Větvení cykly J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Advertisements

Funkce Připomeňme si program pro výpočet faktoriálu:
Třetí cvičení Podmíněné příkazy Cykly Break a Continue Switch Return
Pole, ukazatele a odkazy
Strukturované datové typy
Metody (funkce, procedury)
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 9. cvičení.
PJV151 Vnořené a vnitřní členy mohou být členy tříd a interfejsů. Je-li X obalem Y a Y je obalem Z, pak Z získá jméno X$Y$Z - kompilací vzniknou classy.
Alg51 Rozklad problému na podproblémy Postupný návrh programu rozkladem problému na podproblémy –zadaný problém rozložíme na podproblémy –pro řešení podproblémů.
Počítače a programování 1. Obsah přednášky Výjimky - základní typy výjimek Způsoby zpracování výjimek.
If-else, do-while, switch, operátory
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá pole řetězec debugr.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá Přetěžování metod, rekurze.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá metody, objekty, konstruktor.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá. Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...)
Algoritmizace a programování Podmíněné a cyklické příkazy- 08
Kapitoly z metodologie pedagogického výzkumu Prostředí pro výuku algoritmů Vojtěch Ouška.
C – strukturované příkazy
Jedenácté cvičení Vlákna. Java cv112 Vlákna Operační systém Mutitasking – více úloh se v operačním programu vykonává „současně“ Java Multithreading -
PRÁCE S VLÁKNY A APLIKAČNÍ DOMÉNY V.NET FRAMEWORK APLIKACÍCH Architektura technologie.NET Jan Martinovič, FEI - Katedra Informatiky.
Seminář C++ 4. cvičení Objekty Ing. Jan Mikulka. Co je objekt ► obraz třídy i instance ► třída – definovaná za pomocí klíčového slova class ► instance.
Alg91 Textové soubory Na rozdíl od jiných typů souborů jsou textové soubory určené pro gramotné lidské oko. Textový soubor je posloupnost znaků členěná.
Počítače a programování 1
2 CYKLUS S PEVNÝM POČTEM OPAKOVÁNÍ Podle řídící proměnné proveď n-krát příkaz P1.
Příklady v jazyku C – část 3
C# - předávání parametrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
ZADÁNÍ Sestavte program, který vypočítá obvod a obsah čtverce o straně a. Zajistěte, aby výpočet byl realizován pouze v případě, kdy strana a bude mít.
Pascal - cykly.
Hlášky Hlášky v JavaScriptu jsou trojího typu: Hlášky v JavaScriptu jsou trojího typu: Alert Alert Prompt Prompt Confirm Confirm Alert – zobrazí upozorňovací.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Dědičnost - inheritance dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti B A Třída A je předkem třídy B Třída.
C – cyklus while Mgr. Lenka Švancarová.
OSNOVA: a) Příkazy pro cykly II. b) Příkazy pro řízení přenosu c) Příkazy – příklad d) Řetězce v C e) Funkce “stdio.h“ pro řetězce f) Funkce “string.h“
Šesté cvičení Výjimky Balíky.
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Řízení běhu programu 5 Verze
Typy cyklů Do...Loop For...Next For Each...Next.
Netrvaloppa21 Vytvořte třídu Student pro reprezentaci struktury student na ZČU. Atributy třídy budou fakulta a osobniCislo. Název třídy: Student proměnné.
Cykly Cykly umožňují provádět určitou část kódu opakovaně až do nastaveného počtu cyklování nebo splnění podmínky. Cykly umožňují provádět určitou část.
POSLOUPNOST úkol 1_41. ZADÁNÍ Sestavte program, který doplní tabulku nepřímé úměrnosti pro hodnoty proměnné x = 1, …, n. Nepřímá úměrnost je zadána uživatelem.
2 PODMÍNĚNÝ PŘÍKAZ VĚTVENÍ if podmínka příkazy end Příklad 1 - chtěli bychom vypsat gratulaci jen v tom případě, kdy žák bude mít jedničku. Vyzkoušíme.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B5 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
PŘÍKAZ while úkol 1_42.
Příkazy cyklů. Co je to cyklus Jako cyklus označujeme opakované vykonávání určitého bloku příkazů Jako cyklus označujeme opakované vykonávání určitého.
Pascal – if Mgr. Lenka Švancarová.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část I.
C – if Mgr. Lenka Švancarová. if vývojový diagram Podmínka Příkaz(y) Podmínka Příkaz(y) Úplné větveníNeúplné větvení ++--
C – cyklus do-while Mgr. Lenka Švancarová.
ÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ úkol 1_29.
NEÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ úkol 1_26. ZADÁNÍ Napište zdrojový kód k zadanému vývojovému diagramu.
ZADÁNÍ Sestavte program, který vytiskne n hvězdiček.
PŘÍKAZ for úkol 1_47.
Cvičení 2 Podmíněné příkazy, cykly. Podmíněné příkazy Podmínka – jakýkoliv logický výraz ( a=1,……..) ( a=1,……..) Příkaz – vlastní instrukce, která se.
NEÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ úkol 1_25. ZADÁNÍ Sestavte program, který po načtení čísla z klávesnice vypočítá jeho absolutní hodnotu a vytiskne ji na obrazovku.
Řízení běhu programu, řídící struktury A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ
PŘÍKAZ do - while úkol 1_43.
PŘÍKAZ while úkol 1_40.
Algoritmizace a programování Algoritmy 4 – Vývojové diagramy (cykly)
Algoritmizace a programování Cykly - For. FOR Předem známe počet opakování Předem známe počet opakování Syntaxe: Syntaxe: for proměnná in range(rozpětí):
Algoritmizace a programování Cykly – While 1. Test Příští hodina test na větvení Konstrukce IF..ELSE případně IF..ELIF..ELSE.
VY_32_INOVACE_PR2_14. Cyklus umožňuje opakování určité posloupnosti příkazů bez nutnosti psát je stále znovu. Používáme tři základní druhy cyklů: cyklus.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
Inf Cykly ve vývojových diagramech
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Opakování základních příkazů a syntaxí v programovacím jazyce Pascal
C# přehled vlastností.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Transkript prezentace:

větvení cykly J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá

Větvení Jestliže je splněna podmínka udělej toto. if (podmínka) { příkazy jenž mají provedeny }

Větvení else if (podmínka) { příkazy jenž mají provedeny } Jestliže není splněna původní podmínka, ale platí jiná podmínka, kterou chci testovat: else if (podmínka) { příkazy jenž mají provedeny }

Větvení else { příkazy jenž mají provedeny } Jestliže není splněna žádná z podmínek: else { příkazy jenž mají provedeny }

Vetveni1.java public class Vetveni1 { public static void main(String [] args){ int vek = 40; System.out.println("Je ti "+vek+" let"); if (vek < 18){ System.out.println("Jsi nezletilý."); } else if (vek > 120){ System.out.println("Jsi asi nejstarší člověk na světě"); else{ System.out.println("Jsi dospěý čově.");

Vetveni2.java public class Vetveni2 { public static void main(String [] args){ int vek = 40; System.out.println("Je ti "+vek+" let"); if (vek < 18) System.out.println("Jsi nezletilý."); else if (vek > 120) System.out.println("Jsi nejstarší člověk"); else System.out.println("Jsi dospěý čově.");} }

Cykly Cykly opakují příkazy, dokud je podmínka pravdivá. for - pevným počtem opakováním while - s podmínkou na začátku do-while - s podmínkou na konci

While.java public class While { public static void main(String [] args) int i = 0; while (i < 6) //dokud i < 6 dělej: System.out.println(i); //vypiš i i = i+1; //zvětši o jedno }

While.java public class While { public static void main(String [] args) int i = 0; while (i++ < 6) //dokud i < 6 dělej: System.out.println(i); //vypiš i }

While.java do-while má podmínku na konci cyklu. do //dělej { System.out.println(i); //vypiš i } while (i++ < 6); //dokud je i menší než 6

For.java public class For { public static void main(String [] args){ for (int i=0 ; i<60 ; i++){ System.out.println("Jsem vir!"); } /* pozor proměna i je deklarovaná pouze v těle smyčky for */

Mocnina.java vysledek = x mocnina Napiš program, který vypočítá n-tou mocninu. int mocnina = 4; int x = 2; int vysledek = 1; vysledek = x mocnina System.out.print(vysledek);

Mocnina.java public class Mocnina { public static void main(String [] args){ int mocnina = 4; int x = 2; int vysledek = 1; for (int i=1 ; i<=mocnina ; i++) { vysledek = vysledek * x; } System.out.print(vysledek);

Switch Switch je několik „ifů“ testující stejnou proměnnou. switch (promena){ case 1: //jestliže je promena = 1 udělej: //příkazy break; //vyskoč z cyklu (switch) case 2: //jestliže je promena = 2 udělej: default: //jestliže promena nabývá jiných hodnot u }

Obchod.java int kod = 2; switch (kod){ case 1: //jestliže kod == 1 udělej: System.out.println("jablko - 12,5"); break; //vyskočz cyklu (switch) case 2: System.out.println("rohlík - 1,7"); break; default: System.out.println("Neexistující zboží"); }

Návěští Máme-li několik do sebe vnořených smyček a nechceme příkazem break vyskočit ze všech najednou, ale třeba jen z poslední, využijeme tzv. návěští: smycka1{ navesti: smycka2{ break navesti; }