Školení dopravní a BOZP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POJIŠTĚNÍ ODPOVĚDNOSTI ZA ŠKODU
Advertisements

Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
 Je v ČR organizováno a garantováno státem.  Vychází z Listiny základních práv a svobod, která zaručuje každému občanu právo na sociální zabezpečení.
Pracovní poměr = vztah mezi zaměstnancem(FO starší 15 let) a zaměstnavatelem(FO nebo PO) = za úplatu odvedu práci Vznik Uzavření pracovní smlouvy – dvoustranný.
Pracovní doba a dovolená v evropském právu a judikatuře soudního dvora
Zaměstnání mladistvých
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Novela ZÁKONA č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů PhDr.
Dokumentace k zajištění BOZP
AU UK - školení zaměstnanců z BOZP
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Soňa Šestáková Název materiálu: Základní účtování mezd Označení materiálu:
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_12.
PRACOVNĚ PRÁVNÍ VZTAHY
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_11.
AGENTURNÍ ZAMĚSTNÁVÁNÍ
Kontrola zboží dvojího použití - nové aspekty Ing. Svatopluk Leitgeb 10. listopadu 2009 © 2009 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Kontroly provedené v roce 2013 Hradec Králové Nechanice Borohrádek Hronov Vrchlabí Janské Lázně Smiřice Libáň Brumov Náchod Trutnov Rtyně v Podkrkonoší.
SPRÁVNÍ ČINNOSTI V TAXISLUŽBĚ VE VAZBĚ NA VYHLÁŠKU Č. 281/2007 SB.
Zpracoval: Ing. Jiří Stonawský
Žáci si interaktivně, ústně i písemně opakují dané učivo.
PRACOVNÍ PRÁVO Pracovní doba JUDr. Petr Čechák, Ph.D.
Návrh novely zákoníku práce předložený vládě Svaz průmyslu a dopravy ČR souhlasil s návrhem novely zákoníku práce Stanovisko ze dne 31. března 2011.
Právo sociálního zabezpečení J.Kožiak. Předmět úpravy  Pojem Právní odvětví, které upravuje pomoc občanům v tíživé společenské situaci z veřejných zdrojů.
PŘEDNÁŠKA NEMOCENSKÉ POJIŠTĚNÍ II.. Osnova přednášky Výše dávek nemocenského pojištění  denní vyměřovací základ  rozhodné období  redukční.
V zaměstnání I. Petr Machala. zajdete na personální oddělení podepíšete pracovní smlouvu seznámíte se s pracovním řádem Víte co následuje po úspěšném.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Milotová, Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Pracovní doba, BOZP Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES – přednáška č. 4.
Návrh znění pracovní smlouvy. Pracovní smlouva uzavřena v souladu s ustanovením § 33 zákona č. 262/2007 Sb., zákoníku práce ve znění pozdějších předpisů.
Dokumentace k zajištění BOZP
VÝPOČTY O PRACOVNÍCÍCH
1 Pracovní úrazy Pracovní úrazy : Zaměstnavatel je povinen vést příslušnou evidenci pracovních úrazů v souladu s nařízením vlády č. 201/2010.
Jak správně vést evidenci pracovní doby
Správa sociálního zabezpečení Nemocenské pojištění druhá část.
Vybrané kapitoly z pracovního práva V ČESKÉ REPUBLICE Seminář „Budoucnost pro připravené“ 2011.
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES Sociální ochrana zaměstnanců Přednáška č. 6.
Vybrané otázky nového ZÁKONÍKU PRÁCE Zákon č. 262/2006 Sb.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
ODMĚŇOVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ (základní pojmy) VY_32_INOVACE_11_1_5 ODMĚŇOVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ (základní pojmy) Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na.
Roční souhrnná zpráva o výsledcích kontrolních akcí provedených inspekcí práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Téma 5 Skončení pracovního poměru Zákoník práce § 48 až 73.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
PRACOVNÍ DOBA VY_32_INOVACE_2_1_5 PRACOVNÍ DOBA Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední odborná.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
Pracovní doba a doba odpočinku, provozní doba
Téma 2 Odměňování Mzdy a platy v odměňování zaměstnanců.
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Nemocenské a další sociální dávky v ČR
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení Harrachov
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Poznatky z kontrol agentur práce
Pracovně právní vztahy
Základy pracovněprávních vztahů
Téma 2 Odměňování Mzdy a platy v odměňování zaměstnanců.
Základy pracovněprávních vztahů
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Téma 6 Skončení pracovního poměru
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Digitální učební materiál
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
Správa sociálního zabezpečení
Transkript prezentace:

Školení dopravní a BOZP Školení autobusové dopravy 2014

Pracovní doba a doba odpočinku zaměstnanců v dopravě dpmb

AETR - Evropská dohoda o práci osádek vozidel v mezinárodní silniční dopravě Nařízení č. 561/2006 evropského parlamentu a rady (ES) o harmonizaci některých předpisů v sociální oblasti týkajících se silniční dopravy dpmb

ZÁKONÍK PRÁCE § 100 ZMOCŇOVACÍ USTANOVENÍ Vláda stanoví nařízením odchylky úpravy pracovní doby a doby odpočinku zaměstnanců v dopravě, jimiž jsou: d) zaměstnanci městské hromadné dopravy dpmb

kterým se stanoví odchylná úprava pracovní doby a doby odpočinku Nařízení vlády č. 589/2006 Sb. kterým se stanoví odchylná úprava pracovní doby a doby odpočinku zaměstnanců v dopravě. dpmb

Stanovená týdenní pracovní doba 40 hodin týdně Délka denní směny nejvýše 13 hodin Délka noční směny nejvýše 10 hodin dpmb

Práce přesčas - § 93 Nařízená práce přesčas nesmí u zaměstnance činit více než 8 hodin v jednotlivých týdnech a 150 hodin v kalendářním roce. dpmb

Práce přesčas - § 93 - 5 týdnů dovolené - 40 Přesčas - max. 8 hod. k odpracované týdenní pracovní době, tj. 40 hodinám 52(týdnů) x 8(hod) +416 - 5 týdnů dovolené - 40 Maximum přesčasů 376 Pozn.: - dále je nutno zohlednit neplacené volno, nemoc, absence, ošetřování člena rodiny apod. dpmb

11 hodin Doba odpočinku Nepřetržitý odpočinek mezi dvěma směnami mezi koncem jedné směny a začátkem následující směny 11 hodin během 24 hodin po sobě jdoucích.

Nepřetržitý odpočinek mezi dvěma směnami Doba odpočinku Nepřetržitý odpočinek mezi dvěma směnami Zkrácení až na 9 hodin - nejvýše třikrát v týdnu - za podmínky, že v následujícím týdnu bude prodloužen o dobu předchozího zkrácení

Nepřetržitý odpočinek mezi dvěma směnami Doba odpočinku Nepřetržitý odpočinek mezi dvěma směnami Rozdělení na dvě nebo tři části - jedna část musí činit alespoň 8 hodin - nepřetržitý odpočinek musí být prodloužen z 11 hodin na alespoň 12 hodin.

Nepřetržitý odpočinek v týdnu během každého období sedmi po sobě jdoucích kalendářních dnů musí být alespoň 24 hodin za období 3 týdnů musí tento odpočinek činit celkem alespoň 105 hodin. dpmb

Nepřetržitý odpočinek v týdnu 24 24 57 105 hod. nebo 105 hod. 35 35 35 dpmb

Bezpečnostní přestávka po 4 hodinách řízení v trvání nejméně 30 minut Tato přestávka může být rozdělena do několika přestávek v trvání nejméně 10 minut dpmb

Bezpečnostní přestávka Doba řízení 4 hod. BP 30 min. Doba řízení 4 hod. BP 30 min. Doba řízení 2 hod. BP 20‘ Doba řízení 2 hod. BP 10‘ Doba řízení 4 hod. BP 30 min. Doba řízení 1h PP 9‘ Doba řízení 2 hod. BP 10‘ Doba řízení 1h BP 20‘ Doba řízení 4 hod. dpmb

Bezpečnostní přestávka Doba práce od převzetí služby 4 hod. 26min./ Doba řízení 3 hod. 50 min. PP 6‘ Doba řízení 60 min. BP 15‘ Doba řízení 50 min. PP 9‘ Doba řízení 60 min. PP 6‘ Doba řízení 60 min. BP 15‘ PP 6‘ Doba řízení 60 min. BP 15‘ Doba řízení 50 min. PP 9‘ Doba řízení 60 min. PP 6‘ Doba řízení 60 min. BP 15‘ dpmb

Bezpečnostní přestávka Doba práce od převzetí služby 4 hod. 26min./ Doba řízení 3 hod. 50 min. PP 6‘ Doba řízení 60 min. BP 15‘ Doba řízení 50 min. PP 9‘ Doba řízení 60 min. PP 6‘ Doba řízení 60 min. BP 15‘ Doba řízení 60 min. BP 15‘ Doba řízení 50 min. PP 9‘ Doba řízení 60 min. PP 6‘ Doba řízení 60 min. BP 15‘ dpmb

Bezpečnostní přestávka Doba práce od převzetí služby 4 hod. 26min./ Doba řízení 3 hod. 50 min. PP 6‘ Doba řízení 60 min. BP 15‘ Doba řízení 50 min. PP 9‘ Doba řízení 60 min. PP 6‘ Doba řízení 60 min. BP 15‘ Doba řízení 60 min. BP 15‘ Doba řízení 50 min. Doba řízení 60 min. PP 6‘ Doba řízení 60 min. BP 15‘ dpmb

Bezpečnostní přestávka Doba práce od převzetí služby 4 hod. 26min./ Doba řízení 3 hod. 50 min. PP 6‘ Doba řízení 60 min. BP 15‘ Doba řízení 50 min. PP 9‘ Doba řízení 60 min. PP 6‘ Doba řízení 60 min. BP 15‘ Doba řízení 3 hod. 50 min. Doba řízení 60 min. BP 15‘ Doba řízení 50 min. Doba řízení 60 min. Doba řízení 60 min. BP 15‘ dpmb

Bezpečnostní přestávka V případě, že z důvodu zpoždění nebude možné přerušit dobu řízení bezpečnostní přestávkou, je nutné o tom včas informovat Dopravní dispečink tak, aby byl schopen na vzniklou situaci zareagovat např. vysláním záložního vozu dpmb

Ministerstva dopravy a spojů Způsob vedení záznamu o době řízení vozidla, bezpečnostních přestávkách a době odpočinku stanoví VYHLÁŠKA 478/2000 Sb. Ministerstva dopravy a spojů ze dne 14. prosince 2000, kterou se provádí zákon o silniční dopravě ve znění vyhlášky č. 55/2003 Sb., č. 281/2007 Sb. a č. 269/2012 Sb.   dpmb

Pokyn provozního ředitele č.2/2013 Evidence bezpečnostních přestávek a doby odpočinku řidičů AD a TD dpmb

Označují se zpravidla plánované BP nebo jejich započitatelné části stanovené služebním jízdním řádem. V případě nepravidelnosti v provozu a zkrácení plánované BP nebo její části pod stanovený minimální limit 10 minut řidič nejprve vyhodnotí možnost alternativního čerpání potřebné části BP jiným původně neoznačeným vyrovnávacím časem do potřebné souhrnné hodnoty Teprve v případě, kdy ani alternativním čerpáním BP prostřednictvím jiných vyrovnávacích časů nelze stanovené hodnoty BP naplnit, informuje řidič v dostatečném časovém předstihu dopravní dispečink, který rozhodne o dalším postupu (např. úpravě času odjezdu, záměně odjezdových časů, střídání řidiče apod.). dpmb

Pokyn provozního ředitele č.4/2013 Záznam o době řízení vozidla, bezpečnostních přestávkách a době odpočinku řidičů AD dpmb

K tomuto účelu byl vytvořen formulář V souladu s platnou legislativou a v návaznosti na požadavky státního odborného dozoru se s platností od 18. 12. 2013 zavádí nový způsob evidence doby řízení a doby odpočinku řidičů autobusů. K tomuto účelu byl vytvořen formulář Záznam o době řízení vozidla, bezpečnostních přestávkách a době odpočinku dpmb

dpmb

Povinnosti řidiče AD . Řidič je povinen do Záznamu pravidelně zapisovat skutečné výkony v řízení vozidla, čerpání bezpečnostních přestávek a dobách odpočinku. Toto se týká nejen výkonů řidiče v pracovním poměru u DPMB, a. s., ale i u ostatních zaměstnavatelů. . Správně vyplněný Záznam je řidič povinen mít ve službě u sebe a na požádání ho předložit k nahlédnutí kontrolním orgánům. . Řidič je povinen pro potřeby kontroly dodržovat pořadové číslování listů svých Záznamů ve formátu „pořadové číslo, poslední dvojčíslí roku“ – viz vzor. . Podpisem řidič stvrzuje pravdivost a správnost všech údajů, které vyplnil. dpmb

Vyplněné formuláře budou uloženy na provozovně. Formulář Záznam o době řízení vozidla, bezpečnostních přestávkách a době odpočinku vydá řidiči na požádání turnusový výpravčí příslušné provozovny. Po zaplnění všech řádků odevzdá řidič Záznam turnusovému výpravčímu, který vydá řidiči nový formulář. Vyplněné formuláře budou uloženy na provozovně. dpmb

Jízdní výkaz dpmb

než 4 minuty je nutné zapsat do JV a oznámit také dispečerovi ! Poslední trojčíslí (km) Evidenční číslo vozu/RZ Přesčas Přítomnost řidiče na voze Pouze pokud jedete jinak,než podle SJŘ Číslo kurzu . Ev.č /RZ Výměna vozu Kód výkonu Zpoždění větší než 4 minuty je nutné zapsat do JV a oznámit také dispečerovi ! Poruchový lístek

Naplňování standard kvality služeb dopravce

Přepraveno 110,907 mil. cestujících 53 linek, z toho 11 nočních Najeto 16,782 mil. km Přepraveno 110,907 mil. cestujících

Stížnosti 2013 – oprávněnost 21% dpmb

Stížnosti 2013 dpmb

znamená nesplnění přepravního úkolu určeným vozidlem Odstavení vozidla znamená nesplnění přepravního úkolu určeným vozidlem

Odstavení vozidla Zaviněné odstavení Technická závada – vzniklou závadu nemůže řidič z objektivních příčin odstranit (k provedení opravy nejsou pracovní prostředky ani dostatek času, popřípadě by mohlo dojít k ohrožení bezpečnosti přepravy či poškození a ohrožení životního prostředí, pokračováním v jízdě by došlo k závažnému poškození vozidla).

Odstavení vozidla Zaviněné odstavení Vina řidiče – neodstranění jednoduché závady, sjetí z trati, nekonání jízdy podle SJŘ, zaviněná dopravní nehoda, nevypravení vozidla vinou řidiče, nesprávná obsluha vozidla vedoucí k jeho neprovozuschopnosti, špatné vyhodnocení závady - včasnou výměnou se mohlo předejít odstavení vozidla.

Odstavení vinou řidiče dpmb

Odstavení vozidla Nezaviněné odstavení Ostatní události - přihodily se, aniž by došlo k technické závadě nebo pochybení řidiče. Mezi tyto události patří např. nezaviněná dopravní nehoda, náhlá zdravotní indispozice řidiče nebo cestujícího, kdy je nutno zavolat zdravotnickou pomoc, apod.

Spotřeba nafty 2013 Pro autobusovou dopravu bylo stanoveno 16 488 000 km při plánované spotřebě 7 868 119 litrů nafty dpmb

Spotřeba nafty 2013 Na konečných zastávkách vypínejte motor. Opatření vedoucího provozovny AD č. 01/12 „Zásady vytápění vozů v zimním období“ Při přípravě vozidla před výjezdem na linku ponechat nastartovaný motor jen takovou dobu, která je potřebná k provedení kontroly dle technologických pokynů (max. 20 minut). Na konečných zastávkách vypínejte motor. dpmb

Spotřeba nafty 2013 Opatření vedoucího provozovny AD č. 01/12 „Zásady vytápění vozů v zimním období“ Pokud doba stání vozidla na konečné překročí 15 minut, lze motor znovu nastartovat a vyhřát vnitřní prostor vozu, po té je nutno motor opět vypnout. Při běžícím motoru v nočních hodinách je třeba brát v úvahu možné rušení nočního klidu. Jízda netopím 15min Topím 15 min netopím 15min Jízda dpmb

Spotřeba nafty 2013 Opatření vedoucího provozovny AD č. 05/12 „Startování v zimě (při teplotách pod 0° C)“ Před nastartováním využít: předehřívač (max. 5 min., podle venkovní teploty) žhavení turbodmychadla (1-2 minuty před startem, 1 minutu po nastartování) motor opětovně nastartovat až těsně před výjezdem z vozovny dpmb

Vytápění prostoru cestujících při teplotách nižších než +5°Celsia Spotřeba nafty 2013 Vytápění prostoru cestujících při teplotách nižších než +5°Celsia - povinnost prostor pro cestující vytápět - v případě, že vytápění odpadním teplem nestačí, lze využít na dobu nezbytně nutnou předehřívač. - odpadním teplem je možno topit samozřejmě i při teplotách nad +5°Celsia dpmb

Směrnice P02 - s účinností 11. ledna 2013 Oděvní řád Směrnice P02 - s účinností 11. ledna 2013 Výše bodového nároku pro jednotlivého řidiče závisí na počtu odpracovaných hodin v roce. Je zveřejňována na provozovně vždy v polovině měsíce. Řidič je povinen svůj bodový nárok vyčerpat maximálně do tří kalendářních měsíců od vzniku nároku - jinak je jeho bodový nárok krácen. dpmb

dpmb

Směrnice P02 - s účinností 11. ledna 2013 Oděvní řád Směrnice P02 - s účinností 11. ledna 2013 02) Pokud si zaměstnanec z jakýchkoliv důvodů neodebere oděvní součásti na následující rok se mu převádí 1/3 nevyčerpaných bodů. Pokud zůstává nevyčerpáno 6 a méně bodů, bude zaměstnanci převeden celý tento zůstatek . dpmb

Směrnice P02 - s účinností 11. ledna 2013 Oděvní řád Směrnice P02 - s účinností 11. ledna 2013 04) Výjimku k bodu 7.4 odst. 01 je oprávněn udělit oděvní sklad v případech: a) požadované oděvní součásti nebyly v daný okamžik na skladě – o dodání chybějících oděvních součástek je povinností skladu informovat zaměstnance – řidiče prostřednictvím příslušné výpravny, u ostatních zaměstnanců prostřednictvím jeho nadřízeného nebo e-mailem. dpmb

Směrnice P02 - s účinností 11. ledna 2013 Oděvní řád Směrnice P02 - s účinností 11. ledna 2013 04) Výjimku k bodu 7.4 odst. 01 je oprávněn udělit oděvní sklad v případech: b) zaměstnanec byl nepřetržitě nemocen (od vzniku nároku celé tři měsíce). Prodloužení platí pro následující tříměsíční období od jeho opětovného nástupu do zaměstnání dpmb

Směrnice B22-r4 s účinností od 1. března 2012 Pracovní úrazy Směrnice B22-r4 s účinností od 1. března 2012 Pracovní úraz (PÚ) poškození zdraví nebo smrt, které byly způsobeny nezávisle na vůli postiženého krátkodobým, náhlým a násilným působením zevních vlivů při plnění pracovních úkolů nebo v přímé souvislosti s ním (§ 380 odst. (1) ZP)

Pracovní úrazy Postup postiženého při vzniku úrazu Každý postižený, kterému vznikl jakýkoli úraz v prostorách DPMB, je povinen tuto událost ihned oznámit v místě, kde k ní došlo. Zaměstnanec DPMB, kterému vznikl úraz v prostorách jiné provozovny je povinen následně spolupracovat při šetření události se svým příslušným nadřízeným.

Pracovní úrazy Příklad: řidiči autobusu v pracovním poměru (dříve „hlavní pracovní poměr“) vznikne pracovní úraz na provozovně ED v době, kdy bude vykonávat činnost v rámci Dohody o pracovní činnosti řidiče tramvaje (dříve „vedlejší pracovní činnost“) – vznik pracovního úrazu bude řešit se svým nadřízeným z provozovny ED, který je pro něj v této době příslušným nadřízeným.

Pracovní úrazy Nutno oznámit a provést zápis: . Kniha úrazů (EKU) - elektronická aplikace dostupná v nabídce: Start\Aplikace DPMB\Společné\Elektronická kniha úrazů - umožňující prvotní zápis o vzniku úrazu jakýmkoli uživatelem PC . Jízdní výkaz

Pracovní úrazy Náhrada škody z pracovního úrazu - nenastane-li v souvislosti s pracovním úrazem pracovní neschopnost, ale postiženému vznikne nárok na odškodnění (bolestné, věcná škoda, náklady spojené s léčením) - nastane-li v souvislosti s pracovním úrazem pracovní neschopnost

Pracovní úrazy Záznam o úrazu - nastane-li v souvislosti s pracovním úrazem pracovní neschopnost

Směrnice B22-r4 s účinností od 1. března 2012 Nepracovní úraz Směrnice B22-r4 s účinností od 1. března 2012 Nepracovní úraz (NÚ) úraz zaměstnance DPMB, který vznikl během jeho pracovní doby, nebo ke kterému došlo v prostorách DPMB, ale který nenaplňuje ustanovení § 380 odst. (1) ZP anebo vznikl mimo prostory DPMB

a jeho doručení na mzdovou účtárnu. Nepracovní úraz Při vzniku pracovní neschopnosti následkem nepracovního nebo mimopracovního úrazu musí postižený zajistit sepsání formuláře Úraz - nemocenské a jeho doručení na mzdovou účtárnu. (jinak mu bude dočasně vypláceno pouze 50% nároku náhrady mzdy za pracovní neschopnost. Následné dorovnání proběhne až v dalším výplatním termínu po doručení formuláře)

Neschopenka formulář „Rozhodnutí o dočasné pracovní neschopnosti“ potvrzující u dané osoby ztrátu její schopnosti k výkonu pracovní činnosti ze zdravotních důvodů

Neschopenka Při vzniku pracovní neschopnosti: - neprodleně informovat hlavního, případně turnusového výpravčího a doručit neschopenku zaměstnavateli - dodržovat léčebný režim - při nemoci přes 21 dní doručit „lístek na peníze“ (pro MSSZ)

Ukončení pracovní neschopnosti - neprodleně informovat hlavního, případně turnusového výpravčího - ukončit pracovní neschopnost, způsobenou pracovním úrazem sepsáním formuláře Záznam o úrazu - Hlášení změn

Díky za pozornost