Čím se lišíme od zvířat a v čem jsme stejný

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Advertisements

Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
GIBONI.
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
VY_32_INOVACE_VkZ.6.06-Vývojové etapy člověka-prezentace
Bc. Michaela Galová I. HYDR Evoluční psychologie
Když si zvířata hrají Ondřej Zatloukal. Co je to hra?  chování bez vážného obsahu, při němž dochází k naprosto volnému mísení různých prvků chování i.
Sadili jsme stromy Nejdříve to byl strom „POHÁDKOVNÍK“, který měl i své kmotry: PaedDr. Zdeňka Szpaka, člena Zastupitelstva Zlínského kraje Mgr. Milenu.
Podpůrný metodický seminář I.
Zpracovala: Natálie Martincová ZŠ a MŠ Horníkova 8.A
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Etologie K. Šejbová.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
Stravovací zvyklosti živočichů Sociální učení: Potrava.
CHOVÁNÍ = činnost, která spojuje člověka s prostředím.
Infanticida Zabíjení mláďat téhož druhu
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
Znaky života Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.14
Zdravá škola.
POHYB: Antonín touška 4.b.
Primáti Kristýna Semecká 8.B
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Jak se učím Pavel Šuranský.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Homosexualita zvířat.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy:c ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_599_ŽIVOČICHOVÉ_V_LÉTĚ Téma: ZOPAKOVAT SI ŽIVOT.
OBORY PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM SAVCI ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Volně žijící živočichové
Savci.
- Hravost je jedním z důležitých předpokladů, jak se něčemu naučit - Zvídavému chování se odborně říká explorační – aktivní vyhledávání a zkoumání nových.
Kultura u orangutanů Kristýna Vacková.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název projektu: Živá příroda ve škole
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 3.část Pětilístek opice
SAVCI Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_50_Občanská výchova_Morálka.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Delfíni.
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
PTÁCI 6. ročník ZŠ Londýnská.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Je určena pro děti, které nemají ve své rodině dobrou péči a výchovu.
Etologie.
Vztahy a pravidla soužití - rodina
RODINA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Etologie ptáků.
VŠUDE DOBŘE, DOMA NEJLÍP!
Projekt: Moderní výuka
Člověk je součástí přírody
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Vlk Obecný Jakub Šefčík Třída:1.L Předmět:Biologie
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ETOLOGIE 8. ročník.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Etologie.
AUTOR: Kateřina Křížová
Vývoj dítěte od narození do 6 let
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Člověk a jeho svět, 2 Název školy, adresa:
Transkript prezentace:

Čím se lišíme od zvířat a v čem jsme stejný

Starost o mláďata dítě Mládě živočicha Většina živočichů se stará o svá mláďata jen v období krátce po narození do doby, než se osamostatní Lidé se zajímají o členy své rodiny po celý život Mládě živočicha dítě

Postižení jedinci Většina živočichů se nestará o postižené jedince, a ti se stávají snadnou kořistí Zdravý lidé pomáhají postiženým spoluobčanům , aby mohli svůj život prožívat co nejvhodněji. Postižené dítě Postižené zvíře

Staří , nemocní jedinci Pokud jsou mezi živočichy někteří staří nebo nemocní jedinci, ostatní je většinou vyženou ze svého stáda nebo tlupy Lidé projevují starým lidem úctu a respekt. Starý člověk Starý živočich

Pohyb Živočichové se pohybují převážně při lovu nebo při útěku před nepřáteli Lidé se rádi pohybují jen tak, pro potěšení. Sportují, chodí na výlety nebo procházky Sportující zvířata Sportující lidé

Práce Pokud zvířata vykonají nějakou práci, tak jen proto, že je k tomu člověk vycvičil Lidé vykonávají práci pro potěšení, zvláště když vidí, že je jejich práce prospěšná ostatním Zvířecí práce Práce lidí

Zábava, koníček Málo živočichů věnuje čas zábavě. Lidé si snaží najít volný čas na koníčky Zvířecí zábava Lidská zábava

partnerství Živočichové se velmi často po spáření nebo odchování potomků rozdělí. Lidé si pečlivě vybírají partnera pro založení rodiny a zůstávají spolu Lidské partnerství Živočišné partnerství

Reflex = reakce na podnět, vždy stejná Př. dotkneme se teplého - ucukneme Stejné reflexy mají všichni živočichové včetně člověka, rodí se s nimi Je to tzv. druhová paměť Sací reflex Uchopovací reflex

Individuální paměť Nedědí se Je to dovednost, kterou se musí každý sám naučit Ptáci a savci jsou schopni pochopit pojem čísla a rozumně jednat Motorem učení je zvědavost a hra hra

Sociální chování Život v párech nebo ve stádech Výhody: Ochrana před nepřáteli Získávání potravy Budování staveb Výchova mláďat Dělba práce

Člověk jedinečný svým vysoce vyvinutým mozkem a intelektem. nejdokonalejší komunikační systém - řeč.

Kvíz Jak dlouho se živočichové starají o svá mláďata? Po období krátce po narození, než se osamostatní. Živočichové se věnují zábavě málo nebo hodně času? Málo. Čím je člověk jedinečný? Vysoce vyvinutým mozkem a intelektem. Napište jeden reflex? Uchopovací, sací, ucuknutí reflex.

Zápis Čím se lišíme a v čem jsme s stejní Člověk se liší od zvířete svým vysoce vyvinutím mozkem a intelektem. Jediný ovládá řeč, která je nejvyspělejším komunikační, systémem. Pracuje a vyhledává zábavu. Naše anatomická stavba, reflexy a zákonitosti chování jsou nám, stejně jako Zvířatům vrozeny – dědičně zakódovány. Je to tzv. druhová paměť. Dovednosti, které se musí člověk a zvíře naučit, jsou paměti individuální, motor tohoto učení je zvědavost a hra

zdroj Google Text Kniha: Chováme se jako zvířata – Zdeněk Veselovský Učebnice Obrázky Google