Druhy trojúhelníků VY_32_INOVACE_31

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trojúhelník – I.část Mgr. Dalibor Kudela
Advertisements

TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Úhly v trojúhelníku Vlastnosti úhlů v trojúhelníku
POZNÁMKY ve formátu PDF
Matematika Trojúhelník.
Úhel, rozdělení úhlů podle velikosti
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
TROJÚHELNÍK Aneb, jak na něj…
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
Poznámky pro výuku Předmět: MATEMATIKA Autor: Mgr. Štěpán Diviš
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Mgr. Ladislava Paterová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Pythagorova věta – využití VY_32_INOVACE_38-1-2
Co o nich víme a nevíme Vypracovala Mgr. Helena Černá
Pythagorova věta – úvod
VY_32_INOVACE_26 Osa úhlu Matematika a její aplikace pro 6. třídu – Geometrie v rovině a prostoru – Úhly Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. únor 2011 ZŠ a MŠ.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Výšky trojúhelníku VY_32_INOVACE_35
Téma: Trojúhelník 6. a 7. ročník Co je to trojúhelník
VY_42_INOVACE_398_DRUHY TROJÚHELNÍKŮ DLE VNITŘNÍCH ÚHLŮ
Rovinné geometrické útvary
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rozšiřování a krácení zlomků
VLASTNOSTI TROJÚHELNÍKŮ
Sčítání a odčítání zlomků
Dosazovací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
Těžnice trojúhelníku VY_32_INOVACE_34
Planimetrie TROJÚHELNÍKY.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Střední příčky trojúhelníku
Rovnoběžníky VY_32_INOVACE_29
Autor výukového materiálu:
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Trojúhelník DUM číslo: 08 Trojúhelník Planimetrie - trojúhelník Integrovaná střední.
Úhly – grafické přenášení
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Celá čísla – základní pojmy
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Úhly – definice, značení
Znaky dělitelnosti – teorie
Trojúhelníky - základní pojmy.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_27 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
TROJÚHELNÍKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
KAPITOLA 1: TROJÚHELNÍK – OPAKOVÁNÍ  Základní pojmy  Rozdělení trojúhelníků podle délky stran  Rozdělení trojúhelníků podle velikosti úhlů  Cvičení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Anotace: Prezentace je určena pro 8. ročník, aplikace Pythagorovy věty pro výpočet výšky v rovnoramenném a rovnostranném trojúhelníku. Žáci provádějí zápis.
Obvod a obsah trojúhelníku Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_069_Obvod a obsah trojúhelníku.
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
Trojúhelník a jeho vlastnosti
Trojúhelník- druhy trojúhelníků
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Druhy trojúhelníků, těžnice, výšky, střední příčky
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
8.1 Konstrukce trojúhelníku typu SSS
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Transkript prezentace:

Druhy trojúhelníků VY_32_INOVACE_31 Matematika pro 7. třídu – Geometrie v rovině a v prostoru – Trojúhelník Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. říjen 2011 ZŠ a MŠ Křenovice

ANOTACE VY_32_INOVACE_31 – Druhy trojúhelníků autorka: Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. Žáci se seznámí s klasifikací trojúhelníků, a to podle úhlů a podle stran. Podle prezentace si žáci provádějí zápis do svých pracovních sešitů (Kočí S., Kočí L.: Pracovní sešit Matematika 7. ročník 1. díl, TV Graphics 2007). Terminologii si žáci následně procvičují na přiložených trojúhelnících.

Trojúhelník podle úhlů podle stran ostroúhlý pravoúhlý tupoúhlý Dělení trojúhelníků Trojúhelník podle úhlů ostroúhlý = vnitřní úhly jsou ostré 0°  , ,   90° C A B α β  C A B α β  C A B α β  pravoúhlý = jeden vnitřní úhel je pravý např.  = 90° tupoúhlý = jeden vnitřní úhel je tupý např.   90° podle stran

Trojúhelník podle úhlů podle stran ostroúhlý obecný (různostranný) Dělení trojúhelníků Trojúhelník podle úhlů ostroúhlý obecný (různostranný) = strany jsou různě dlouhé a ≠ b ≠ c = vnitřní úhly jsou ostré 0°  , ,   90° C A B c a b rameno základna α β C A B c a b pravoúhlý rovnoramenný = jeden vnitřní úhel je pravý např.  = 90° = dvě strany stejně dlouhé např. a = b ≠ c a pro vnitřní úhly platí  =  C A B c a b α β  tupoúhlý = jeden vnitřní úhel je tupý např.   90° rovnostranný = všechny strany stejně dlouhé a = b = c a pro vnitřní úhly platí  =  =  = 60° podle stran

Pojmenujte trojúhelníky ostroúhlý rovnostranný ostroúhlý rovnoramenný pravoúhlý různostranný tupoúhlý různostranný pravoúhlý rovnoramenný ostroúhlý různostranný

ANO ? ? NE NE ? Přemýšlejte tupoúhlý rovnoramenný pravoúhlý tupoúhlý ostroúhlý různostranný pravoúhlý různostranný tupoúhlý různostranný ANO ? tupoúhlý rovnoramenný pravoúhlý rovnoramenný ostroúhlý rovnoramenný ? NE NE ? pravoúhlý rovnostranný tupoúhlý rovnostranný ostroúhlý rovnostranný