Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Úvodní hodina VY_inovace_32_PR6_01 Oblast: Přírodopis 6. ročník Stručná anotace: úvodní a opakovací hodina přírodopisu, porovnání pojmů přírodověda a přírodopis, proč se učíme přírodopis Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Individualizace a inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
!pozorně sledujte obrázky! Předmět, ve kterém jste se na 1. stupni učili o přírodě se jmenuje: název si připomenete, když doplníte písmena do políček podle následujícího pravidla: číslo v závorce znamená pořadové číslo písmene v názvu živočicha nebo rostliny !pozorně sledujte obrázky! 1 /5/ 2 /2/ 3 /5/ 4 /3/ 5 /3/ 6 /3/ 7 /2/ 8 /1/ 9 /2/ 10 /4/ 11 /2/
1 /5/
2 /2/
3 /5/
4 /3/
5 /3/
6 /3/
7 /2/
8 /1/
9 /2/
10 /4/
11 /2/
Předmět, ve kterém se budete učit o přírodě na 2 Předmět, ve kterém se budete učit o přírodě na 2. stupni se jmenuje /viz tajenka/. 1 – místo pokryté pískem 2- orgán umožňující ptákům létat 3 – sypká usazená hornina 4 – pisklavý hmyz 5 – náš nejedovatý had 6 – orgán trávicí soustavy, který zpracovává potravu 7 – orgán ze kterého je složená kostra 8 – většinou pestrobarevný pták se zahnutým zobákem 9 – rezavě zbarvená lesní šelma 10 – hvězda kolem které obíhá Země 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 TAJENKA Zamyslete se a pokuste se napsat do sešitů 5 důvodů, proč se učíme přírodopis.
Předmět, ve kterém jste se na 1. stupni učili o přírodě se jmenuje: ŘEŠENÍ Předmět, ve kterém jste se na 1. stupni učili o přírodě se jmenuje: 1/5/ TULIPÁN 2/2/ HŘIB 3/5/ LEKNÍN 4/3/ BOROVICE 5/3/ SKOKAN 6/3/ SEDMIKRÁSKA 7/2/ KOPRETINA 8/1/ VČELA 9/2/ BĚLÁSEK 10/4/ MANDELINKA 11/2/ KACHNA 1 /5/ 2 /2/ 3 /5/ 4 /3/ 5 /3/ 6 /3/ 7 /2/ 8 /1/ 9 /2/ 10 /4/ 11 /2/ P Ř Í R O D V Ě A
Předmět, ve kterém se budete učit o přírodě na 2 Předmět, ve kterém se budete učit o přírodě na 2. stupni se jmenuje /viz tajenka/. 1 – místo pokryté pískem 2- orgán umožňující ptákům létat 3 – sypká usazená hornina 4 – pisklavý hmyz 5 – náš nejedovatý had 6 – orgán trávicí soustavy, který zpracovává potravu 7 – orgán, ze kterého je složená kostra 8 – většinou pestrobarevný pták se zahnutým zobákem 9 – rezavě zbarvená lesní šelma 10 – hvězda, kolem které obíhá Země 1 P O U Š Ť 2 K Ř Í D L 3 S E 4 M Á R 5 Ž V A 6 7 T 8 9 I 10 N C TAJENKA P Ř Í R O D I S Zamyslete se a pokuste se napsat do sešitů 5 důvodů, proč se učíme přírodopis.
Všechny použité fotografie jsou autorským dílem: 2011©Miroslav Nešpořík