10. dubna 2013 Roztoky Prahy
Naši členové
Minulost, současnost a budoucnost obchodu s TZB Několik poznámek k 20. výročí založení Asociace odborných velkoobchodů (AOV) Ivan Bohata 10. dubna 2013
Začátky AOV 2. Valná hromada – 1994, Praha
Proč se velkoobchodní prodejci organizovali v AOV 1. Silný zástupce jejich zájmů 2. Údaje o trhu a kontakt s konkurencí 3. Větší publicita – cílená propagace 4. Získávání a zvyšování kvalifikace 5. Legislativní informace 6. Rozšíření obzoru
Jak plynula léta 90.léta – valná hromada v Humpolci s návštěvou pivovaru Bernard
Od konjunktury ke krizi a zpět obchod vzkvétá 1998 – 2000 krize - Klausovy úsporné balíčky, kdo neumí, ten končí belle epoque – obraty se každý rok zvyšují, někdy o desítky procent 2009 – konec konjunktury, zmenšení trhu, zvýšení konkurence, počet velkoobchod klesá
Okénko do historie AOV Studijní cesta členů asociace do Itálie 1999
Český distribuční systém Třístupňová odbytová cesta Dvoustupňová odbytová cesta Internetový prodej Prodejny pro domácí kutily a řemeslníky Prodejny nábytku Převládá třístupňová distribuce
AOV garantem odborných akcí Asociace byla od prvního ročníku odborným garantem veletrhu Aqua-therm Praha
Situace sektoru TZB v Evropě Jižní Evropa – vážná krize Západní a střední Evropa – Německo, Rakousko, Švýcarsko bez krize Rusko – růst + 10 %, Balkán + 6 % Modely distribuce – severoevropský a jihoevropský
Kam směřujeme Trh budoucnosti: Inovace Renovace Obnovitelné zdroje Informační a komunikační technologie Modelování stavebních informací Kvalita
Pohled do budoucnosti Asi bychom měli snažit porozumět tomu, že se kolem nás odehrává zásadní změna. Hraje se podle nového scénáře, jehož hlavními protagonisty jsou tradice a inovace. Věci se mění, tradiční trh nemizí, ale současně vedle sebe koexistuje po nějakou dobu s novým.
A na závěr… Děkuji za pozornost a přeji vám mnoho úspěchů. Neztrácejme optismismus a pokračujme dál.