Institut turismu České republiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktualizace Rozvojového konceptu CR na Šumavě Regionální marketing Vimperk
Advertisements

Komunitární program PROGRESS
VSTUPNÍ ANALÝZY A PRŮZKUM CÍLOVÝCH SKUPIN 1 Projekt HC 198/10 Sledování krátkodobých trendů v poptávce po pracovní síle.
ZAČLENĚNÍ PODNIKATELŮ DO TVORBY REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE KONKRÉTNÍ AKTIVITY SPOLUPRÁCE S VÁMI PRO OBDOBÍ OD DO – JAK SE MŮŽETE.
Plán akcí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje krajského úřadu pro rok 2002.
Aktivity CzT směrem k TIC. OBSAH 1. Jednotná certifikace TIC 2. Monitoring návštěvnosti OTIC.
Film jako nástroj marketingu destinace - shrnutí.
_ Setkání koordinátorů Počátky Mgr. Jan Martinec.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
Česká centrála cestovního ruchu
Národní informační portál s podporou call centra (NIP) Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.
Sdružení cestovního ruchu Aktivity a činnost SM-SCR
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Celostátní síť pro venkov
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
_ Monitoring návštěvnosti na základě zbytkových signalizačních dat mobilní sítě Markéta Vogelová.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Nakladatelství CzechTourism Organizace cestovního ruchu v ČR Plánované aktivity 2012 Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.
Destinační management TO Jeseníky-východ
XV. celostátní finan č ní konference , Praha Přínosy meziobecní spolupráce Svazek měst a obcí Krkonoše a formy spolupráce veřejného sektoru.
Náboženský cestovní ruch- shrnutí
Komponent 3 Situační analýza 3.1 Komunikační strategie 3.2 Zlepšování přístupnosti a obsahu informací na Internetu 3.3 Model vzdělávání Podpůrné dokumenty.
Prezentace turistické oblasti
Destinační management turistické oblasti Jeseníky (Jeseníky-východ)
Marketingové aktivity ke zvýšení povědomí o domácím cestovním ruchu.
Agentura CzechTourism Destinační značka ČR Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.
POZNÁMKA: Pokud chcete změnit obrázek na tomto snímku, vyberte obrázek a odstraňte ho. Potom klikněte na ikonu Obrázek v zástupném textu a vložte vlastní.
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
EVENT MARKETING, MICE A ŘÍZENÍ JEHO PROCESU v regionální praxi Nic nového pod sluncem Roman Vacho © Generální.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
K diskusi Rebranding Rebranding.
Smlouva o spolupráci mezi regiony Vysočina a Champagne-Ardenne Podpis Témata spolupráce: –cestovní ruch, rozvoj venkova a měst, –hospodářský.
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto: „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“ Projekty spolupráce.
Didaktické metody pro výuku cestovního ruchu na školách.
Regionální konference v MSK
Marketingová Strategie Strategie.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
2. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 13:00 hod. C ESTOVNÍ RUCH – PROJEKT MOS.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Aktivity CzT vůči TIC. VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ TIC Projekt: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti CR formou dalšího vzdělávání Program: OPLZZ Cíl = zvýšení úrovně:
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Marketingové aktivity sdružení České dědictví UNESCO.
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
Labská stezka priorita rozvoje cykloturistiky v Ústeckém kraji Ústí nad Labem.
Portál Kudy z nudy Statistiky 2009 Marketingové aktivity v roce 2009 Plán aktivit 2010.
Výzkum, Trendy a Inovace Obsah prezentace Aktivity oddělení Výzkumu a Analýz Kdo jsou návštěvníci Vašeho regionu? Česká republika Bezpečná.
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
MARKETINGOVÉ AKTIVITY České centrály cestovního ruchu - CzechTourism na rok 2008.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Možnosti mládeže v zahraničí 6. listopadu 2008 Škola ekonomiky a cestovního ruchu Sdružení na podporu mezinárodního přátelství „Slunce“, o. s.
Novinky portálu Kudy z nudy Aktivní dovolená:
Praktické zkušenosti z Českého systému kvality služeb Specializované pracoviště ČSKS Výroční konference k 20 letům výročí A.T.I.C. ČR Ostrava, 7. března.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
_ Marketingový mix na podporu domácího cestovního ruchu 21/05/13 Radka Neumannova.
Setkání s řešiteli pro veřejnou zakázku

Marketingová strategie 2018 Jižní Čechy Pohodové
turistická oblast v srdci Čech
Strategie regionu, obce
CCRJM Certifikace DMO TURISTICKÉ INFORMAČNÍ CENTRUM MĚSTA BRNA, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Kategorizace organizací destinačního managementu
Transkript prezentace:

Institut turismu České republiky Markéta Vogelová 7.4.2017

Institut turismu České republiky Založen v lednu 2013 Odbor agentury CzechTourism 2 oddělení Marketingový výzkum Regionální komunikace www.institut-turismu.cz 7. dubna 2017

Jaké jsou hlavní cíle Institutu turismu? Vytvářet informační a znalostní základnu pro CzechTourism i subjekty v CR Informovat o trendech v chování turistů, o jejich spotřebitelském a cestovatelském chování a preferencích Monitorovat vývoj turismu v ČR a v zahraničí Vytvářet vize a predikce cestovního ruchu 7. dubna 2017

Hlavní aktivity Institutu turismu Marketingový výzkum Monitoring trendů v turismu a marketingu Vývoj nových produktů CR Komunikace s regiony a stakeholdery Poradenství v oblasti CR Mezinárodní spolupráce (ETC, UNWTO, Eurostat) 7. dubna 2017

Marketingový výzkum 7.4.2017

Hlavní cíle Monitoring dlouhodobých trendů v příjezdovém, domácím a mezinárodním CR Predikce vývoje CR Monitoring Strategie cestovního ruchu ČR 2013 - 2020 Sledování spotřebitelského a cestovatelského chování turistů na významných zdrojových trzích Hledání nových cest, jak propagovat Českou republiku jako destinaci

Primární výzkum Projekt Sběr dat – domácí cestovní ruch (cestovatelské chování, rozhodování, spokojenost s turistickou nabídkou a službami v regionu,…) Projekt Monitoring návštěvnosti ČR ( profily turistů, znalost a image ČR jako turistické destinace) Projekt Segmentace trhu významných strategických zemí Monitoring návštěvnosti na významných památkách Segmentace trhu cestovního ruchu (ČR a významné zdrojové trhy)

Sekundární výzkumy a analýzy Nákup existujících studií (segmentace trhu, výjezdový CR zdrojových zemí, profily trhů, …) Analýza dat z ČSÚ, ČNB, Eurostatu, UNWTO, … Propojování našich primárních výzkumů s nakoupenými (např. Segmentace DCR + Lifestyle) Pracujeme např. se studiemi: Češi v síti LifeStyle 2012 The Anholt-GfK Roper Nation Brands Index 2012

Co můžeme nabídnout partnerům v regionech? Pravidelné informování o vývoji v oblasti CR a novinkách v činnosti Institutu (Newsletter) Asistence a konzultace při tvorbě strategických a programových dokumentů Zpracování analýz jako podklad pro strategické rozhodování Vytvoření konceptu integrovaného informačního systému pro destinaci Česká republika (soustředění informací o turismu od subjektů veřejného a případně i soukromého sektoru)

Regionální komunikace 7.4.2017

Hlavní cíle Asistence a koordinace při tvorbě produktů CR – Manuál pro tvorbu turistických produktů Metodický dohled nad souladem regionálních strategií CR a strategie CzT Jednotná klasifikace TIC a rozvoj segmentu TIC - ve spolupráci s A.T.I.C. (Mystery shopping, monitoring návštěvnosti, výzkumy) – žádost o podporu

Hlavní cíle Komunikace s regionálními a krajskými koordinátory Komunikace s dalšími zástupci regionů – destinační managementy Hledání průniků mezi marketingovými tématy agentury CzechTourism a regiony Komunikace kampaní agentury CzechTourism, tiskovin a dalších marketingových výstupů s regiony

Segmentace domácího cestovního ruchu 7.4.2017 13

Segmentace DCR Cílová skupina = turisté; N = 3037; data v % 7.4.2017

Jsem povahou spíš bavič a šašek. Vždycky mi udělá radost, když někoho rozveselím nebo mu zvednu náladu. Představuju si, že v pekle hraje 24 hodin denně rádio Blaník My jsme se zbláznili do grilování. Proto vždycky nakoupím víc masa než jsme schopni sníst. Ta vůně přivábí i sousedy. Je nesmysl snažit se tam, kde to nikdo nevidí. Ať už cestou do práce nebo na rodinný výlet vždycky mi pěkná česká písnička v rádiu zvedne náladu. Jediné co můžu, je pracovat sám na sobě, a tím být ku prospěchu sobě i druhým. 7.4.2017

Vlastnosti typické pro jednotlivé segmenty 7.4.2017

Segmentace DCR SPORTOVCI AKTIVNÍ PAMÁTKÁŘI Ze sedmi sledovaných segmentů Czech Tourismu jsou z hlediska LifeStyle segmentace nejvyprofilovanějším segmentem Sportovci. Poměrně odlišný LS profil mají i pasivní památkáři, lázeňští turisté a turisté vyhledávající církevní památky a také Aktivní památkáři. U těchto skupin je možné vytvářet cílenou LifeStyle zabarvenou komunikaci Naopak Pohodáři a Společenští turisté jsou velmi nevýrazní, bez výraznějšího tématu nebo zájmu, který by je jednoznačně charakterizoval a to ani z hlediska LS segmentace. Neexistuje jednoznačná forma komunikace pro tyto cílové skupiny Poznámka TNS Aisa: oproti celkové populaci jsou mezi turisty podle definice Czech Tourismu méně zastoupeny pasivnější segmenty jako Starostlivý a naopak je vyšší podíl aktivních individualistických LS segmentů jako Troufalí a Sebevědomí, ze kterých se rekrutuje velká část segmentu Sportovci. Jde jednoznačně o důsledek definice – v segmentu Starostlivých, ale občas i Družných je vyšší podíl nízkopříjmových skupin, které jak víme z výsledků studie LS 2012 cestování a podobné aktivity omezily nebo se jim nikdy ani příliš nevěnovaly. 7.4.2017

Segmentace CzechTourism vs. LifeStyle

Značky – Nike, Adidas, Puma Velmi často cestují i do zahraničí – hodně srovnávají, poměrně náročná cílová skupina. Obecně tráví nejvíce času mimo domov – zejména o víkendech. Sportovci V komunikaci je třeba je zaujmout, inspirovat, ne vést za ruku. Při trávení volného času je důležitá samostatnost až ctižádost, aktivity musí mít nějaký smysl, cíl, možnost překonat sám sebe Využívání moderních prostředků komunikace; chuť experimentovat, objevovat. Hlavní komunikační kanál on-line, vše interaktivní, specializované časopisy. Rádia – Evropa 2, Rádio 1 Značky – Nike, Adidas, Puma Apple, Samsung 7.4.2017

Cestují výrazně častěji než jiné segmenty – v létě i zimě Ze všech skupin se také sama nejvíce zajímá o podněty k cestování – kde strávit víkend, dovolenou. Aktivní památkáři Důležité jsou aktivity, kde mohou být mezi dalšími lidmi, zábava, zážitky i poznávání nových věcí Cestují výrazně častěji než jiné segmenty – v létě i zimě Komunikace musí být především hravá, vtipná, odlehčená – soustředěná na zážitek Rychle sdílí zkušenosti s ostatními – osobně i elektronicky, pokud jsou negativní, těžko je lze získat zpět. Hlavním médiem je internet. U TV a rádií dominují hlavní celoplošně soukromé kanály. 7.4.2017

Markéta Vogelová ČCCR – CzechTourism Vinohradská 46, 120 41 Praha 2 vogelova@czechtourism.cz www.czechtourism.cz