Louka x pole 7. třída Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/21.0089.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vodní ptáci Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou
OBYVATELSTVO ASIE 7. třída Mgr. Jakub Karásek
VY_32_INOVACE_20_32_POUŠTĚ
Pozorně si přečtěte povídku
Dravci a Sovy Přírodopis 6.třída
Vzdělávací oblast-obor-tém. okruh Umění a kultura, člověk a zdraví Hudební výchova – populární hudba Název materiáluPoznej zahraniční kapelu AnotacePopulární.
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Složení zemské kůry - mineralogie
VY_32_INOVACE_15_Kachna divoká Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.11 Téma: Přírodní podmínky ČR.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ROZLOHA A ČLENITOST POBŘEŽÍ
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.17 Téma: Zeměpis světadílů -
Vznik živých organismů – přehled teorií Přírodopis 9 Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: říjen 2012 EU – peníze.
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Podnebné pásy – Polární pás
POHYBY MOŘSKÉ VODY 6. třída Mgr. Jakub Karásek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_34_ Prvouka 3.ročník Živočichové 1.
Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Parazité člověka Přírodopis 7. třída
STŘEDNÍ EVROPA 8. třída Mgr. Jakub Karásek
Registrační číslo projektu:
Význam půdy Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
ŠUMAVSKÁ SUBPROVINCIE
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vánoční pokusy s indikátorem z červeného zelí Pracovní činnosti 6
Geologické děje , vyvřelé horniny přírodopis 9. třída
ZEMĚTŘESENÍ A SOPEČNÁ ČINNOST
Přírodopis 6.třída úvodní hodina
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY SVĚTA ZNEČIŠTĚNÍ HYDROSFÉRY
Povrch těla obratlovců přírodopis 8.třída
Povrch těla obratlovců přírodopis 8.třída
Geologické děje , vyvřelé horniny přírodopis 9. třída
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Doba bronzová a železná
KRUŠNOHORSKÁ SUBPROVINCIE
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Vznik živých organismů – přehled teorií
Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.
Elektronická učebnice - I
Rostliny VY_52_INOVACE_10 pro 5. ročník ZŠ
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
AUSTRÁLIE A OCEÁNIE 7. třída Mgr. Jakub Karásek
Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.
Organismy doprovázející člověka část 1. Mikroorganismy 7. tř
Savci – řád: KVÍZ 3 Autor: Mgr. Eliška Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Ptáci lesa Přírodopis 6.třída
Rozmnožování obratlovců
Biosféra Úvodní část Jan Dušek.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: květen 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ PEDOSFÉRA – PŮDNÍ OBAL ZEMĚ 6. třída.
Savci pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů Mgr. Hana Patschová duben 2011 VY_52_INOVACE_19.
Ekosystémy.
Houby – opakování 8. třída
Rostliny kvetoucí na jaře
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.1 Ekosystémy České republiky Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Ekosystém Pětilístek: Prostředí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
VY_52_INOVACE_01_ Ekosystémy
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

Louka x pole 7. třída Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Tématický okruh: Biologie živočichů, biologie rostlin Téma: Louka x pole Anotace: Osvojení pojmu umělý a přirozený ekosystém, rostliny a živočichové pole a louky

Přečti si text v učebnici na straně 10. Najdi v něm a doplň do pracovního listu čím se od sebe liší přirozený a umělý ekosystém. Dál napiš názvy vyobrazených ekosystémů a zakroužkuj přirozené ekosystémy. Víš čím se od sebe liší ekosystém a společenstvo?

Přirozený ekosystém – člověk zasahuje málo nebo vůbec, rozhodující přírodní podmínky a přirozené vztahy organismů Př: horský les, potok, jezero Umělý ekosystém – člověk ovlivňuje podstatně v průběhu celého roku, existuje jen ve spojení s lidskými činnostmi Př: pole, zahrada, park

Společenstvo živé organismy žijící pohromadě v určitém místě Ekosystém společenstvo + neživé prostředí

Louky, pastviny a pole převládají byliny Louky sečou se 2x do roka Pastviny – jejich travní porosty spásá dobytek Pole – lidé na nich pěstují hospodářsky důležité plodiny Bez péče člověka by pozvolna zarostly v les = sukcese (mimo vysokých nadmořských výšek)

Zakroužkuj rostliny polí, všechny rostliny pojmenuj

Živočichové travních společenstev Bezobratlí -Hmyz

Obratlovci - plazi

Ptáci

Savci

zdroje: esBCg/s400/Meadow%2Bat%2BGreat%2BDixter%2Bwith%2BTaxus.JPG jpg/220px-Matterhorn_Riffelsee_ jpg Lednice.jpg pg esBCg/s400/Meadow%2Bat%2BGreat%2BDixter%2Bwith%2BTaxus.JPG jpg/220px-Matterhorn_Riffelsee_ jpg Lednice.jpg pg