Vzdělávací oblast: Člověk a příroda

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název šablony:Inovace výuky AJ II/2/ Miloš Demel Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Název výukového materiálu: Food Autor: Miloš.
Advertisements

Látky a tělesa, síla Měření síly.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Znázornění síly Protože účinky síly závisí na: velikosti, směru a působišti Znázorňujeme sílu orientovanou úsečkou F = 3 N.
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
O roli pružiny při měření síly
Fyzika 7. ročník Síla Anotace
Název šablony: Inovace v chemii52/CH23/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Základní chemické výpočty.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Síla a její měření Pojem síla - znalosti ze 6. ročníku
Název materiálu: SÍLA – výklad učiva. Název dle číselného rozsahu: VY_32_INOVACE_201. Autor materiálu: Mgr. Bronislav Budík. Zařazení materiálu: o Vzdělávací.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F29/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Keplerovy zákony Autor:
Síla a její měření.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F34/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Optické čočky Autor: Bc.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce. Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce.
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F13/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Síla Autor: Bc. Jana Slabá.
Název materiálu: PASCALŮV ZÁKON – výklad učiva.
SÍLA F = 3 N F = 3 N.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F25/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Plynné planety Autor: Bc.
Síla.
Téma: Vzájemné působení těles, síla a její měření Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F19/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnetismus Autor: Bc. Jana.
VY_32_INOVACE_03 - SÍLA, ÚVOD DO TÉMATU
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Gravitační síla a hmotnost tělesa VY_52_INOVACE_15 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J19/ , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Měření síly Všechna tělesa jsou přitahována k Zemi gravitační silou.
Měření fyzikálních veličin – Měření hmotnosti
Člověk a příroda – Fyzika
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_686.
Název materiálu: HYDROSTATICKÝ TLAK – výklad učiva.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_685.
Název materiálu: PRÁCE – výklad učiva.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F20/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnety Autor: Bc. Jana.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _613 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
SÍLA F = 3 N F = 3 N.
Síla- fyzikální veličina VY_52_INOVACE_12 Sada 2
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSíly a jejich.
Síla, její znázornění a účinky.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
6. ročník Síla Síla a její znázornění.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F18/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Atom aneb co o něm už vím.
Síla. Měření síly. Gravitační síla.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Síla opakování.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření a znázornění síly
SÍLA A JEJÍ MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_4_Síla a její měření Téma: Fyzika.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
MĚŘENÍ SÍLY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_01_FII_SÍLA A JEJÍ VLASTNOSTI.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je potřeba na všech obrázcích?
Svalová soustava VY_32_INOVACE_06-03 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
SÍLA A JEJÍ MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
MĚŘENÍ SÍLY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název vzdělávacího materiálu Je stejná gravitace na zemi i na měsíci?
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru.
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název šablony: Inovace ve fyzice 52/F14/15.1.2013,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Veličiny a jejich měření Autor: Bc. Jana Slabá Janoutová Předmět: Fyzika Třída: VI. Tématický okruh: Síla a měření síly Téma: Jednotka síly Druh výukového materiálu: prezentace Použití ICT:interaktivní tabule,interaktivita Didaktické ,metodické poznámky (popis použití výukového materiálu ve výuce): výklad je věnován pojmu síla a jejímu působení. Jakým měřidlem je síla měřena a v jakých jednotkách se měří včetně převodů. V prezentaci je interaktivita na doplňování velikostí sil, převodů a výpočtů hodnot gravitační síly nebo hmotnosti. Výklad navazuje na učebnice Fyzika pro 6. ročník, FRAUS 2004,str. 52-54. Použité zdroje: http://dum.rvp.cz/materialy/mereni-sily.html - obrázek siloměru http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:GodfreyKneller-IsaacNewton-1689.jpg

Jednotka síly Měření síly

Znázornění síly sílu znázorňujeme jako orientovanou úsečku měřítko: 1cm = 1N 1cm = 2 N 1cm = 3 N…. směr síly působiště síly velikost síly

Jednotka newton a její násobky N ….. newton kN ….kilonewton 1kN= 1 000N MN …meganewton 1MN= 1 000 000N . 1000 . 1 000 MN kN N : 1 000 : 1 000

Spojovačka na převody 4 200 N 10 kN 120 kN 4,2 MN 10,001 kN 120 000 N

*dolní okraj siloměru splýval s nulovou čárkou stupnice PŘED MĚŘENÍM SÍLY SILOMĚREM MUSÍME: *dolní okraj siloměru splýval s nulovou čárkou stupnice *jakou největší sílu můžeme změřit (měřicí rozsah stupnice je na obale siloměru) *v jakých jednotkách je stupnice * jaké síle odpovídá nejmenší dílek stupnice je přístroj k měření velikosti síly

Isaac Newton žil v letech 1643 - 1727 anglický matematik, fyzik, astronom, přírodní filosof, alchymista, teolog Je po něm pojmenována jednotka síly – newton nejvlivnější osoba v dějinách PROČ? Odpověď najdi na http://cs.wikipedia.org/wiki/Isaac_Newton

Gravitační síla Každé těleso je k zemi přitahováno gravitační silou Fg Fg = m.g Fg …….gravitační síla v N (newtonech) m ……..hmotnost v kg g ……… konstanta popisující gravitační působení g = 9,81 N/kg = 10 N/kg

Příklady Vypočti gravitační sílu člověka o hmotnosti 50kg. Vypočti gravitační sílu tělesa o hmotnosti 500 g. m = 50 kg g = 10 N/kg Fg = ? Fg = m.g Fg = 50 . 10 Fg = 500 N Gravitační síla 50 kg člověka je 500 N. m = 500 g = 0,5 kg g = 10 N/kg Fg = ? Fg = m.g Fg = 0,5 . 10 Fg = 5 N Gravitační síla 500 g tělesa je 5 N.

Doplň chybějící hodnoty hmotnost 0,566 t 824,42 g 54 q 100 g 562 832 g 42 kg 0,32 t Fg v N 5 660 N 8,2442 N 54 000 N 1 N 5628,32 N 420 N 3200 N hmotnost 824,42 g 54 q 562 832 g 0,32 t Fg v N 5 660 N 1 N 420 N

Zopakuj si pomocí otázek Na čem je založeno měření síly pružinovým siloměrem? Co musíš zjistit před použitím siloměru k měření? 3. Proč nesmí být měřená síla větší, než je měřicí rozsah siloměru. 4. Jak se značí fyzikální veličina síla a jaká je její jednotka?

Použité materiály http://dum.rvp.cz/materialy/mereni-sily.html - obrázek siloměru http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:GodfreyKneller-IsaacNewton-1689.jpg