GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Volné rovnoběžné promítání
Advertisements

Volné rovnoběžné promítání
Rovnoběžník a lichoběžník
VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
Kolmé hranoly – rozdělení, vlastnosti, síť
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Volné rovnoběžné promítání
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Pythagorova věta užití v prostoru
Hranoly Pohanová Lucie.
Matematika Povrchy těles.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Objemy a povrchy těles základní přehled vlastností a vztahů
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Rovinné útvary.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Za předpokladu použití psacích potřeb.
Volné rovnoběžné promítání - řezy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Honem pryč!! MNOHOSTĚNY.
Volné rovnoběžné promítání
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
* Hranol Matematika – 7. ročník *.
Deskriptivní geometrie DG/PÚPN
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
26.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků III. KONSTRUKCE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Rovnoběžníky Marcol René.
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Zobrazování těles ve volném rovnoběžném promítání
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
VY_12_INOVACE_Pel_III_17 Jehlan Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
JEHLAN Popis, povrch, objem. JEHLAN Popis, povrch, objem.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
HRANOL Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG. Hranolový prostor Množina všech bodů navzájem rovnoběžných přímek (tvořících přímek) procházejících všemi.
ŘEZ HRANOLU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
Autor: Mgr. Radek Martinák Jehlan – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
těleso, skládající se ze dvou shodných, rovnoběžných podstav a pláště
Tělesa –čtyřboký hranol
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Matematika Komolý jehlan
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.
Autor: Mgr. Veronika Dočkalová VY_32_INOVACE_10_Hranol základní pojmy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_18_rovinné obrazce
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_01
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
Transkript prezentace:

GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ Seminář 1. 4. 2008 GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ Filip Roubíček roubicek@math.cas.cz

Provázková geometrie

Výsledná reprezentační forma Provázková geometrie Použitý prostředek Výsledná reprezentační forma Charakteristické aktivity – jakákoliv manipulace s provázkem, jejímž výsledkem je například získání úseček stejné délky, středu úsečky nebo porovnání délek Roubíček, F. Geometrické konstrukce z pohledu různých didaktických prostředí. In Krátká, M. (ed.) Jak učit matematice žáky ve věku 11-15 let (Sborník příspěvků). Plzeň: Vydavatelský servis, 2006, s. 187-195.

Provázková geometrie Sestrojte pouze pomocí provázku a) rovnostranný trojúhelník b) rovnoběžník c) čtverec

Konstrukce pravého úhlu

Geoboard

Geoboard Geoboard je deska většinou s 5x5 kolíky uspořádanými do čtvercové sítě, ve které se modelují mnohoúhelníky pomocí gumiček. Jirotková, D. (2002) Vyžití geoboardu ve vyučování geometrii na prvním stupni ZŠ. In Jirotková, D., Stehlíková, N. Dva dny s didaktikou matematiky 2002. Sborník příspěvků. UK v Praze, PedF, s. 98-102.

Vytvořte geometrické úlohy řešitelné na geoboardu a) pro ZŠ b) pro SŠ  

Krabicová geometrie

při řešení polohových úloh, při řešení metrických úloh, Krabicová geometrie Jak lze využít krabice při řešení polohových úloh, při řešení metrických úloh, při zobrazování a modelování? Sýkora, V., Roubíček, F., Přibyl, J. Geometrické modelování jako příležitost k aktivnímu učení. In Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP – Studijní materiály k projektu CZ.04.3.07/3.1.01.1/0137. Praha: JČMF, 2006. [CDROM], 135 stran, 4,65 MB

Polohové úlohy kvádr: stěny, hrany, vrcholy podstavné a boční hrany stěnové a tělesové úhlopříčky vzájemná poloha přímek v prostoru (mimoběžky)

Metrické úlohy délky hran kvádru síť kvádru, obsah podstavy a pláště povrch kvádru objem kvádru

Zobrazování a modelování volné rovnoběžné promítání pravoúhlé promítání sítě kvádru modely hranolů

Pop-up geometrie

Modelujte překládáním a střiháním papíru různé mnohostěny. Pop-up geometrie Modelujte překládáním a střiháním papíru různé mnohostěny. Sýkora, V., Roubíček, F., Přibyl, J. Geometrické modelování jako příležitost k aktivnímu učení. In Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP – Studijní materiály k projektu CZ.04.3.07/3.1.01.1/0137. Praha: JČMF, 2006. [CDROM], 135 stran, 4,65 MB