„Test“ schopnosti imaginace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Advertisements

Náročné komunikační situace v práci s lidmi s duševním onemocněním
Efektivnost řídící práce
MEDITACE SAHADŽA JÓGY.
INNER GAME PRODEJE PO TELEFONU
přednáška 1 úvod do psychologické přípravy, závodní úzkost
SLEDUJTE NAŠE WEBOVÉ STRÁNKY, KDE SE DOZVÍTE PODROBNOSTI !!!
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD PhDr. Eva Tomešová, Ph.D.
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
PhDr. Eva Tomešová, Ph.D CÍLE VE SPORTU PhDr. Eva Tomešová, Ph.D
PhDr. Eva Tomešová, Ph.D Vnitřní řeč PhDr. Eva Tomešová, Ph.D
Psychologie sportu stolního tenisu a tenisu obzvlášť Vojtěch Kaplan O4A.
Pozornost - koncentrace pozornosti
Úvod do psychologické přípravy
PSYCHICKÉ JEVY.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Meditace a vnímání emocí
MOTIVACE PRACOVNÍ ČINNOSTI Hunalová Gábi, Kotková Hel., Proskovcová Šáry.
Osobnost v sociálním prostředí sociální aspekty osobnosti.
Psychologie Mgr. Milan Šimek
Mgr. Michal Šafář, Ph.D
Imaginace.
Technická, taktická a psychologická příprava
KBT z pohledu integrativního psychoterapeuta
Pohybové dovednosti (motor skills, Bewegungfertikeit, dvigaťelnoie umenie, pohybová zručnost) Měkota 2008: Motorickým učením a opakováním získaná pohotovost.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Pohybové dovednosti (motor skills, Bewegungfertikeit, dvigaťelnoie umenie, pohybová zručnost)‏ Měkota 2008: Motorickým učením a opakováním získaná pohotovost.
v pedagogické diagnostice
Regulace úzkosti ve sportu
Regulace úzkosti ve sportu
Obrazotvornost či představivost
Sebeuvědomění a sebekontrola
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Typologie sportu seminář.
Psychologie učení.
SENZOMOTORICKÉ UČENÍ KŘIVKY ČINITELÉ FÁZE.
SEBEPOZNÁNÍ základ psychologické přípravy
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Exekutivní funkce Literatura:  Moraine Paula. Helping Students Také Control of Everyday Executive Functions.  Učebnice psychologie.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Vnitřní činitelé výuky: Žák jako učící se osobnost
Formy boje se životními těžkostmi. Strategie zvládání stresu Konfrontační způsob zvládání stresu Hledání sociální opory Plánované hledání řešení problému.
Muzikoterapie RReceptivní – poslouchání hudby AAktivní – vlastní tvorba hudby (dítě hraje, zpívá, vyťukává rytmus) Intenzivně rozvíjí zejména smyslové.
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
DRAMATERAPIE VY_52_INOVACE_ února 2014
HVM – RVP PV a hudební činnosti v MŠ Osnova pro studenty středních pedagogických škol oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Laboratorní diagnostika PRRS: rutina nebo umění ? Jiří Smola a Vladimír Celer Ústav mikrobiologie a imunologie.
Craving a emoce při léčbě návykových poruch Jana Richterová 4.ročník.
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
UČENÍ.
Příčiny neúspěchu žáků Jana Míková. John Holt: „Proč děti neprospívají“ John Holt: „Proč děti neprospívají“ Bojí se, nudí a jsou zmatené Bojí se, nudí.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Fáze motorického učení fázeÚroveň zvládnutí poh. dovednosti Vnější projevyProcesy v CNSMentální aktivita I. Seznámení Velmi nízkáGeneralizace (souhyby,
Psychologie práce a organizace Matěj Stříteský
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Pohybové projevy Pohybová aktivita (souhrn celého pohybového chování jedince - mnohostranná pohybová činnost člověka, která se realizuje jeho pohybovými.
Zátěž a rizika povolání a optimismus učitele
OSNOVA PŘEDNÁŠKY: Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. Biologické základy R. Členění rychlostních schopností – druhy R. Tréninkové.
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Východiska pro rozvoj kreativity
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Sociální dovednosti učitele
KONCEPT BAZÁLNÍ STIMULACE
Nevědomí.
Dějiny psychologie současná psychologie.
Transkript prezentace:

Imaginace - fantazie - tvoření obrazů a představ - vizualizace – představivost – mental game…

„Test“ schopnosti imaginace velmi jasná představa - 4 středně jasná představa - 3 nejasná představa - 2 nezřetelná představa (jen myšlenka) - 1 nic - 0

Definice: zážitek pohybu nebo situace, vytvořený nebo znovuvytvořený v mysli člověka bez přítomnosti aktuálního pohybu nebo situace, obyčejně zahrnující všech pět smyslů (pokud je to možné) ve sportu: kinestetická představa

Představa: most mezi podnětem a odpovědí podnět představa odpověď náročný představa ztráta sjezd pádu koncentrace, chyba, přílišná opatrnost

Použití imaginace ve sportu učení a nácvik dovedností plánování a nácvik taktiky detekce a náprava chyb kontrola emoční odpovědi budování sebedůvěry zlepšení koncentrace hojení zranění...

Charakteristiky imaginace živost (5 smyslů, emoce) možnost kontroly (změna z negativní na pozitivní, kontrola rychlosti) perspektiva (vnitřní, vnější)

Typy představ a jejich využití: asociovaná představa zrychlení času převzetí role představa dosažení cíle desenzitizace v představách emoční imaginace agresivní představa negativní imaginace s pozitivními důsledky ...

Nácvik imaginace 10-15 min denně, alespoň 8 týdnů předchozí zkušenosti! postoj a očekávání relaxace odměny dohodnuté signály začít od jednodušších, kresba, video