Zpráva.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Advertisements

Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
subjektivně zabarvený
Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání CERMAT Strukturovaná písemná práce Součást maturitní zkoušky z českého jazyka.
Český jazyk a literatura
1. Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: Téma: Zpráva Cíl prezentace: Cíl prezentace: Zaznamenávání textu v podobě výtahu Časová dotace:
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na žádost, její hlavní znaky a funkci. V závěru je návod, podle kterého si žáci mohou zkusit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.05 Anotace: Prezentace obsahuje zásady pro psaní dopisu. Vysvětluje rozdíly mezi dopisem osobním a úředním.V závěru je slohové.
Volitelné předměty ve 3. ročníku
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
střední odborná škola služeb
PUBLICISTICKÝ STYL PaedDr
Rozbor neuměleckého textu
Zpráva o činnosti SK RVŠ 18. zasedání předsednictva RVŠ, 19. června 2014 Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání 2012 – 2014 Daniel Thibaud.
Interpretace neuměleckého textu Výklad II. Označte v textu termíny Pojem persvaze chápeme v tomto příspěvku značně široce jako označení funkce přesvědčovací,
Zásady rozboru textu uměleckého a neuměleckého
Mgr. Michal Oblouk. nejjednodušší podává fakta (co se kdy a kde stalo nebo stane) údaje jsou řazeny v místních či časových sledech nebo abecedním způsobem.
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
subjektivně zabarvený
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Funkční stylistika Projekt „EU peníze středním školám“
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
PROSTĚ SDĚLOVACÍ STYL:
Vypravování VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.11
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Funkční styly.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Styl publicistický Marcela Jurková.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ. Internetové zpravodajství – např Úkol : prohlédněte.
Prezentace pro projektovou výuku na DIDI2
Masarykovo Gymnázium Vsetín
Odborný styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝU.
Vypravování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Písemná práce z CJL.
Publicistický styl Znaky a útvary.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.03 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici oznámení a zprávy, jejich hlavní znaky a funkci. Ke každému slohovému útvaru.
Slohové postupy.
Prostěsdělovací styl a jeho charakteristika
Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách Ing. Petr Distler 4. října 2013, Tábor, Veletrh nápadů učitelů chemie Přírodovědecká fakulta,
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
prostě sdělovací (publicistický styl)
6. FORMÁLNÍ ÚPRAVA ODBORNÝCH TEXTŮ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Funkční styly I. Styl prostěsdělovací - výměna informací neodborného rázu, funkce neodborně zpravovací a) mluvené úvary: představování, omluva, blahopřání,
VY_32_INOVACE_BATKOVA_CEJJLI. 03 VÝTAH (Teorie). VÝKLAD.
Analýza neuměleckého textu (5-7 minut) I. porozumění textu; charakter komunikační situace určit, kde je možné daný text najít určit předpokládaného adresáta.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_94 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Životopis 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
OZNÁMENÍ (pozvánka, plakát) OZNÁMENÍ (pozvánka, plakát) prostě sdělovací styl prostě sdělovací styl Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Zdeněk Dorazil, Veronika Fojtů, Nela Schmidtová, Tereza Pospíšilová
FUNKČNÍ STYLY Mgr. Michal Oblouk.
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
SLOHOVÉ POSTUPY a ÚTVARY
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
- slohové útvary informačního postupu
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
9. ročník Michaela Hantková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název: Publicistický styl Autor: Mgr.Andrea Jílková
Písemná práce Základní informace.
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

Zpráva

publicistický, případně prostěsdělovací styl informační (i popisný) slohový postup informace o události, která se stala odlišit od útvaru ČLÁNEK hlavní funkce je informační, okrajově apelativní informuje o události, která se stala má být objektivní, aktuální, věcně správná, musí obsahovat všechny podstatné informace dílčí (okrajové) hodnocení, zejména v závěru, nikoliv komentáře, nutno oddělit objektivní informace od hodnotících

smysluplně vychází ze základních otázek KOMPOZICE smysluplně vychází ze základních otázek KDY? KDE? JAK? preferujeme chronologický kompoziční postup lze využít shrnující první odstavec, tento oddělujeme od hlavní textu, např. mezerou lze funkčně začlenit přímou řeč (pouze okrajově) stručnost přehlednost věcnost přinášených informací JAZYK spisovný jazyk možno použít automatizaci a aktualizaci při naplňování apelativní funkce je možné využít slova či obraty s emocionálním zabarvením

(2 x 200 slov) 1. Poprask s motivačním dopisem Zpracování: zpráva do školního časopisu inspirovaná vyučovací hodinou, v níž byli studenti seznámeni s výsledku domácí slohové práce 2. Den otevřených dveří Českého reálného gymnázia 15. listopadu 2012 Zpracování: zpráva do regionálního tisku o průběhu a významu akce (výchozí text je nutné zpracovat s ohledem na skutečnost, že zpráva zpravuje o akci, která již proběhla)

výchozí text viz www.crg. cz 1. výchozí text viz www.crg. cz Program dne otevřených dveří – 15. listopad 2012 Základní informace / 15:00–16:00 vedení školy / 1. patro / učebny 2. a 3. ročníku Prezentace výuky / 16:00–18:00 matematiky a fyziky: PaedDr. O. Švejda, Mgr. Soňa Hřídelová 1. patro / učebna primy anglického a německého jazyka: Mgr. M. Bavorová, Mgr. I. Vlková 1. patro / jazyková laboratoř přírodních věd s ukázkami práce se systémem Pasco: Mgr. K. Boháčová, Mgr. L. Filipová, Mgr. Petr Syrovátka¨ přízemí / multifunkční učebna přírodních věd informatiky: Mgr. J. Flaška 1. patro / učebna IVT českého jazyka, společenských věd a dějepisu: Mgr. V. Kabíček, V. Křešnička 1.patro / učebna kvarty