkoust prášková síra a železné hobliny petrolej a voda piliny a písek Nakreslete a popište aparaturu pro rozdělení alespoň jedné směsi. 28. září 2012

5. Vysvětlete, zda je možné: 4. Jedlá sůl se v přírodě vyskytuje jako nerost nazývající se halit (sůl kamenná). Navrhněte postup přečištění tohoto nerostu od zeminy. 5. Vysvětlete, zda je možné: využít krystalizaci k přečištění všech pevných látek; oddělit složky jakékoliv různorodé směsi filtrací; oddělit od sebe složky stejnorodé směsi usazováním. 28. září 2012

6. Máme směs X obsahující některé z látek A, B, C nebo D rozpustné v propanonu. Směs se v průběhu chromatografie rozdělila do tří skvrn. Dvě z nich jsou ve stejné výšce jako skvrny odpovídající látkám A a B. Výsledek chromatografie dokazuje, že směs X obsahuje látky A a B. Obsahuje také látky C a D? 28. září 2012

7.Na obrázku je aparatura pro oddělování složek směsi písku a naftalenu. Jakou metodou složky směsi dělíme? Popište označené části aparatury. 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – směs naftalenu a písku 6 – 7 – naftalen 8 – voda s ledem 9 – 28. září 2012

Použité zdroje Beneš P., Pumpr V., Banýr J.: Základy chemie 1, nakladatelství Fortuna, 1993, ISBN 80-7168-043-5 Mach J., Plucková I., Šibor J.: Chemie - Úvod do obecné a anorganické chemie, nakladatelství Nová škola, 2010, ISBN 978-80-7289-133-7 Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. 28. září 2012