Vývoj marketingových koncepcí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AKAD.ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 5.
Advertisements

Způsoby stanovení ceny
Trh a jeho zákonitosti.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Inovace bakalářského studijního programu v kontextu Boloňského procesu s důrazem na výsledky učení CZ.2.17/3.1.00/32599 Vysoká škola regionálního rozvoje.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Úvod do marketingu.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Úvod do marketingu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Ekonomická gramotnost
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Ekonomie kolem nás EKONOMIE Ekonomie kolem nás 1. přednáška Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková
TRH. Definice: -je místo střetu nabídky a poptávky. Směňují se zde výrobky a služby. Prostředkem směny jsou peníze.
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
úvod pojetí a obsah marketingu
MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Marketing Základy a postupy..
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
8. Marketing.
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Definice marketingu. Definic marketingu existuje celá řada, nejčastěji používány jsou následující čtyři:  Marketing je sociální a manažerský proces,
Základní podnikatelské koncepce 1. Výrobní podnikatelská koncepce „čím levnější výrobek, tím lépe se prodá“ představitelé: Henry Ford v USA.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluHistorie.
MARKETING Přednáška P
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketing farmářských produktů
Marketing Základy a postupy..
Podnikatelské koncepce
MARKETING Přednáška P
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

Vývoj marketingových koncepcí Mgr. Eliška Kubíčková

Krátce z teorie Marketing (Kotler) KMK/MARK1 Krátce z teorie Marketing (Kotler) = je společensky řídící proces, kterým jednotlivci a společenské skupiny získávají to, co potřebují a požadují, prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných výrobků a služeb s ostatními. Manažerská definice: „umění prodávat“ Marketing je ucelený systém aktivit, který vede k řízené nabídce správného výrobku ve správnou dobu na správném trhu, za správnou cenu. Marketing je výkon podnikatelských činností, které usměrňují tok zboží a služeb od výrobce ke spotřebiteli. 2 2

Krátce z teorie !POZNÁMKA! Selský rozum říká: KMK/MARK1 Krátce z teorie !POZNÁMKA! Marketing nelze ztotožňovat s odbytem výrobků. Rozdíl ve funkci: Odbyt = přesvědčit kupujícího koupit již vyrobené zboží x Marketing = dodat na trh zboží, které kupující žádá a je ochoten za něj zaplatit stanovenou cenu Selský rozum říká: komunikace výrobky/služby firma zákazník peníze informace 3 2

Ideální stav Důležité je neobrátit pořadí  ! Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo KMK/MARK1 Ideální stav Vědět, kdo je můj zákazník! Co od výrobku očekává! Umět takový výrobek vyrobit! PRODAT!!! Důležité je neobrátit pořadí  ! 4 7

Historické předpoklady Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo KMK/MARK1 Historické předpoklady Marketing se objevuje začátkem 20. století v USA – reakce na situaci, kdy zaostávala koupěschopná poptávka za možnostmi výroby. V počátcích byl kladen důraz na jeho realizační funkci s cílem stimulovat poptávku na oslabeném trhu. Časové údaje – spíše orientační, určují období, kdy daná koncepce převládala. 5 7

Historické předpoklady Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo KMK/MARK1 Historické předpoklady Etapa trhu „přežití“ – končí s vědeckotechnickou revolucí „Produktivní“ etapa trhu - počátek 20. st. - společnost je poprvé schopna vyprodukovat více zboží, než potřebuje ke svému přežití - neschopnost vypořádat se s ekonomickými důsledky nadprodukce vznik podnikatelských koncepcí 6 7

Celkový přehled podnikatelských koncepcí Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo KMK/MARK1 Celkový přehled podnikatelských koncepcí Výrobní podnikatelská koncepce (1900 – 1920) Výrobková podnikatelská koncepce (1920 – 1930) Prodejní koncepce (1930 – 1950) Marketingová koncepce (1950 – dosud) - koncepce společenského marketingu - sociálně-ekologická marketingová koncepce - sociálně-etická marketingová koncepce - moderní trendy v marketingu 7 9

Výrobní podnikatelská koncepce Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo KMK/MARK1 Výrobní podnikatelská koncepce 1900 – 1920 „trh prodávajícího“ – určující postavení na trhu má výrobce poptávka převyšuje nabídku pasivní vztah ke spotřebiteli předpoklady: široce dostupné výrobky za nízkou cenu široký rozsah distribuce a pokrytí trhu efektivní hromadná výroba – minimalizace nákladů na jednotku produkce 8 9

Výrobková podnikatelská koncepce Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo KMK/MARK1 Výrobková podnikatelská koncepce 1920 – 1930 stále převis poptávky nad nabídkou, ale poptávka je již diferencovanější výrobci se zaměřují na kvalitu výrobků, inovace, zvyšují se požadavky na technickou náročnost, výkon rozvoj „hmotného produktu“ – kvalita, značka, design, obal, styl zákazníci jsou ochotni za prestižní výrobek zaplatit vyšší cenu pasivní přístup k prodejní politice – marketingová krátkozrakost (= marketing myopia = výrobce se soustředí pouze na výrobek, ne na uspokojování potřeby zákazníka) 9 9

Prodejní podnikatelská koncepce Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo KMK/MARK1 Prodejní podnikatelská koncepce 1930 – 1950 trh se nasycuje – postupné vyrovnávání poptávky s nabídkou vedoucí postavení na trhu začíná mít spotřebitel – možnost výběru z více zaměnitelných výrobků výrobci nechtějí přistoupit na diktát spotřebitelem – prodat, co vyrobím x vyrobit, co mohu prodat výrobci si začínají uvědomovat, že mohou množství prodeje aktivně ovlivnit – vznik nových profesí a typů obchodů spotřebitelé nejsou o výrobku dostatečně informováni – informovat, přesvědčit, přimět k nákupu – reklama, propagace spotřebitel začíná podléhat novým NECENOVÝM faktorům – začíná se rozšiřovat pole pro marketing 10 9

Marketingová podnikatelská koncepce Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo KMK/MARK1 Marketingová podnikatelská koncepce 1950 – dosud nabídka již převyšuje poptávku kupující mají na trhu silnější pozici než prodávající – mohou si vybírat – „trh kupujícího“ výrobci se snaží vyrábět pouze to, co mohou prodat – zaměřit se na zjištění potřeb zákazníka – základ marketingové podnikatelské koncepce základ: poznat trh, navázat se zákazníkem dlouhodobý kontakt – opakovaný prodej, sladit podnikové zájmy s požadavky trhu 11 9

Vývoj marketingových koncepcí Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo KMK/MARK1 Vývoj marketingových koncepcí Koncepce společenského marketingu - idea: zvyšovat blahobyt spotřebitele a společnosti + kompromis mezi zisky – uspokojením potřeb – zájmy veřejnosti Sociálně - ekologická marketingová koncepce - idea: ochrana životního prostředí a) ve výrobě – zvýhodňovat ekologické produkty b) u spotřebitele – ochrana před zdraví škodlivými produkty Sociálně - etická marketingová koncepce - idea: marketing vede k komercionalizaci, konzumnímu způsobu života x nutno brát v potaz i globální problémy lidstva Moderní trendy v marketingu 12 9

KMK/MARK1 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo 13 9