Správné pády I In the following sentences, put the nouns between slash marks into the correct case. Vzor: Přes naše rozdíly zůstanu /tvůj přítel/. Přes.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Zájmena a pády Adjust the pronouns between slash marks to fit the context. Remember to use the correct case. Vzor: Pozdravuj od /já/ rodiče. Pozdravuj.
Města ČR – orientace na mapě
Cases of Czech Names Rewrite the following sentence three times, each time substituting Karel for each name in turn. Věta: Mileno, kdo je s Evou u Vladimíra?
Kolja 2 Otázky a film. Konverzace: Máte nějaký nový nábytek.
Jména a pády Put the nouns between slash marks into the appropriate case, as determined by the context. Vzor: Román se stal tím, čím v /minulost/ byla.
Způsobové slovesa Conjugate the infinitives in the following sentences to fit the context. Vzor: (smět) číst ten časopis? Smím číst ten časopis? *Taken.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Ukončení 1.etapy výuky cizího jazyka
Telling Time Write out each of the following time expressions in words. Vzor: 5:25 Je pět hodin a dvacet pět minut. *Taken from Lesson 7, pg. 89, ex. 7.
Zájmena on, ona, oni Fill in the blanks with the appropriate forms of on, ona, or oni. Vzor: Já ___ znám jen od vidění. Já ho znám jen od vidění. *Taken.
Slovosled Unscramble the following sentences. Vzor: nebudu bez ničemu rozumnět slovníku Bez slovníku ničemu nebudu rozumnět. *Taken from Lesson 12, pg.
Song Presentations. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
MINISTRANTI NAPAJEDLA
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Ten, ta, to II Fill in the blanks with the appropriate forms of ten. Vzor: Proč potřebuješ ___ knihy? Proč potřebuješ ty knihy? *Taken from Review Lesson.
Hra je určená pro dvě družstva nebo dva žáky – červené x modré Po kliknutí na tlačítko s číslicí se zobrazí otázka, s otázkou se zároveň zobrazí napovídající.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Elektrický obvod a jeho části
Kolja 5 (první část). Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Constructions with by Rewrite the following sentences using by constructions. Do not change the aspect. Vzor: Chci hrát tenis. Chtěl/Chtěla bych hrát tenis.
Konverzace Máte psa nebo k očku?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST I
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Vytvořila Nikola Bajerová. První závod se uskutečnil v roce 1836 Na Chlumeckém panství Oktaviána Kinského. Díky aktivitě knížete Františka Lichtenštejského.
Rozkazovací způsob Imperatives Rewrite the following sentences in the imperative. Vzor: Koupíš si dražší šaty? Kup si dražší šaty! *Taken from Review Lesson.
Pády a koncovky: Cases & Endings Adjust the words between slash marks to fit their contexts, using the appropriate case endings. Vzor: Co budeš dělat o.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Budoucí a minulý čas II Rewrite the following sentences in the past and future. Use the perfective if possible. Vzor: Začíná překládat román. Začal překládat.
Working with Verbs I Rewrite the following three sentences, replacing vidět with the appropriate conjugated forms of rozumět, mluvit o, hledat, and pracovat.
Se a si: Reflexive Pronouns Insert se or si into the following sentences, if possible. Vzor: Povídali jsme ___ ještě několik minut. Povídali jsme si ještě.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Ona a on: Masculine & Feminine Pronouns In each of the following sentences, replace ona with on, and vice versa. Remember to keep the pronoun in the correct.
Fyzika 2 – ZS_3 OPTIKA.
Prepositions & Cases Combine the following nouns with the given prepositions to form prepositional phrases. Don’t forget to use the correct case of the.
Dejte slovo do věty Rewrite the following sentences, replacing the underlined word with the word between slash marks. Remember to use the correct case.
Přednost početních operací
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Budoucí a minulý čas Rewrite the following sentences in the past and future. Use the perfective if possible. Vzor: Začíná překládat román. Začal překládat.
Ten, to, ta: Demostrative Pronouns Insert the correct form of the demonstrative pronoun into the following sentences. Be sure to use the appropriate case,
Connecting Sentences with který Connect the following sentences with který. Remember to put který into the appropriate number and case. Vzor: Viděl jsem.
Perfective v. Imperfective Choose the appropriate form of the verb (either perfective or imperfective) to complete the following sentences. For some sentences.
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád ______.
Gender Bender! Changing Gender of Nouns & Verbs In each of the following sentences, change all masculine animate nouns into their feminine counterparts,
Přeložte zájmena: Translate the Pronouns In each of the following sentences, translate the English pronouns into Czech. Possible variants will be displayed.
Future Perfective Verbs Rewrite the following sentences, changing all verbs to the future perfective. Vzor: Karel volá matce. Karel zavolá matce. *Taken.
Stupňování Put the words between slash marks into the correct form of the comparative or superlative. Vzor: Tahla zkouška je /lehký/ než tamta. Tahla zkouška.
Verbal Nouns Construct sentences with verbal nouns based on the following pattern. Vzor: Rád létám. Mám rád létání. *Taken from Lesson 10, pg. 126, ex.
Prepositions & Cases II Form at least two reasonable prepositional phrases by combining the word between slash marks with the prepositions mezi, na, naproti,
Správné pády I In the following sentences, put the nouns between slash marks into the correct case. Vzor: Přes naše rozdíly zůstanu /tvůj přítel/. Přes.
Otázky: Asking Questions
Ten, to, ta: Demostrative Pronouns
Ona a on: Masculine & Feminine Pronouns
Connecting Sentences with který
Prepositions & Cases II
Gender Bender! Changing Gender of Nouns & Verbs
Future Perfective Verbs
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád.
Transkript prezentace:

Správné pády I In the following sentences, put the nouns between slash marks into the correct case. Vzor: Přes naše rozdíly zůstanu /tvůj přítel/. Přes naše rozdíly zůstanu tvým přítelem. *Taken from Review Lesson 7, pgs , ex. 2 (#1-30) of Contemporary Czech by Michael Heim.

Správné pády I 1. Zůstal prý ležet v /postel/.

Správné pády I 1. Zůstal prý ležet v posteli. 2. Konečně si koupil několik /tužky/.

Správné pády I 1. Zůstal prý ležet v posteli. 2. Konečně si koupil několik tužek. 3. To záleží na jejich /přítel/.

Správné pády I 1. Zůstal prý ležet v posteli. 2. Konečně si koupil několik tužek. 3. To záleží na jejich příteli. 4. Šel se projít ke /kostel/.

Správné pády I 1. Zůstal prý ležet v posteli. 2. Konečně si koupil několik tužek. 3. To záleží na jejich příteli. 4. Šel se projít ke kostelu. 5. Už jsi se /synové/ spokojen?

Správné pády I 1. Zůstal prý ležet v posteli. 2. Konečně si koupil několik tužek. 3. To záleží na jejich příteli. 4. Šel se projít ke kostelu. 5. Už jsi se syny spokojen? 6. Dá se tam jít bez /otec/?

Správné pády I 6. Dá se tam jít bez otce? 7. Došli jsme až na /konec/.

Správné pády I 6. Dá se tam jít bez otce? 7. Došli jsme až na konec. 8. Od /oběd/ jsem nejedl.

Správné pády I 6. Dá se tam jít bez otce? 7. Došli jsme až na konec. 8. Od oběda jsem nejedl. 9. Přišel jsem po /Petr/.

Správné pády I 6. Dá se tam jít bez otce? 7. Došli jsme až na konec. 8. Od oběda jsem nejedl. 9. Přišel jsem po Petrovi. 10. Máte jít k /soudruh učitel/.

Správné pády I 6. Dá se tam jít bez otce? 7. Došli jsme až na konec. 8. Od oběda jsem nejedl. 9. Přišel jsem po Petrovi. 10. Máte jít k soudruhu učiteli. 11. Je to blízko /most/.

Správné pády I 11. Je to blízko mostu. 12. Před /týden/ jsem mluvil s /Karel/.

Správné pády I 11. Je to blízko mostu. 12. Před týdnem jsem mluvil s Karlem. 13. Musím se vrátit pro /úlohy/.

Správné pády I 11. Je to blízko mostu. 12. Před týdnem jsem mluvil s Karlem. 13. Musím se vrátit pro úlohy. 14. Všechno skončím do /prosinec/.

Správné pády I 11. Je to blízko mostu. 12. Před týdnem jsem mluvil s Karlem. 13. Musím se vrátit pro úlohy. 14. Všechno skončím do prosince. 15. Přečtu si to po /snídaně/.

Správné pády I 11. Je to blízko mostu. 12. Před týdnem jsem mluvil s Karlem. 13. Musím se vrátit pro úlohy. 14. Všechno skončím do prosince. 15. Přečtu si to po snídani. 16. Pořád tam potkávám /přátelé/.

Správné pády I 16. Pořád tam potkávám přátele. 17. Co je vlastně za /umělkyně/?

Správné pády I 16. Pořád tam potkávám přátele. 17. Co je vlastně za umělkyni? 18. Bavil jsem se s /holka/ z naší /třída/.

Správné pády I 16. Pořád tam potkávám přátele. 17. Co je vlastně za umělkyni? 18. Bavil jsem se s holkou z naší třídy. 19. Zůstanu tam do /začátek/ představení.

Správné pády I 16. Pořád tam potkávám přátele. 17. Co je vlastně za umělkyni? 18. Bavil jsem se s holkou z naší třídy. 19. Zůstanu tam do začátku představení. 20. Stalo se to před /několik let/.

Správné pády I 16. Pořád tam potkávám přátele. 17. Co je vlastně za umělkyni? 18. Bavil jsem se s holkou z naší třídy. 19. Zůstanu tam do začátku představení. 20. Stalo se to před několika lety. 21. Viděl jsem přibíhat /pes/.

Správné pády I 21. Viděl jsem přibíhat psa. 22. Jsem ve straně už od /říjen/.

Správné pády I 21. Viděl jsem přibíhat psa. 22. Jsem ve straně už od října. 23. Strýc má doma osm /psi/.

Správné pády I 21. Viděl jsem přibíhat psa. 22. Jsem ve straně už od října. 23. Strýc má doma osm psů. 24. Auto jede po /most/.

Správné pády I 21. Viděl jsem přibíhat psa. 22. Jsem ve straně už od října. 23. Strýc má doma osm psů. 24. Auto jede po mostě. 25. Na /stůl/ není nic.

Správné pády I 21. Viděl jsem přibíhat psa. 22. Jsem ve straně už od října. 23. Strýc má doma osm psů. 24. Auto jede po mostě. 25. Na stole není nic. 26. Bude si hrát do /večer/.

Správné pády I 26. Bude si hrát do večera. 27. Stál před /strom/.

Správné pády I 26. Bude si hrát do večera. 27. Stál před stromem. 28. Chci se jít podívat na /kostel/.

Správné pády I 26. Bude si hrát do večera. 27. Stál před stromem. 28. Chci se jít podívat na kostel. 29. Po /ulice/ jsem chodil až do /noc/.

Správné pády I 26. Bude si hrát do večera. 27. Stál před stromem. 28. Chci se jít podívat na kostel. 29. Po ulici jsem chodil až do noci. 30. Půjdu ke /kolega Dvorník/.

Správné pády I 26. Bude si hrát do večera. 27. Stál před stromem. 28. Chci se jít podívat na kostel. 29. Po ulici jsem chodil až do noci. 30. Půjdu ke kolegu Dvorníkovi.