Úvod do fyziky (pokračování)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Podmínky používání prezentace
Advertisements

Škola Střední průmyslová škola Zlín
Objem a jeho měření.
Fyzika – přírodní věda (z řečtiny)
Objem a jeho měření.
Násobky a díly Soustavy SI
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_22.
PŘEVODY JEDNOTEK DÉLKY, OBSAHU, OBJEMU, HMOTNOSTI A ČASU
FYZIKÁLNÍ VELIČINY A PŘEVODY JEDNOTEK
Paulus Lukáš Co je to čas ?.
Výkon (Učebnice strana 22 – 24)
Opakování: Jaká je základní jednotka délky?
FYZIKA 8.Ročník Práce 02 – VÝKON.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Fyzika Měření objemu a času.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Fyzikální veličiny a jednotky
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Fyzika 6. ročník Hmotnost Anotace
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Co a jak měříme?
Mezinárodní soustava jednotek
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_FYZIKALNI.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Hmotnost těles Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Měření délky a hmotnosti
Číslo v digitálním archivu školy
1 ÚVOD.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_460.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličiny Creation IP&RK.
A) Úvod do fyziky původ slova Fyzika: z řečtiny, physikos = přírodní
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Úvod do fyziky původ slova Fyzika: z řečtiny, physikos = přírodní
Digitální učební materiál
Hmotnost Fyzikální veličina
Výpisky z fyziky − 6. ročník
 Zkoumáním fyzikálních objektů (např. polí, těles) zjišťujeme že:  zkoumané objekty mají dané vlastnosti,  nacházejí se v určitých stavech,  na nich.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Fyzikální veličiny a jejich jednotky v soustavě SI
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
FYZIKA Měření hmotnosti tělesa. Vypracoval: Lukáš Karlík.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
FYZIKÁLNÍ VELIČINY A PŘEVODY JEDNOTEK
Čemu jste se ve fyzice naučili- Fyzikální veličiny
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Výukový materiál pro 7.ročník
Jednotky času.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Základní jednotky SI Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Výpisky z fyziky − 6. ročník
zpracovaný v rámci projektu
Jednotky VY_32_INOVACE_11_203
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
Převody jednotek – shrnutí, procvičení
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU 60 minut 60 sekund 1 hodina 1 minuta 1 h 1 min
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Transkript prezentace:

Úvod do fyziky (pokračování) Násobné a dílčí jednotky: - jsou násobkem nebo dílem základní nebo odvozené jednotky - jejich značku tvoří předpona a za ní původní jednotka předpona značka předpony násobek tj. násobek= tera T 1012 1 000 000 000 000 giga G 109 1 000 000 000 mega M 106 1 000 000 kilo k 103 1 000 (základní míra) --- 100 1 mili m 10-3 0,001 mikro 10-6 0,000 001 nano n 10-9 0,000 000 001 piko p 10-12 0,000 000 000 001

- nejsou součástí SI soustavy, ale používají se z praktických důvodů: 7 nm = 0,000 000 007 m (metr) např.: 1 kJ = 1000 J (Joule) 1 mg = 0,001 g (gram) (!) Vedlejší jednotky: - nejsou součástí SI soustavy, ale používají se z praktických důvodů: 1 min = 60 sekund (1 minuta), 1 h = 3600 sekund (1 hodina), 1 litr = 1 dm3 = 0,001 m3 (1 litr), 1 L.Y. = 9,46·1015 m (1 light-year = světelný rok), 1 t = 1000 kg (1 tuna). např.:

Jednotky umožňují např. i určit správnost odvozeného vztahu: mocninný zápis zlomku: např.: Jednotky umožňují např. i určit správnost odvozeného vztahu: pokud souhlasí jednotky ve vzorci, je pravděpodobnost, že je vztah správný. Metody měření fyzikálních veličin: přímé metody - hodnota se měří přímo pomocí definičního vztahu, obvykle má přístroj stupnici, ze které hodnotu přímo odečteme, nepřímé metody - hodnotu zjišťujeme za použití fyzikálního vztahu, použitím jiných naměřených veličin.