Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 05.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Advertisements

Nonverbální úlohy - - elektřina Katedrafyziky PF JU Č. Budějovice Katedra fyziky PF JU Č. Budějovice Jiří Tesař.
Risk - elektrický proud
Zeměpisná síť a zeměpisné souřadnice II
CELKOVÝ ODPOR REZISTORŮ SPOJENÝCH V ELEKTRICKÉM OBVODU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Výkon elektrického proudu
zpracovaný v rámci projektu EU
Název materiálu: ELEKTRICKÝ VÝKON – výklad učiva.
Transformátory (Učebnice strana 42 – 44)
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli za sebou
VY_32_INOVACE_09-15 Střídavý proud Test.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2012
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Stupnice teplot - úlohy na doma - © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C2 – 08.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 03.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 13.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 02.
Elektromagnetické vlny - úlohy na doma - © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_B3 – 18.
Elektrický obvod a jeho části
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
VY_32_INOVACE_B3 – 19 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 04.
VY_62_INOVACE_A1 – 28 Složené úrokování © Petr Špína 2012.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 06.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 25.
Rozvodná elektrická síť
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
T. Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2013
Na obrázku jsou vzájemně propojeny žárovka a baterie. Žárovka svítí
Efektivní hodnoty střídavého napětí a proudu
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název materiálu: ELEKTRICKÉ POLE – výklad učiva.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Název materiálu: ELEKTRICKÉ ZNAČKY – výklad učiva.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 14.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Transformátor VÝPOČTY.
VY_32_INOVACE_B3 – 15 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_CH2 – 19.
VY_32_INOVACE_C Jednotky - elektřina - © Petr Špína 2012.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 01.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 12.
Sítě rezistorů - úlohy na doma - © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C
Zapojení rezistorů - úlohy na doma -
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 09.
P ř íkon a energie elektrického proudu.  elektrický proud má tepelné účinky  topná spirála – el. sporák, žehlička, fén, varná konvice apod. – využívají.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady) Číslo DUM: III/2/FY/2/2/11 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Elektrický proud a Ohmův zákon Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročníkosmý.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_10 Elektrický výkon Šablona číslo: IXSada číslo: IPořadové číslo DUM: 10 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Paralelní zapojení rezistorů
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Elektrické obvody.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_06 Zákony.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výkon elektrického proudu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady)
Paralelní zapojení rezistorů
Ohmův zákon Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Sériové zapojení rezistorů
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 05

Elektrické odpor a příkon procvičení © Petr Špína 2013 VY_32_INOVACE_D3 – 05

Tento materiál je určen pro tvoje samostudium. Klikej na tlačítka správných odpovědí. (Prezentaci spustíš klávesou F5.) Vyber si úlohu: 8

Topná spirála odebírá ze sítě pod napětím 220 V proud 4,5 A. Jaký je odpor vlákna? c b a d 49 Ω 109 Ω 0,02 Ω 990 Ω výběr 

Rezistor o odporu 6 Ω je zařazen do obvodu pod napětím 12 V. Jaký proud teče obvodem? a b c d 18 A 2,0 A 0,5 A 72 A výběr 

Rezistorem 40 Ω teče proud 0,05 A. Jaké napětí naměříme na rezistoru? a d b c 2,0 V 60 V 800 V 125 V výběr 

Varnou konvicí napájenou ze sítě 230 V protéká proud 5 A. Jaký příkon má konvice? c b a d 1150 J 1150 W 46 J 46 W výběr 

Zářivka o příkonu 40 wattů pracuje pod napětím 220 voltů. Jaký proud teče zářivkou? c d a b 88 A 0,18 A 5,5 A 8800 A výběr 

Elektromotor o příkonu 1,2 kW odebírá ze zdroje proud 3 A. Jaké napětí je v síti? d c a b 3,6 V 0,4 kV 400 kV 3600 V výběr 

Vlákno žárovky má odpor 1200 Ω. Žárovka je zapojena do spotřebitelské sítě 240 V. Jaký je příkon žárovky? d c a b 0,2 W 48 W 5 W 120 W výběr 

Pojistka má označení „16 A / 500 V“. Je vhodná pro varnou konvici, která odebírá ze spotřebitelské sítě 230 V proud 10 A? NE ANO výběr 

znovu Kolik úloh máš správně? 8 …skvělé! 7,6 …dobré, ale ještě se na to podívej 5,4 …přečti si to ještě v sešitě a zkus to znovu 0 – 3 …požádej někoho o pomoc!