Název Romantismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Klasicismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Advertisements

MÁ VLAST PODPORA PRO VÝUKU
 Inspirace minulostí (zejména středověkem), exotickými zeměmi a životem na venkově  Důraz na city a prožitky, často pocit odcizení, záliba v tajemnosti.
zpracovaný v rámci projektu
Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název Neoimpresionismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Impresionismus Claude Monet
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Název Inženýrská architektura (Technická) Předmět, ročník
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Vendula Báčová
III/2 XV A
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_7 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_09.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Konec 18. století a počátek 19. století
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
ROMANTISMUS.
Poznej obraz podle detailu
Romantismus Umění 19. století.
Název Doprava – rozdělení a charakteristiky Předmět, ročník
EU - 07 – 24 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Skalský. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_10 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Název Historismus v 19. století Předmět, ročník
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Název materiálu Označení materiálu: VY_32_INOVACE_01_ Klasicismus.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma: Umění a kultura, Výtvarná.
Romantismus.
Realismus Umění 19. století.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
zpracovaný v rámci projektu
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Baroko II. Sochařství. Baroko II. Sochařství Anotace: Materiál je určen pro práci žáků 4. ročníku ZŠ v předmětu Výtvarná výchova na téma barokní sochaři.
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- architektura 19.století PhDr. Pavlína Mikulcová.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Název Doprava – druhy dopravy 3 Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Ve znamení gotického slohu
Název Průmysl – funkce a rozdělení Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Romantismus Název školy
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Název Balada o Tristanovi a Isoldě Předmět, ročník
Název Perikles Předmět, ročník Dějepis, prima Tematická oblast
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Název Realismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Název Kubismus; architektura a užité umění Předmět, ročník
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Umělecké směry 19. století
Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
Úvod do romantismu.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Transkript prezentace:

Název Romantismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník Tematická oblast Dějiny výtvarné kultury Anotace Prezentace s výkladem a obrazovým materiálem k dějinám výtvarné kultury Klíčová slova Malířství, cit, víra, osobní svoboda, inspirace, středověk, novogotika, francouzský romantismus, T. Géricault Autor Mgr. Ivana Spurná Datum 25. 10. 2012 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

Romantismus ve výtvarném umění 19. století Romantismus ve výtvarném umění

Caspar David Friedrich – Výstup nad mraky, 1818 Pozorně si prohlédněte tento obraz a pokuste popsat atmosféru, krajinu a zkuste vymyslet příběh. Caspar David Friedrich – Výstup nad mraky, 1818 Obr. 1

Charakteristika romantismu Myšlenkové a umělecké hnutí Cit, víra, osobnost, osobní svoboda Nespokojenost se společností Samota, příroda, venkovský lid Zájem o lidovou kulturu Svět snů, fantazie, exotické země Obroda náboženství Rozpor skutečnost x ideál

vrcholnému středověku? Zájem o historii, středověk (víra, legendy) Jaký sloh dominoval vrcholnému středověku? _____________________ Malá nápověda: lomený oblouk, opěrný systém, klenba křížová žebrová, fiály,....

Romantická architektura se inspirovala středověkem, používáme pro odlišení název s předponou PSEUDO________ nebo NOVO_________ Obr. 2

Architektura / Londýn – parlament Obr. 3

Německo / zámky v Bavorsku Neuschwanstein, zámek Ludvíka II. Bavorského Obr. 4

Čechy a Morava / zámek Hluboká Obr. 5

Původně barokní zámek prochází přestavbou v duchu novogotiky. zámek Lednice Původně barokní zámek prochází přestavbou v duchu novogotiky. Lednicko-valtický areál svým významem byl zařazen na jednu významnou listinu. Jak se tato listina jmenuje? Obr. 6

zámek Orlík Obr. 7

zámek Hrádek u Nechanic Obr. 8

Slavný hrad Karlštejn dostává novu střechu podle francouzského vzoru Obr. 9

a/ z Francie b/ z Německa c/ z Anglie d/ z Itálie A tento hrad znáte? Hrad________________ dostává nový „kabát“. Inspirace přichází a/ z Francie b/ z Německa c/ z Anglie d/ z Itálie Obr. 10

Francouzský romantismus Francois Rude Marseillaisa, 1833-36 Výzdoba Vítězného oblouku Obr. 11

Théodore Géricault 1791-1824 Prám Medusy, 1818-1819 Obr. 12

Théodore Géricault 1791-1824 Dostihy v Epsomu, 1821 Obr. 13

Théodore Géricault 1791-1824 Důstojník gardových myslivců při útoku, 1812 Obr. 14

Théodore Géricault 1791-1824 Autoportét, 1820 Obr. 15

Eugéne Delacroix 1798-1863 Svoboda vede svůj lid na barikády, 1830 Obr. 16

William Blake 1757-1827 Ilustrace k Bibli. Velký červený drak Obr. 17

Caspar David Friedrich 1774-1840 Výstup nad mraky, 1818 Obraz už známe, už jsme se s ním jednou setkali. Zopakujeme si ještě jednou základní charakteristiku romantismu Obr. 18

Caspar David Friedrich 1774-1840 Zimní krajina s kostelem, kolem 1811 Obr. 19

Francouzští krajináři Camille Corot Barbizonská škola Náměty: Krajinomalba Krajina jako odraz duše, vztah k přírodě Fr. krajináři se stali vzorem pro impresionisty

Čechy a Morava František Tkadlík – figurální motivy Antoním Mánes – první skutečné obrazy české krajiny Josef Navrátil – romantické krajiny, žánrové motivy a zátiší Josef Mánes – žánrové motivy, krajiny, národopisné cesty (Haná – Čechy pod Kosířem), ilustrace, pražský orloj - kalendář

znaky romantické architektury Shrnutí: Vyjmenujte znaky romantické architektury a uveďte aspoň 3 příklady

Jedná se o velkolepou církevní stavbu. V Olomouci se nachází rovněž jedna stavba, která má prvky gotiky, ale byla postavena ke konci 19. století. Jedná se o velkolepou církevní stavbu. Co máme na mysli? © Ivana Spurná

Citace MRÁZ, Bohumír. Dějiny výtvarné kultury. 1. 2. uprav. vyd. Praha: IDEA SERVIS, 1995, 183 s. ISBN 80-85970-01-5. MRÁZ, Bohumír. Dějiny výtvarné kultury. 2. 1. vyd. Praha: IDEA SERVIS, 1997, 209 s. ISBN 80-859-7013-9. BERNHARD, Marianne. Universální lexikon umění: architektura, fotografie, grafika, malířství, osobnosti, sochařství, umělecká řemesla. 2. uprav. vyd. Překlad Otakar Mohyla. Praha: Grafoprint-Neubert, 1996, 491 s. ISBN 80-717-6393-4. BECKETT, Wendy. 1000 nejkrásnějších obrazů historie. Vyd. 1. Překlad Jan Slíva, Eva Klimentová, Milan Jára. V Praze: Knižní klub, c2001, 512 s. ISBN 80-242-0667-6. DVOŘÁČEK, Petr. To nejzajímavější z české architektury. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2005, 203 s. ISBN 80-734-6056-4. RAEBURN, Michael. Dějiny architektury. 1. vyd. Překlad Jan Slíva, Eva Klimentová, Milan Jára. Praha: Odeon, 1993, 317 s. ISBN 80-207-0185-0 STADLER, Wolfgang. Dějiny sochařství. Rebo Productions, 198 s. ISBN 80-858-1567-2. Periodikum Největší malíři: život, inspirace a dílo. č. 17. ISSN 1212-8872. Největší malíři: život, inspirace a dílo. č. 19. ISSN 1212-8872. Největší malíři: život, inspirace a dílo. č. 22. ISSN 1212-8872.

Citace – obrazový materiál Zdroj: [online]. [cit. 2012-10-20]. Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Caspar_David_Friedrich_032_%28The_wanderer_above_the_sea_of_fog%29.jpg> Zdroj: [online]. [cit. 2012-10-20]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lednice_zamek3.JPG> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:London_Parliament_2007-1.jpg> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Neuschwanstein_Castle.jpg> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hlubok%C3%A1_nad_Vltavou,_z%C3%A1mek.jpg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Z%C3%A1mek_%28Lednice%29_2.JPG?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Orl%C3%ADk_7.jpg> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hr%C3%A1dek_u_Nechanic_castle_whole.jpg> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hrad_Karl%C5%A1tejn_%28Karl%C5%A1tejn%29,_Karl%C5%A1tejn_172.JPG> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hrad_Bouzov_%28Bouzov%29,_Bouzov.JPG> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paris_July_2011-16a.jpg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Floss_der_medusa.jpg> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Jean_Louis_Th%C3%A9odore_G%C3%A9ricault_001.jpg> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:GericaultHorseman.jpg>

Zdroj: [online]. [cit. 2012-10-20] Zdroj: [online]. [cit. 2012-10-20]. Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Th%C3%A9odore_G%C3%A9ricault_-_Portrait_of_an_Artist_in_His_Studio_-_WGA08634.jpg> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Eug%C3%A8ne_Delacroix_-_La_libert%C3%A9_guidant_le_peuple.jpg> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Reddragon.jpg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Caspar_David_Friedrich_032_%28The_wanderer_above_the_sea_of_fog%29.jpg> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Caspar_David_Friedrich_055.jpg?uselang=en>