Postavené před cca:1,000,000 let Rasou zvanou Antikové. Pozice 1.Země - Antarktida, 2.Galxie Pegas, 3.Galxie Pegas jiná planeta, 4. Země - Tichý oceán. Velikost cca:Praha a třičtvrtě nebo New Yourk Výzbroj: křeslo podobné tomu v antarktidě(Oblasti 51) nebo těm na lodích třídy Aourora
ANTIKOVÉ Nejstarší rasa naší Galaxie a původní stavitelé hvězdných bran. Původ Antiků není znám, nicméně předpokládá se, že se před miliony let vyvinuli na Tauri, odkud se rozšířili do celé galaxie. V průběhu milionů let dosáhli obrovského technologického rozkvětu. Na vrcholu jejich slávy se však naší galaxií začal šířit mor, který ničil veškerý život. Někteří Antikové před touto zkázou z naší části vesmíru odešli, jiní se povznesli a existují pouze jako forma energie. Jediné známé místo, kam Antikové odešli, byla Paegasova galaxie, kde rozšířili humanoidní rasu na stovky tamních planet. Poté, co však byli poraženi Wraithy, vrátili se zpět na Tauri odkud odešli neznámo kam. Antikové byli také jednou ze čtyř ras tvořících Alianci.
ANTICKÁ HVĚZDNÁ MAPA Tří-rozměrná reprezentace galaxie, včetně všech planetárních základen kdysi obývaných Antiky, včetně Proclarush Taonas a Terra Atlantis (antarktická základna). Promítací virtuální místnost v antickém městě Atlantis v galaxii Pegas byla objevena několik okamžiků po vstupu do města a zahrnovala taktéž video-nahrávku o původu Antiků
ANTICKÁ OSOBNÍ ZBRAŇ Jde o účinnou omračující zbraň. Princip je podobný wraithským zbraním, stačí jeden výstřel pro celkové omráčení člověka. Tato zbraň byla běžně používána bezpečnostními složkami Antiků. V akci jsme mohli tuto zbraň vidět například v epizodě 2x09 Aurora.
ANTICKÁ STÁZOVÁ KAPSLE Stázová kapsle je podobná antické stázové komoře. Zpomaluje stárnutí člověka, udržuje ho ve stázi. Mozková aktivita však zůstává zachována. Jednotky také vytváří virtuální realitu, ve které mohou jedinci navzájem komunikovat. Na palubě antických válečných lodí je mnoho těchto stázových modulů a v případě nouze se posádka může uchýlit do modulů, které je budou udržovat naživu, dokud se neobjeví záchrana.
ANTICKÁ STÁZOVÁ KOMORA Komora pro stázi. Uvede člověka do umělého spánku a sníží činnost metabolismu na minimum. Stárnutí je zpomaleno, ne však zcela zastaveno.
ANTICKÁ ZBRAŇ -- DRONE WEAPON Extrémně smrtící zbraň vytvořená Antiky. Po aktivaci automaticky vyhledá cíl ke zničení. V nečinném stavu je dosti podobná olihni. Drony jsou řízeny myšlenkami pilota puddle jumperu a ve větším množství jsou schopny vzájemně spolupracovat. Mohou operovat ve vesmíru i atmosféře a snadno prolomí i ten nejvyspělejší Goa'uldský štít. Tisíce těchto super-zbraní byly nalazeny i na Zemi. SG-1 nalezla tisíce těchto zbraní v opuštěné antické základně na Antarktidě díky Jacku O'Neillovi. Když je jako roj využil ke zničení všech třiceti Anubisových útočných lodí na orbitě Země, byla jeho mysl pod vlivem antické knihovny vědění. Od té doby cestují vědci z celého světa na Antarktidu, aby analyzovali technologii v jejím klidovém stavu. Jedním z těchto výzkumníků byl před odchodem na Atlantis i Dr. Peter Grodin, pracující v mezinárodním týmu pod velenímElizabeth Weirové. Tato zbraň nemůže být kontrolována nezkušenou "slabou" myslí. Jeden chybný příkaz, drone přijde k životu a na vlastní pěst vyhledá cíl. Jeden takový incident se přihodil, když Carson Beckett nechtěně aktivoval tuto technologii na Antarktidě a málem zničil helikoptéru s majore Johnem Sheppardem a generálem O'Neillem na palubě, než se ji Beckettovi podařilo deaktivovat. Zbraň může být instalována v mnoha antických technologiích, základnami počínaje, puddle jumpery konče. Běžně jsou napájeny Zero Point moduly, ačkoli jednotlivý dron si zřejmě vystačí i s malým množstvým energie.
Dron vnitřek
ANTICKÉ OVLÁDACÍ KŘESLO Toto křeslo se vyskytuje na všech antických základnách a slouží k ovládání jejích obranných i informačních funkcí. Dá se jím zapínat 3D projekční mapa k zobrazení galaxie nebo aktivovat umělé řízení atmosféry. Zároveň se používá k aktivaci dronů, kterými jsou sestřelovány nepřátelské lodě. Antické ovládací křeslo bylo na Proclarush Theonas a je i v základně v Antarktidě a v Atlantis.
Antické křeslo obrázek jak to vypadá pod ním
ANTICKÉ ZAŘÍZENÍ K PŘECHOVÁVÁNÍ ENTITY Zařízení je v podstatě jakási past na myši, která vytváří energii lákající entitu. Jakmile se dostane dovnitř, je chycena. K odchycení je zapotřebí jedna osoba, která musí být přítomna, aby past spustila.
ANTICKÝ GENERÁTOR EM POLE Zařízení schopné vytvořit EM pole, které narušuje elektronické vybavení. Tento generátor je napájen ZPM. Výborné zařízení pro ochranu planet před wraithskou sklizní.
ANTICKÝ LÉKAŘSKÝ SKENER Toto zařízení je podobné detektoru známek života, ale je určeno pro lékařské účely. Může sloužit například k hledání objektů a zlomených kostí v těle pomocí rentgenu či detekci přítomnosti specifického antického genu v těle.
ANTICKÁ HVĚZDNÁ MAPA Tří-rozměrná reprezentace galaxie, včetně všech planetárních základen kdysi obývaných Antiky, včetně Proclarush Taonas a Terra Atlantis (antarktická základna). Promítací virtuální místnost v antickém městě Atlantis v galaxii Pegas byla objevena několik okamžiků po vstupu do města a zahrnovala taktéž video-nahrávku o původu Antiků.
ANTICKÝ OBRANNÝ SATELIT Toto je pravděpodobně největší zbraňová platforma která kdy byla postavena. Je velká asi jako goauldská mateřská loď. Satelit se nacházel v oblasti Lagrange'a a byla to pravděpodobně poslední ochrana Atlantis před wraithy. Díky němu se podařilo McKayovi a Grodinovi sestřelit jednu wraithskou mateřskou loď v 1x19 The Siege. Ovšem potom nastala závažná porucha v převádění energie a satelit už znovu nevystřelil. Poté ho zbylé dvě wraithské lodě snadno zničily i s Peterem Grodinem na palubě.
ANTICKÝ OSOBNÍ ŠTÍT Zařízení velikosti dlaně, které se umístí na tělo člověka s ATA genem a které potom nositele chrání před jakýmkoliv zraněním. Tlumící pole dokáže zabránit průniku jakýchkoliv objektů zvenčí, jako jsou např. kulky a chrání svého nositele dokonce při pádu z velkých výšek. Když je štít zapnutý, nositel ale nemůže jíst ani pít a proto je jeho použití velmi omezené. Ani sám uživatel nemůže na zařízení dosáhnout a manuálně ho vypnout. Toto zařízení se totiž ovládá pouze myslí uživatele. Osobní štít je spjatý se svým nositelem, a pokud ho jeden člověk použije, nemůže ho použít už nikdo jiný. První, kdo tuto technologii použil, byl Rodney McKay v epizodě Hide and Seek. Později jsme osobní štít mohli vidět třeba v epizodě Irresponsible, kde ho Lucius Lavin používal k oklamání místních lidí.
ANTICKÝ SKENER ZNÁMEK ŽIVOTA Multifunkční zařízení antického původu, schopné detekovat lidské a wraithské projevy života, radiaci, energetické zdroje a další veličiny. Jedná se o příruční přenosné zařízení, snadno schovatelné do kapsy. Puddle jumpery obsahují ve standardní výbavě nejméně jeden detektor. Jednotlivci detekovaní zařízením jsou na displeji označeni blikajícími čtverečky. Když skener poprvé spatřili, Aiden Ford dychtiv jej pojmenovat, označil jej jako "life signs detector" (detektor známek života), třebaže obsahuje i jiné funkce.
ANTICKÝ STROJ ČASU Tento přistroj vynalezl antik jménem Janus a instaloval ho do jednoho puddle jumperu, který je v 1x15 Before I sleep. Díky tomuto stroji se dr. Weirová dostala do minulosti kdy Atlantis obývali Antikové a mohla Janusovi říct že jakmile přišli tak se zhroutil štít a město se zatopilo. Díky tomu instaloval bezpečnostní pojistku aby se město odpoutalo ode dna a vyplavalo na hladinu. Ale na rozkaz rady musel celý projekt zastavit a zničit všechny materiály s tím související. Je ovšem známo že Janus ve svojí práci pokračoval a podařilo se mu sestrojit další prototyp který se objevil v Stargate SG-1 8x20. Podle Rodneyho McKaye je cestování časem možné ale je k tomu nutná technologie k manipulaci s černými děrami, abyste mohli vytvořit červí díru nejen v prostoru ale i v čase.
ANTICKÝ ZDROJ ENERGIE -- ZERO POINT MODULE Jedná se o antický energetický zdroj válcovitého tvaru obsahující energii kompatibilní s antickými technologiemi včetně hvězdných bran. Z.P.M. čerpá své obrovské množství síly z energie vakua, získané ze soběstačné oblasti podprostorového času a jeho potenciální výdrž dosahuje neskutečných několik miliónů let. Mnohá antická zařízení vyžadují právě zero point moduly a například město Atlantis je napájeno třemi těmito jednotkami. Z.P.M. je i nezbytnou součástí pro vytvoření červí díry do jiné galaxie. Tento energetický zdroj je dokonce možné postavit i z pozemských materiálů, jak již jednou Jack O'Neill dokázal (pod vlivem antické knihovny vědění), když se potřeboval dostat k Asgardům. SG-1 technologii poprvé objevila, když ji O'Neill, opět pod vlivem antické knihovny vědění, dovedl na planetu Proclarush, aby získali Z.P.M. z Taony, opuštěné antické základny. Přinesli jej zpět na Zemi a objevili tak antickou základnu na Antarktidě, kde zařízení napájelo antické drony, kterými zlikvidovali Anubisovu útočnou flotilu. Modul byl později použit k vytvoření červí díry do galaxie Pegasus. Jakmile pozemský tým dorazil na Atlantis, zjistil, že dva ze tří modulů Z.P.M. jsou vyčerpány a třetí dosáhl kriticky nízké hodnoty energie, která sotva stačila na udržení silového šťítu kolem ponořeného města. Ty byly dočasně nahrazeny moduly naquadahovými generátory. Ale nestačilo to na udržení silového štítu a město provedlo ochraný postup a vynořilose z vody V díle 1x1x2 to jde názorně vidět jak se vynořuje a pak to doktor zelenka popisuje.
ANTI-REPLIKÁTORSKÁ ZBRAŇ (A.R.G) Technologie vysílá přímý energetický puls, který přerušuje spojení mezi nanity, z nichž se Replikátoři/Asurané skládají. Tato zbraň je mladší sourozenec zbraně proti Replikátorům, kterou používají v SGC. Její účinek je ale stejný, a navíc je praktičtější, protože zbraň je menší a lehčí. Nevýhodou této zbraně je, že Asurané, kteří jsou mnohem vyspělejší formou Replikátorů, se dokážou energetickým pulsům po čase přizpůsobit a její použití je proto omezené. Tým Atlantis tyto zbraně použil ve dvojepizodě Return, kdy Asurané obsadili Atlantis.
Atlantida nejvyspělejší město v galaxii
Atlantida zapíná štít a vzadu můžete vidět 2 z 5 měsíců 5 byste neviděli protože se rozpadl
Planeta Asura odlétající replika Atlantidy
Loď zvaná Aourora = Antická bitevní loď (Vyvozený název druh lodi = třída Aurora)
Puddle jumper
Atlantida Atlantida je velké měst doufám že budou dalších 5 sérií a dovolí mi objevovat pegas dál s pozdravem JOHN SHEPRD