B) Křivka poptávky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Chování spotřebitele: užitečnost a poptávka
Advertisements

C) Změna optima při změně mzdové sazby
Makroekonomie I ( Cvičení 5 – Agregátní poptávka a nabídka )
C) Engelovy křivky.
Mikroekonomie II Poptávka Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Agregátní poptávka a nabídka
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Mikroekonomie I Cvičení 5 – Tržní poptávka, elasticity poptávky
Chování spotřebitele a formování poptávky
Mikroekonomie I Tržní poptávka, elasticita poptávky
Mikroekonomie I Použití grafů v mikroekonomii
Mikroekonomie I Chování spotřebitele: užitečnost a poptávka
Poptávka na trhu zboží a služeb
Ing. Jaroslav ŠETEK, Ph.D. Katedra ekonomiky, JČU
E) Elasticita a težní poptávka
D) Substituční a důchodový efekt
D) Užitek a optimální rozhodnutí
B) Nabídková funkce.
Mikroekonomie II Úvod Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Seminář 4. Racionální chování spotřebitele a výrobce
A) Determinanty poptávky po volném čase
Základy ekonomie Egor Sidorov Seminář 1/2.
Základy ekonomie Semin á ř 3. Trh a tržn í mechanismus.
Seminář 2. Nabídka a poptávka
Křivka (spotřebitelské) poptávky
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
A) Determinanty nabídky
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Základy ekonomie Seminář 4. Trh a tržní mechanismus.
Elasticity poptávky a nabídky
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Nabídka na trhu výrobků a služeb  Nabídka.
Chování spotřebitele, výrobci, efektivnost
Doc. Ing. Pavel Janíčko,CSc.
Lineární lomená funkce
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Poptávka na trhu výrobků a služeb  Poptávka.
Analýza chování spotřebitele Jak se chová racionální spotřebitel?
Agregátní poptávka a agregátní nabídka
Ing. Hana Kročová EKONOMIKA Anotace Materiál seznamuje se základními pojmy nabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena. Musí být doplněn.
EKONOMIKA OA KUBELÍKOVA. ELASTICITA POPTÁVKY [ing. Jaromír TIŠER]
Poptávka na trhu zboží a služeb Ing. Vojtěch Jindra
Seminář 2. Nabídka a poptávka
2 JAK FUNGUJE TRH.
Základy ekonomie Semin á ř 3. Trh a tržn í mechanismus.
Poptávka a poptávané množství
Struktura přednášky Analýza poptávky
A) Determinanty poptávky po produktech a službách
Základy ekonomie Seminář 4. Racionální chování spotřebitele a výrobce.
Ing. Dagmar Palatová Poptávka Ing. Dagmar Palatová
2 JAK FUNGUJE TRH.
Formování poptávky Faktory ovlivňující individuální poptávku
Základy ekonomie Seminář 6..
Nabídka a poptávka Nabídka množství zboží, které jsou prodávající ochotni dodat na trh při určité ceně, na určitém místě a v určitém čase tržní nabídka.
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
Faktory ovlivňující nabídku a poptávku
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Trh a tržní mechanismus Trh, rozdělení trhu. Trh  je základní prvek tržního hospodářství  je schopen za určitých podmínek koordinovat či přímo řídit.
Tržní mechanismus Tržní mechanismus Tržní rovnováha Nerovnovážná situace na trhu Změny tržní rovnováhy.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
POPTÁVKa A NABÍDKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
2. Křivka poptávky a Engelova křivka
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Seminář 3. Trh a tržní mechanismus
Úvodní seminář Národní hospodářství
Poptávka po volném čase
Spotřebitelská volba a utváření poptávky
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Transkript prezentace:

B) Křivka poptávky

Poptávka a křivka poptávky Funkce poptávky: QDX = f (PX, I, PY, Pr, H, T, S) kde: QDX udává poptávané množství, f znamená „je funkcí (čeho)“, PX je vlastní cena dané komodity, PY je cena ostatního zboží, I příjem, Pr preference, H dostupný volný čas,T přístup k dopravě a S znamená sezónní faktory.

Závisle a nezávisle proměnná poptávané množství (na pravé straně rovnice) - závisle proměnná, proměnné jako cena statku, příjem a volný čas (na pravé straně rovnice) jsou nezávisle proměnné. Problém nestálosti nezávisle proměnných v daném časovém období - všechny nezávisle proměnné jsou brány jako konstantní kromě té, kterou právě zkoumáme: předpoklad ceteris paribus

Křivka poptávky Poptávková křivka znázorňuje počet jednotek určitého statku, který je v určitý čas poptáván v závislosti na výši ceny daného statku; při kreslení křivek poptávky je obvyklé znázorňovat změny v ceně (která je nezávisle proměnnou) na vertikální ose grafu změny množství (závisle proměnná) na horizontální ose. Pokles ceny vede zpravidla k růstu poptávaného množství: z PA na PB povede k nárůstu poptávaného množství z  QA na QB.

Klesající křivka poptávky Pokles ceny z PA na PB povede k nárůstu poptávaného množství z  QA na QB:

Změna poptávky příjem, cena komplementů nebo substitutů, preference, sezónnost, počasí a proměny módy - změna některé z těchto proměnných = posun křivky poptávky doprava nebo doleva: Např. změna nominálního důchodu - při konstantních cenách růst důchodu vyvolá zpravidla růst poptávky, pokles důchodu pokles poptávky

Posun křivky poptávky d0 je původní funkce poptávky: posun křivky poptávky vpravo (na d1) - při dané ceně je poptáváno více posun vlevo (na d2) - při dané ceně je poptáváno méně