J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá pole řetězec debugr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Standardní knihovní funkce pro práci s textovými řetězci
Advertisements

Pro začátek něco lehčího
Začínáme s Pascalem 1. kapitola.
VISUAL BASIC Práce s řetězci Použitá literatura: Kvoch: Visual Basic 4.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
HYPERTEXT PREPROCESSOR. JAZYK PHP. Jazyk PHP (Hypertext PreProcessor) je intepretovaný jazyk určený pro web. Je celkem jednoduchý, snadno přenositelný.
Opakování Co je výsledkem následujícího prográmku? my $a="kol"; my $b="o"; $a.= $b; $b.= $a; print "a = $a, b = $b\n"; Vkládání speciálních znaků? Uvozovací.
Třída Array Je součásti balíčku java.util Účelem je usnadnit práci s poli Metody – nejpoužívanější equel(),fill(),sort() a binarySearch() equels() Slouží.
Strukturované datové typy
Algoritmy I. Cvičení č. 10.
Počítače a programování 1. Obsah přednášky Výjimky - základní typy výjimek Způsoby zpracování výjimek.
4IT1014IT101 Pátá přednáška Datové struktury - pokračování Statické prvky třídy.
Vytvoření prvního programu
Cvičení 2 Proměnné(jednoduché a složené) a konstanty První program Zápis výrazů.
Druhé cvičení Vytváření identifikátorů Datové typy
Programování v Pascalu Přednáška 7
Materiály k přednášce Úvod do programování Ondřej Čepek.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá Mat.metody příklady.
Větvení cykly J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá Přetěžování metod, rekurze.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá metody, objekty, konstruktor.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá. Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...)
PHP PHP – základy syntaxe (část 1) - 03 Mgr. Josef Nožička IKT PHP
C# - datové typy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
C# - znakové typy a řetězce
OSNOVA: a) Řetězce v C b) Funkce stdio.h pro řetězce c) Funkce string.h pro řetězce d) Příklad Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače.
Základy algoritmizace a programování
Datové typy a práce s nimi
Počítače a programování 1 8.přednáška. Obsah přednášky Řetězce - deklarace a vytvoření Základní metody pro práci s řetezci Znaky - třída Character Základní.
Alg91 Textové soubory Na rozdíl od jiných typů souborů jsou textové soubory určené pro gramotné lidské oko. Textový soubor je posloupnost znaků členěná.
JavaScript Podmínky, cykly a pole.
Cvičení.
PictureBox u vkládání obrázků u vlastnost Picture pomocí příkazu LoadPicture u přiřazení obrázku mezi dvěma prvky PictureBox Auto.Picture = AutoCerv.Picture.
VISUAL BASIC PRALG.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Standardní knihovní funkce pro vstup a výstup 12 Verze
Dědičnost - inheritance dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti B A Třída A je předkem třídy B Třída.
Gymnázium prof. Jana Patočky Jindřišská Praha 1 „Praha & EU: Investujeme do vaší.
Šesté cvičení Výjimky Balíky.
KIV/PPA1 cvičení 9 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Třída String a její metody –Řetězce a operace s nimi.
Pole Arrays.
1 Počítače a programování 1 13.přednáška. 2 Obsah přednášky Vstupy a výstupy – 1.část.
KIV/PPA1 cvičení 6 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Datový typ pole –Jednorozměrná a vícerozměrná –Práce s vektory a maticemi.
POSLOUPNOST úkol 1_41. ZADÁNÍ Sestavte program, který doplní tabulku nepřímé úměrnosti pro hodnoty proměnné x = 1, …, n. Nepřímá úměrnost je zadána uživatelem.
STRING A UKAZATELE. Co to je řetězec? Řetězec v Javě je samostatný objekt. Je konstantní, co znamená, že jednou vytvořený řetězec nelze změnit. Chceme-li.
Počítače a programování 1 7.přednáška. Základy Pole ve třídách a metodách Pole Arrays.
Ukazatele, řetězce Přednáška č. 3. Ukazatele  Ukazatel (pointer) – typ o velikosti 4 bajty (v 32bit. systémech) pro uložení adresy objektu na který ukazuje.
ZÁKLADNÍ POJMY. ZDROJOVÝ TEXT PROGRAMU Tvoří: klíčová slova komentáře identifikátory.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
Řetězce String. Co je to řetězec Jako řetězec označujeme pojmenovanou skupinu libovolných znaků Deklarujeme jej pomocí příkazu Délka řetězce není v tomto.
Cvičení 3-4 Procedury, funkce,řetězce. Procedury Procedura Procedura Procedura je podprogram, který mění stav programu (změnou stavu proměnných nebo změnou.
HYPERTEXT PREPROCESSOR. JAZYK PHP. VYUŽITÍ JAZYKA Programování dynamických internetových stránek a webových aplikací vytvoření šablony webu kniha návštěv.
Programovací jazyk C# 2. část. Datové typy C# rozeznává dva druhy datových typů, hodnotové a referenční. Hodnotové datové typy Proměnné hodnotového datového.
Programování OPERÁTOR SIZEOF, FUNKCE, POLE JAKO PARAMETRY FUNKCÍ ERIK KRÁL.
Programovací jazyk C# 4. část - cykly.
Programování ENUM, SWITCH,pole jednorozměrná a vícerozměrná, deklarace, inicializace, kopírování, porovnání Erik Král.
Algoritmizace a programování
Úvod do Pythonu – IO operace se soubory.
C# konzole – Vstup a výstup
C# konzole – Podíl dvou čísel, podmínka IF
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Programovací jazyk C Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Algoritmizace a programování
Typový příklad 3 – zadání 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Transkript prezentace:

J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá pole řetězec debugr

Pole Pole je speciální proměnná, která může obsahovat více než jednu hodnotu. int vektor [] = new int [3]; vektor[0] = 5; vektor[1] = 3; vektor[2] = 7; int vektor [] = {5, 3, 7};

Pole Příkaz length zjistí délku pole. int delka = vektor.length;//delka = 3 System.out.println(delka); System.out.println(vektor.length);

Pole.java int [] pole = {7, 12, 2, 45, 9}; int delka_pole = pole.length; System.out.println("delka pole: " + delka_pole); System.out.print("prvky pole: "); for(int i=0 ; i< pole.length; i++){ System.out.print(pole[i]+", "); }

Vylepši program Obchod.java tak, aby místo jedné vstupní proměnné int kod bylo pole int kod [] a program: vypíše všechny výrobky a jejich celkovou cenu Obchod2.java

Řetězec neboli string je pole znaků např. „Ahoj světe!“. Řetězce můžeme ukládat do proměnných typu String. String textik = “Ahoj světe“; Pozor! String se píše s velkým písmenem. Řetězec

String není „normální“ proměnná (primitivní datový typ) jako int, boolean apod. Jde o objekt a my tedy můžeme používat jeho metody (funkce). To samé platí pro pole u kterého jsme používali metodu length. Řetězec

Všechny metody které můžete použit se vám objeví v rolovací liště v Eclipsu, ale tady jsou nejpoužívanější: charAt(i) - vrací znak na ité pozici length() - délka řetězce indexOf(“ahoj“) - vrací pozici na které se nachází „ahoj“. Řetězec - metody

Napsat program na poprvé bez chyby se podaří málokdy. Proto musíme program ladit a chyby odstranit. K tomu slouží debug, který nám prog. odkrokuje. Aby se nemusel krokovat celý prog.od začátku, dáme na kritické místo breakpoint, kde se běh prog. zastaví a od tohoto místa se krokuje. Debug

Nemám-li k dispozici debug (například programuju-li v notepadu apod.) vložím do významných nějaký komentář, který se mi vypíše na obrazovku. Podle vypsaných informacích zjistím, kam až program doběhl a kde mám tedy hledat chybu. Debug