M1: LESNICKÁ BOTANIKA ÚVOD DO DENDROLOGIE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
Advertisements

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
LES – LESNÍ PATRA Patro mechové Patro bylinné
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ROD: MODŘÍN
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
EKOSYSTÉM LES – stromy jehličnaté a listnaté
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.18 Téma: PowerPoint.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
BiO Kategorie C,D 2014/15.
Rostliny semenné Semenné rostliny se rozmnožují semeny.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.13 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem květu krytosemenných rostlin, vysvětluje rozdíly, procvičuje, opakuje učivo. Vzdělávací.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA JINAN DVOULALOČNÝ TIS ČERVENÝ
KRYTOSEMENNÉ DVOUDĚLOŽNÉ.
1. U které z následujících dřevin není možné určit stáří pomocí letokruhů? a) dub korkový b) jalovec obecný c) palma datlová d) javor mléč.
Čeleď: Bukovité (Fagaceae)
M1: LESNICKÁ BOTANIKA KRYTOSEMENNÉ DŘEVINY ČELEĎ: BUKOVITÉ I.
Lesy mírného pásu Jan Dušek.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
NAHOSEMENNÉ rostliny.
Oddělení: Semenné rostliny
TŘÍDA: Kapraďosemenné
Přírodopis  Prezentace zaměřená pro přípravu na závěrečný poznávací test z přírodopisu druhého pololetí 6. ročníku základní školy!
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Brázdová.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ROD: ZERAV, ZERAVEC, ZERAVINEC
Autor modulu: Ing. Radim Církva
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ROD: BOROVICE
M1: LESNICKÁ BOTANIKA NAHOSEMENNÉ DŘEVINY
Bukovité (správné zbarvení pro dvouděložné r.)
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ROD: JEDLE
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: BUKOVITÉ III.
Kořen Jan Skála, 4.ročník Bi-Ze.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: JAVOROVITÉ II.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: JAVOROVITÉ I.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: SÍTINOVITÉ
Krytosemenné rostliny
Určování rostlin (les)
Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Trénink krytosemenných dřevin
Připravil JAN KOMÍNEK© 2016
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
Rostliny.
Mgr. Barbora Pustovojtová Mgr. Josef Henzl Třída: Jehličnany.
Nahosemenné Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Krytosemenné lesní dřeviny.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Přírodní společenstva v České republice
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Biota ČR - Prezentace s výkladem
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
Dřeviny, nauka o dřevinách
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
OKRASNÉ DŘEVINY.
Semenné rostliny. Rodozměna – gametofyt versus sporofyt.
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
Význam Druhy stonků Byliny, dřeviny Přeměny
Stonek.
SEMENNÉ ROSTLINY PŘÍRODOPIS 7.
Rostliny semenné rozmnožují se semeny
Transkript prezentace:

M1: LESNICKÁ BOTANIKA ÚVOD DO DENDROLOGIE Autor modulu: Ing. Radim Církva

DENDROLOGIE = nauka o dřevinách z řeckých slov: dendron = dřevo, logos = nauka dřeviny patří mezi semenné rostliny a druhotně tloustnou v našem klimat. pásmu v podobě ročního přírůstku tzv. letokruhu jsou nejstarší žijící organismy na Zemi členíme je na: stromy keře polokeře dřevnaté liány

Stromy dřeviny s kmenem nahoře rozvětveným v korunu

Keře dřeviny bez kmene, již odspodu rozvětvené

Polokeře dřeviny s dolní části stonku dřevnatou horní část stonku zůstává bylinná např. barvínek, ožanka, kručinka, levandule aj.

Dřevnaté liány dřeviny s nedostatečně pevným kmínkem pro vzpřímený růst ovíjí se, opírají nebo zachycují na živé i neživé opory pomocí: úponků (réva vinná, loubinec popínavý) ovíjivých listových řapíků (plamének plotní) přísavek (přísavník trojhrotý) příčepivých kořínků (břečťan popínavý) k ovíjivým patří např. zimolez kozí list, zimokeř okrouhlolistý

Rozdělení dřevin podle původu: a) původní – plně přizpůsobené místním podmínkám a přirozeně se u nás vyskytující (např. dub zimní, jedle bělokorá, buk lesní, smrk ztepilý, javor klen, borovice lesní aj.) b) cizokrajné (introdukované) – většinou přivezené ze S. Ameriky (např. smrk pichlavý, ořešák černý, trnovník akát, dub červený), Asie ( např. kryptomerie japonská, pajasan žlaznatý) nebo z jižní Evropy (borovice černá, kaštanovník jedlý, bobkovišeň lékařská)

Rozdělení dřevin podle uložení vajíčka: nahosemenné dřeviny vajíčka volně leží na plodolistu krytosemenné dřeviny vajíčka jsou uzavřená v semeníku

Aplikované obory dendrologie sadovnická dendrologie zabývá se estetickými vlastnostmi a ošetřováním okras. dřevin ovocnářská dendrologie zabývá se ovocnými dřevinami ke sklizni plodů lesnická dendrologie zabývá se lesními dřevinami, jejich systematickým zařazením, morfologickými znaky, rozšířením, ekologickými nároky a praktickým využitím

Úkoly na příště 1. Obecně charakterizujte arboretum a jaké má funkce? 2. Vyhledejte na internetu nejstarší a nejvyšší druh stromu? 3. Prostudujte si učebnici str. 113