J. Pokorný, PAKO-OKAP 01 1 Bedřich Smetana a palindromy Jaroslav Pokorný MFF UK Katedra softwarového inženýrství Praha

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v českých zemích
Advertisements

Bedřich Smetana Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
Bedřich smetana Život a dílo
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Příjemce: ZŠ a MŠ České Velenice Třída Čsl. legií.
Romantismus v hudbě skladatelů z českých zemí
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Bedřich Smetana ( zakladatel novodobé české hudby )
ICT 2 – 3 – 40 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vyšehrad
O Název Romantismus v Čechách O Šablona CZ.1.07/1.4.00/ O Poř.číslo HV 5 O Autor šablony Mgr. Zuzana Vyhnálková DiS O Datum
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Národní divadlo 5. ročník
ČESKÝ HUDEBNÍ ROMANTISMUS
BEDŘICH SMETANA Významné osobnosti
Bedřich Smetana ( ).
Česká kultura 19. století.
ICT – 2 – 3 – 21 HV - Bedřich Smetana
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_356_Hudební formy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
1. Název nejznámější Dvořákovy opery. 2. Název opery, která měla premiéru při otevření Národního divadla. 3. Rodiště Bedřicha Smetany. 4. Název melodramu.
Český hudební romantismus
ICT2 – 3 – 35 HV Prodaná nevěsta
Bedřich Smetana.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Výukový materiál Bedřich Smetana
BEDŘICH SMETANA (hudební skladatel).
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_897_5TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová.
Český hudební romantismus
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
Maturitní předmět: Dějepis
BEDŘICH SMETANA.
BEDŘICH SMETANA úvod. BEDŘICH SMETANA úvod Narodil se 2. března 1824 v Litomyšli.
SYMFONIE. ERBEN ŠVÉDSKO VLTAVA NELAHOZEVES KÁČA.
Bedřich Smetana Materiál pro výukovou oporu zpracovaný v rámci projektu Informační a komunikační technologie proti bariérám Výuková opora č. 1 – výukový.
BEDŘICH SMETANA. Bedřich Smetana (1824–1884) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_16_Bedřich Smetana.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_28_Bedřich Smetana Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ČESKÁ KULTURA A SPOLEČNOST V 2. POLOVINĚ 19. STOLETÍ Vypracoval: Jakub Kuchta.
Antonín Dvořák Materiál pro výukovou oporu zpracovaný v rámci projektu Informační a komunikační technologie proti bariérám Výuková opora č. 2 – výukový.
Nejvýznamnější pražská divadla období národního obrození a romantismu NO – 1770–1848 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michal.
VY_32_INOVACE_I-A-19. Narozen 2. března 1824 v Litomyšli Zemřel 12. května 1884 v Praze.
Bedřich Smetana 19.století – ROMANTIZMUS Český národní skladatel.
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorŠárka Matějová Datum NázevVY_52_INOVACE_5_Bedřich Smetana Ročník4. Číslo.
Čeští hudební skladatelé Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_10_ČEŠTÍ HUDEBNÍ SKLADATELÉ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Strouhalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_10:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební romantismus.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_05_Opera, Bedřich Smetana.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
1. Název nejznámější Dvořákovy opery.
Česká opera Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_09_ČESKÁ OPERA Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Test ověřující znalosti z HV
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
DUCHOVNÍ LOVECKÉ HUDBY
Mgr. Jana Doubková Dějiny hudby listopadu 2012
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy: Základní škola Netvořice
Bedřich Smetana Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_09
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/13 
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_00_VLAST Výchova k.
V dnešní hodině se vypravíme k naší nejdelší
VY 32 INOVACE 541.
Transkript prezentace:

J. Pokorný, PAKO-OKAP 01 1 Bedřich Smetana a palindromy Jaroslav Pokorný MFF UK Katedra softwarového inženýrství Praha

J. Pokorný, PAKO-OKAP 01 2 Obsah palindrom v hudbě palindromy v díle B.S. palindromy v životě B.S. A co Debussy?

J. Pokorný, PAKO-OKAP 01 3 Definice Df.: Hudební jednorozměrný palindrom je sekvence tónů reprezentující zepředu i zezadu stejnou melodii. Terminologie: svršek (top), spodek (bottom) Vlastnosti: v tvůrčím rozmachu může být rozpracováván a variován

J. Pokorný, PAKO-OKAP 01 4 B. Smetana  Zabýval se hudebními palindromy již min. od r Př.: Prodaná nevěsta (1865) 3434 Kdybych se co tako - vého o to - bě do vědě - la

J. Pokorný, PAKO-OKAP 01 5 Další příklady Př.: Libuše (1872) - fanfáry C

J. Pokorný, PAKO-OKAP 01 6 Další příklady Př.: Hubička (1876) – dvojzpěv Vendulky a Lukáše 3434 Nikdy nikdy v hoři svém

J. Pokorný, PAKO-OKAP 01 7 Další příklady Nejslavnější Smetanův palindrom: základní motiv v symfonické básni Vltava C

J. Pokorný, PAKO-OKAP 01 8 Další příklady Totéž: Durová verze C

J. Pokorný, PAKO-OKAP 01 9 Smetana palindromický buditel Rok 1880 – B.S. zakládá klub zpátečníků Cíl: příprava na rok 1881

J. Pokorný, PAKO-OKAP Palindromy o Smetanovi Historky: zpátečníci volali na B.S., když se vracel bez bot z Uhelného trhu do hospody U Nováků ESO BÉDA DE BOSÉ

J. Pokorný, PAKO-OKAP Palindromy o Smetanovi Ze Smetanova deníku: PRASE, NAVAL KECALA, CEKLA VANESA R.P.

J. Pokorný, PAKO-OKAP Závěr Poklona Debussyho: dedikace Smetanovi Preludium – Dívka s vlasy jako len (začátek) 3434