Praha, Postavit dobré základy je klíčové Kampaň Nemyslíš, zaplatíš v létě 2009
Stručné shrnutí o kampani a jejím záměru _Hlavní cíl Ministerstva dopravy _Snížit počet usmrcených osob při dopravních nehodách na polovinu stavu roku 2002 – maximálně 650 osob _Komunikační cíle z hlediska chování a přístupu účastníků silničního provozu 1.Zlepšit chování nejen řidičů v silničním provozu a jejich přístupu k bezpečnému stylu řízení 2.Vést nejen řidiče k tomu, aby více vnímali možné důsledky nezodpovědného chování 3.Vést nejen řidiče k pocitu zodpovědnosti _Tři hlavní témata komunikace rozdělena do 3 hlavních kampaní a 10 dílčích
3 hlavní kampaně a 10 dílčích Dlouhodobé strategické kampaně _Rychlost a agresivita za volantem _Zádržné systémy _Alkohol a psychotropní látky Dílčí kampaně s přidělenou důležitostí _Řidiči osobních automobilů ve věku let: 40% _Motocyklisté: 20% _Chodci/cyklisté (viditelnost): 10% _Děti (zádržné systémy): 10% _Profesionální řidiči: 10% _Ostatní (řidiči ve věku nad 25 let): 10%
Co jsme již komunikovali _Představení hlavní myšlenky kampaně široké veřejnosti _Slogan Nemyslíš, zaplatíš _Princip zločinu a trestu _Vyjadřuje, že pokud někdo nedodržuje pravidla a riskuje, musí být připraven nést následky. _Chceme, aby se řidiči přinutili myslet, když řídí, a byli si vědomi své odpovědnosti vůči svému životu i životům druhých. _Aby si uvědomili, že pokud nemyslí, zaplatí zdravím nebo životem. _Pro primitivní hazardéry může hrát odstrašující roli i prvoplánový význam slova "zaplatíš" - vysoká pokuta.
Fáze kampaně _První fází kampaně (představení) jsme dosáhli širokého povědomí a pozitivního přijetí kampaně _Připravili jsme si půdu pro II. fázi kampaně _Zapojení občanů do kampaně – přiblížení kampaně face to face _Stát se ambasadory kampaně a tím vyjádřit svůj odpovědný přístup k silničnímu provozu
Komunikace v létě 2009 _Vzhledem k letnímu období se komunikace kampaně zaměří zejména na: _Varování řidičů před možnými důsledky agresivního a nezodpovědného řízení _Varování, zejména mladších řidičů, před nebezpečím řízení pod vlivem alkoholu a návykových látek _Varování řidičů motocyklů před nezodpovědným chováním na vozovce _Upozornění na nutnost využití bezpečnostních pásů _Připomenutí nezbytnosti správného výstražného vybavení cyklistů pro jízdu na silnici
Ukázky komunikace
Komunikační kanály v létě 2009 _TV _Inzerce v cílených magazínech _Rozhlas _Internet _Outdoorová media _Roadshow
Roadshow – instalace dopravní nehody _Instalace dopravní nehody na letních festivalech _Instalace má primárně srovnávacím způsobem porovnat následky připoutané a nepřipoutané posádky při dopravní nehodě _Sekundárně - pomocí komunikace týmu „Nemyslíš, zaplatíš“ s veřejností – upozorňuje na následky agresivní jízdy, nezodpovědnosti nebo řízení pod vlivem alkoholu a návykových látek _Letos jsme již instalaci představili na hudebním festivalu Votvírák ( ) a následně se chystáme navštívit _Rock for People _Colours of Ostrava _Benátská noc _Sázava fest _Mácháč 09
Roadshow – „motorkářský pytel“ _ „Motorkářský pytel“ _Tato část kampaně je cílena přímo na řidiče motocyklů a je rozdělena na 2 části _stálé instalace (motoresty u silnic) _představení v rámci motorkářských srazů _Varuje před následky nebezpečné a nezodpovědné jízdy _Doprovodný tým „Nemyslíš, zaplatíš“ pak komunikací s lidmi upozorňuje na nebezpečí řízení pod vlivem alkoholu a návykových látek _Tváří této části kampaně je úspěšný závodní motocyklový jezdec Lukáš Pešek, který se sám několika zastávek roadshow účastní. Komunikuje s lidmi, předává své zkušenosti, upozorňuje na možná rizika při nezodpovědném řízení
Roadshow – motorkářské srazy _Letos jsme již „motorkářský pytel“ představili v rámci moto-srazů _v Poděbradech, 4.4. _Motonebe – v Tchořovicích, _Kanálová stoka, 19. – _V nebližší době se chystáme navštívit _Motohody na Podluží _V jedné stopě bezpečně v Jindřichově Hradci _a další