Opakování světového realismu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Realismus Realismus v umění.
Advertisements

DUM - Digitální Učební Materiál
Název: Honoré de Balzac Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.08.
Vytvořila: Kristýna Kořínková
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_09_CJL_NP2 Ročník:II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Realistický román.
Divadlo konce 19.století.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Kritický realismus v literatuře
Český jazyk a literatura
Realismus a naturalismus
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_42_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
47.1 Realismus a naturalismus
Kritický realismus 2. pol. 19. století znaky:
UČO: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Romantismus ve světové literatuře
Portréty literárních osobnostní světové literatury.
Filosofická antropologie Konrad Lorenz
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti ICT Vzdělávací.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_27_CJL_L Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Portréty literárních osobností světové literatury.
Guy de Maupassant
Charakteristické rysy literárního realismu 19. století
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Portréty literárních osobností světové literatury
Evropský kritický realismus a naturalismus
3. Pozdně romantické ideály 1. Na sklonku slávy Žít osaměle !... Jaká trýzeň! Stendhal.
Émile Zola Život Émila Zoly Tvorba Díla – Rougon-Macquartové Zabiják
Karel Čapek.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_20_CJ_NP1 Ročník: I. Vzdělávací oblast: Jazykové vzdělávání a komunikace.
Světová literatura 2. poloviny 20. století opakování.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová OSOBNOSTI NAŠÍ HISTORIE II.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – realismus, umělecký.
Egon Erwin Kisch (1885 –1948) Petra Henychová. „Zuřivý reportér“
Literární směr – realismus - předznamenávají politické, společenské a ekonomické události:- myšlenky liberalismu - vznikají nové národní státy (Řecko,
Osobnosti světové literatury 19. století romantismus a realismus.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Realismus Jan Kozel, Martin Soukup, Adéla Eretová, Ondřej Dyk.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Přestavení života a díla F. M. Dostojevského.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ČESKÝ_JAZYK_A_LITERATURA TEMA: Česká literatura 2. poloviny 20. století.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení H. de Balzaca Ročník / obor.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Fjodor Michajlovič Dostojevskij
Polsko, Dánsko VY_32_INOVACE_VII-A-16.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Kritický realismus v literatuře
TÉMA: NIKOLAJ VASILJEVIČ GOGOL AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Městská tematika – Ignát Hermann
Opakování učiva ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2_42
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Tématický celek: Čtenářská gramotnost
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
REALIZMUS VO SVETOVEJ LITERATÚRE
Realismus Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
REALISMUS VE SVĚTOVÉ LITERATUŘE 19. STOLETÍ.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_12 Romantismus Rusko
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Francie
Kritický realismus - úvod
Transkript prezentace:

Opakování světového realismu A-Z kvíz Opakování světového realismu

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

Uveďte alespoň 3 rozdíly mezi romantickým a realistickým hrdinou. vzhled, původ, chování, láska, ...

Pod kterým pseudonymem vystupoval v literárním světě Henri Beyle? Stendhal

Kterou zásadní otázku řeší román Bratři Karamazovi? zda je vinen ten, kdo zabil, nebo ten, kdo k vraždě navedl

- psal zkrácené verze literárních klasiků Poznejte autora: - psal zkrácené verze literárních klasiků - utrácel a měl obrovské dluhy - zemřel krátce po finančně výhodném sňatku - v nejhorších obdobích života psal nejlepší díla Honoré de Balzac

Přiřaďte postavy k dílům: - Rastignac - Čičikov - Chlestakov Otec Goriot, Mrtvé duše, Revizor

Co jsou tzv. bílé noci? noci za polárním kruhem, během nichž se nestmívá

Jakou životní filosofii vyznávali nihilisté? stavěli se proti všem uznávaným hodnotám, v potaz brali jen to, co se dalo změřit

Která literární postava opustila svou rodinu kvůli lásce ke knížeti Vronskému? Anna Karenina

Ve které povídce byla prostitutka morálně mnohem výše než její ctihodní spolucestující z kočáru? Kulička

Jak si hlavní postava Zločinu a trestu odůvodnila svůj zločin - spáchání vraždy? dělila lidi na 2 skupiny – nižší (materiál) a nadřazené

Jmenujte alespoň 3 díla amerických realistů (samozřejmě i s autory ). díla od M. Twaina, M. Stowe, N. Hawthorna, J. Londona, ...

Koho je možné označit jako „zbytečného člověka“? člověk se schopnostmi, který jich neumí využít

Kterého autora označujeme jako zakladatele naturalismu? b) Vysvětlete pojem naturalismus. Emile Zola člověk je ovládán genetickou výbavou a vlivem prostředí; soustředí se na negativní stránky lidské povahy

Jak si hodlal vydělat úředník v románu Mrtvé duše? skupoval jména mrtvých nevolníků a chtěl na ně získat dotace

Přeložte do češtiny název románu Quo vadis. Kdo je autorem tohoto románu? kam kráčíš H. Sienkiewicz

Kterého autora považujeme za zakladatele psychologického románu? F.M. Dostojevského

Která literární postava se chovala povrchně, hledala v životě románová vzrušení a přála si, aby ji manžel bil, aby tak mohla ospravedlnit svou vzrůstající nenávist k němu? Emma Bovaryová

Odkud by mohl nejslavnější iluzionista 90. let 20 Odkud by mohl nejslavnější iluzionista 90.let 20. století převzít své jméno? z knihy Ch. Dickense David Copperfield

- nenávidí válku, ale jeho postavy bojují Poznejte autora: - osvícenec - nenávidí válku, ale jeho postavy bojují - pracuje s nevolníky, zřídil školu pro jejich děti - schovává před sebou pušku a provaz L.N. Tolstoj

Kdo byli Rougonové a Macquartové? románové rody E. Zoly

Ve kterém ruském dramatu je kritizován byrokratický systém, uplácení a vlastně i diváci sami? Revizor

- těsně před popravou dostal 4 roky galejí Poznejte autora: - byl odsouzen k smrti - těsně před popravou dostal 4 roky galejí - byl vězněn v Omsku; na Sibiři strávil 10 let - trpěl epilepsií - byl závislým hráčem rulety F.M. Dostojevskij

Komu Jára Cimrman poradil, že dvě sestry jsou pro divadelní hru trochu málo? A.P. Čechovovi

Jak se nazývá velmi rozsáhlý román popisující roky 1803 – 1815, období napoleonských válek? Kdo je autorem románu? Vojna a mír L.N. Tolstoj

Vyjmenujte bratry Karamazovi. Ivan, Dmitrij, Aljoša, Smerďakov

Co je pamflet? hanopis

Jak se jmenuje hlavní postava Zločinu a trestu? Rodion Raskolnikov

Ke které literární postavě lze přirovnat knížete Myškina z Dostojevského Idiota? Proč? Don Quijote ...