Nabízí….. Kupte si !!! L159B je dvoumístný letoun odvozený od L159A primárně navržený pro pokročilý a operační výcvik / zaváděcí výcvik pro stíhací letouny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení výtahu po AS-i sběrnici
Advertisements

Bezpečný digitální podpis v praxi
© 2000 VEMA počítače a projektování spol. s r. o..
™. ™ Zprovoznění zařízení a zahájení jejich řízení během několika minut.
Letové zkoušky TJ 100C na L-13TJ
Bezpečnější a účinnější provoz jeřábů
POHONY PRO GARÁŽOVÁ VRATA 24V DC
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Optimalizace provozu vašeho čerpadla
11 Udržovatelnost a servisní logistika
Profesionální monitory Společnost HANTAREX vyvinula a zpracovala technologii modulárních monitorů pro digitální video stěny.
poskytujeme služby v oblasti ochrany majetku a osob (EZS, EPS, CCTV …) od roku 2004 poskytujeme služby v oblasti logistiky a zabezpečení vozidel (systém.
POHONY PRO GARÁŽOVÁ VRATA 24V DC D600 – D1000. PROČ? Mít produkt, který je konkurenční na trhu stylem a funkčností Pohony garážových vrat D600 – D1000.
Výkonové jističe nízkého napětí
Porovnání implementací protokolu D.A.L.I
Bezpečnost strojních zařízení Bezpečnost částí ovládacích systémů Část 1: Všeobecné zásady pro konstrukci ČSN EN ISO
Copyright © 2011, atlantis FZ-A1. Copyright © 2011, atlantis Tablet je vybaven speciálním bezpečnostním procesorem, který poskytuje vysokou úroveň ochrany.
Copyright © 2011, atlantis CF-31. Copyright © 2011, atlantis Toughbook CF-31 Standard poskytuje terénním pracovníkům optimální podmínky k efektivní práci.
Přínosy a druhy počítačových sítí. Jednou z nejvýznamnějších technologií používaných v oblasti výpočetních systémů jsou již řadu let počítačové sítě.
ScanStation P20 – uživatelská kalibrace (procedura Check & Adjust)
4.PLACHTAŘSKÝ SEMINÁŘ v JABLONNÉM NAD ORLICÍ
Strojírenství zaměření Automatizační a robotizační systémy
TEORETICKÉ OTÁZKY BEZPEČNOSTI
Dohled analýza optimalizace dohled analýza optimalizace Advanced Farming Systems.
Malý velikostí – velký funkčním vybavením
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
METROPOLITNÍ PŘENOSOVÝ SYSTÉM
O2 Car Control Tomáš Trejbal Manažer marketingu pro korporátní zákazníky V Brně dne 9. června 2009.
B – 17 Flying Fortress Radek Teč.
Ochrana před škodami a prostoji
© NEA GROUP M004 SERVICE Zajímavý svět servisu Představení.
Zvyšování kvality poskytovaných služeb - efektivní řízení servisní péče Konference SIS2010, Brno Petr Bříza, Versino CZ, s.r.o.
© Emotron AB Účinný a spolehlivý provoz Ventilátory Kompresory Dmychadla.
Automation and Drives A&D AS Tomáš Halva Strana 1 (C) Si emens AG, 2002, Automation & Drives EK SIMATIC S7-200 SIMATIC S7-200 Komunikační procesor pro.
Přehled
Jištění a spínání motorů
DOMINTELL.
Tato prezentace byla vytvořena
Rower Expert Weba Sport und Med Artikel Gmbh A – 1210 Wien.
Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Copyright © 2011, atlantis CF-31. Copyright © 2011, atlantis Toughbook CF-31 Standard poskytuje terénním pracovníkům optimální podmínky k efektivní práci.
8 ZÓN 16 KLÁVESNIC 32 TYPŮ ZÓN 6 VÝSTUPŮ 10 UŽIVATELSKÝCH KÓDŮ 100 UDÁLOSTÍ V HISTORII DETEKTORY KLÁVESNICE G8.
Kurz IT Essentials na DFJP UPCE Ivan Panuška. IT Essentials: PC Hardware and Software Version 4.0  kurz nabízí úvod do odvětví IT  seznámení interaktivní.
Světelná technika Automatizace světla.
14. června 2004Michal Ševčenko Architektura softwarového systému DYNAST Michal Ševčenko VIC ČVUT.
Mikroprocesor.
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
IEC 61850: Soubor norem pro komunikaci v energetice
ŘEŠENÍ AUTOMATIZACE POMOCÍ ROBOTŮ GEIGER HANDLING
Tramvajová vozidla.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
1HONEYWELL - CONFIDENTIAL Quality and Innovation at its Best!
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Navigační systémy Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel.
AS/400 (IBM iSeries) Úvod. Co vlastně je AS/400 (IBM i)? Aplikační systém 400 (AS/400) byl navržen jako počítač obecně použitelný v obchodním prostředí.
Inteligentní budova. 2 © 2014 Honeywell International All Rights Reserved Kterou z nich chcete ?
Mikropočítačová technika Úvod do mikropočítačové techniky a její aplikací.
Výkonové jističe nízkého napětí
ČSN EN Výbušné atmosféry – Část 37: Neelektrická zařízení pro výbušné atmosféry – Neelektrické typy ochrany bezpečnou konstrukcí „c“, hlídání.
Program prezentace O firmě Produkty Popis vybraných funkcí.
Třídimenzionální radary Základní takticko-technické údaje radarů:
Kompresní stanice Jirkov
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní pojmy v automatizační technice
Ekonomika malých a středních podniků
Vzduchové clony DoorMaster Comfort C a D
Boeing Dreamliner.
Vážení vozidel za jízdy WIM
IKT UČEBNA 21.STOLETÍ - SINO ZEROclient
Finanční podpora pro provozovatele LDS v rámci V. Výzvy Smart grids
Transkript prezentace:

Nabízí….. Kupte si !!!

L159B je dvoumístný letoun odvozený od L159A primárně navržený pro pokročilý a operační výcvik / zaváděcí výcvik pro stíhací letouny. Konfigurace L159B může být též přizpůsobena na míru specifickým požadavkům zákazníka a přizpůsobena potřebám základního výcviku stejně tak jako bojovým úkolům včetně úkolů typu vzduch-země, hlídkování a průzkum.

Hlavní vlastnosti L159B: Konfigurace draku a systémů letounu je společná s L159A. Opatření pro volitelné senzory montované na špičce trupu. Pokročilé rozhraní člověk-stroj (Advanced Human Machine Interface) s průhledovým (Head-Up) displejem, víceúčelové / multifunkční barevné displeje a soustava ovládacích prvků palubních systémů na řídící páce a páce ovládáni motoru (Hands-On-Throttle-And-Stick - HOTAS). Integrace avioniky na bázi MIL-STD-1553 databus. Přesný a autonomní navigační systém s INS (inerciální navigační systém) na bázi laserového gyroskopu a s GPS (globální polohovací systém). Rozsáhlé možnosti provádění záznamů za letu a poletových rozborů (debriefingu) - video, audio, systém vlastní ochrany, parametry motoru a letounu. Údržba dle stavu a systém monitorování únavy pro nízké provozní náklady a optimální využití provozní životnosti letounu. Palubní vyvíječ kyslíku OBOGS (On-Board Oxygen Generating System), volitelně palubní vyvíječ inertního (OBIGGS - On-Board Inert Gas Generating System) a pomocný zdroj energie (APU - Auxiliary Power Unit) pro samostatný provoz s minimální podporou. Sedm závěsníků pro různou palubní výzbroj a vybavení. Schopnost operovat z částečně připravených letišť. Motor F124-GA "nejlepší ve své třídě". Volitelná instalace systému vlastní ochrany a použití redundantních systémů pro vysokou úroveň přežití a letové bezpečnosti.

Vnější rozměry: Rozpětí křídel Délka, celková Výška celková 9.54 m m 4.87 m 31 ft 3 in 41 ft 8 in 16 ft Hmotnosti: Hmotnost prázdného letounu Maximální hmotnost na stojánce Maximální hmotnost paliva - Hmotnost paliva ve vnitřních nádržích - Hmotnost paliva ve vnějších nádržích Podvěsy - maximum 4,350 kg 8,000 kg 1,320 kg 1,620 kg 2,700 kg 9,590 Ib 17,637 Ib 2,910 Ib 3,571 Ib 5,952 Ib Výkon: Maximální vodorovná rychlost v nulové nadmořské výšce 936 km/h505 KTAS Pohonná jednotka: Jeden motor 28 kN (6,300 lbst) Honeywell/ITEC F124-GA-100 Military Turbofan Engine Vojenský turboventilátorový motor Konstrukční činitel přetížení: Maximální konstrukční meze +8g-4g

Pohonná jednotka Letoun L159B je poháněn motorem Honeywell / ITEC F124-GA-100, jasně "nejlepším ve své třídě". F124 je dvouosý turboventilátorový motor bez přídavného spalování, modulární konstrukce s třístupňovým nízkotlakým axiálním kompresorem. Vysokotlaký kompresor má čtyři axiální stupně, za nimiž je jeden radiální. Vysoký poměr tah / hmotnost poskytuje letounu vynikající výkon a manévrovací schopnost. Motor je řízen dvoukanálovým systémem centrální numerická regulace motoru (Dual-channel Full Authority Digital Electronics Control - FADEC), který automaticky omezuje kritické parametry motoru a poskytuje pilotovi "neomezený pohyb plynové páky" společně s rychlou dobou přechodu a ochranou proti pumpáži. Výsledkem nízkého obtokového poměru motoru je lepší výškový teplotní gradient a kvalitnější výkon při daných hodnotách Machova čísla. Modulární konstrukce motoru se skládá ze sedmi základních modulů. Umožňuje kompletní vyměnitelnost mezi motory, což snižuje počet náhradních dílů a zjednodušuje údržbu. Systém monitorování motoru Systém monitorování motoru (Engine Monitoring System - EMS) je zabudován v systému FADEC, aby poskytoval data pro řízení doby životnosti, sledování hardwaru a monitorování výkonových trendů. Prostřednictvím údržby s počítačovou podporou redukuje systém EMS náklady na životní cyklus a podporu motoru. Záložní zdroj Záložní zdroj se skládá z pomocného zdroje energie SAFIR 5F Auxiliary Power Unit (APU) pro spuštění motoru na zemi a za letu. APU též poskytuje nouzovou hydraulickou energii pro systém řízení letu a pohání záložní elektrický generátor. Výkon motoru

Pokročilé stanoviště posádky Stanoviště posádky L159B obsahuje pokročilé integrované displeje / zobrazovací jednotky a řídicí prvky, které poskytují pilotovi vyjímečnou úroveň informovanosti o situaci. Konfigurace kokpitu Průhledový displej s možností vektorového i bitmapového zobrazení je primárním letovým přístrojem a zaměřovacím systémem v kokpitu. Barevné víceúčelové displeje (MFD - Multifunction Head- Down Displays) poskytují taktické a navigační informace a stav zbraňových systémů. Koncepce soustavy ovládacích prvků palubních systémů na řídící páce a páce ovládáni motoru (Hands-On-Throttle-and- Stick - HOTAS) umožňuje pilotovi řídit letoun aniž by vzdálil ruku jak od plynové páky tak od páky řízení (kniplu). Nezávislé víceúčelové displeje (MFD) v obou kabinách. Pilot-instruktor v zadní kabině může monitorovat činnosti studenta na HUD repeateru (opakovači) a na MFD displejích pomocí opakovacího režimu - "Repeat" Mode - displejů zadní kabiny. Přístrojové vybavení a osvětlení kompatibilní s NVG (brýle nočního vidění). Systém elektronického zálohování přístrojů poskytuje zálohu letových a navigačních dat.

Komunikační, navigační a identifikační vybavení Duální radiostanice VHF/UHF Laserový gyroskop se zabudovaným GPS Air Data Computer - aerometrická centrála DME and VOR/ILS Vysílač IFF Pokročilý avionický systém Digitální integrovaný systém avioniky letounu L159B podporuje požadavky na výcvik pilotů v prostředí typu pokročilých stíhacích letounů a jeho otevřená architektura umožňuje další rozšiřování. Systém vykonává následující funkce: Řízení a zobrazování Komunikace, navigace a identifikace Zavádění a záznam dat Řízení výzbroje a vybavení Vlastní ochrana (volitelně) Vyhledávání cílů (volitelně) Pokročilé avionické komponenty Pokročilé avionické komponenty, jako je například integrovaný procesor avioniky, který představuje počítač s otevřenou systémovou architekturou, podporují flexibilitu systému, jeho reprogramovatelnost a budoucí růst. L159B - Kompatibilita se širokou škálou výzbroje a vybavení Systém řízení výzbroje a vybavení Sedm upevňovacích pozic Kompatibilita s MIL-STD-1760 Široký rozsah zbraní standardních v NATO včetně raket vzduch- vzduch a vzduch-země L159B má též opatření pro budoucí přidání nových zbraní, speciální podvěsy pro ECM (prostředky radioelektronického boje), průzkum, noční navigaci a zaměřování cílů

Zdokonalení funkční schopnosti a schopnosti přežití a zařízení pro vlastní ochranu Letoun L159B je odvozen od jednomístného víceúčelového lehkého bojového letounu L159A, který byl navržen tak, aby poskytoval vysokou úroveň funkceschopnosti a schopnosti přežití v bojovém prostředí. Vlastnosti návrhu jako jsou redundantní a záložní systémy poskytují toleranci na poškození v boji stejně tak jako zvýšenou úroveň letové bezpečnosti požadované pro výcvik. Letoun L159B může být vybaven volitelným systémem vlastní ochrany a jeho malé rozměry, nízkoúrovňová infračervená stopa a optimalizovaný maskovací nátěr snižují pravděpodobnost jeho detekce. RWR - Radar Warning Receiver - výstražný přijímač Systém odhozu klamných cílů / protiopatření Systém ochrany palivových nádrží před výbuchem (OBIGGS) Systém opuštění letounu Systém opuštění letounu L159B je integrovaný systém, který umožňuje bezpečné opuštění letounu ve výškách a při rychlostech v rozsahu letové obálky letounu včetně nulové výšky a nulové rychlosti. Systém opuštění letounu L159B zahrnuje odlehčenou plně automatickou vystřelovací sedačku VS-2B a systém odhozu překrytu kabiny. Monitorovací systém letounu Letoun L159B je vybaven systémem monitorování letounu (Aircraft Monitoring System - AMOS). Systém se skládá s z palubního a pozemního vybavení, které umožňuje následující úkoly: Sběr, zpracování a záznam informací o systémech letounu a o letových zatíženích Automatizované vyhledávání a zpřístupnění dat Sledování provozu letounu v souvislosti s únavou draku (systém sledování únavové životnosti). Záznam letových zásahů / událostí (havarijní zapisovač) Integrované vyhledávání poruch Automatizovaný přenos dat do systému řízení údržby letounu Poletový rozbor úkolu Prostředky pro přípravu a programování letu, poletový rozbor a přenos dat Dvoukanálový videozáznam Systém pro přenos dat Možnosti poletové analýzy AMOS Volitelná možnost záznamu RWR Údržba letounu Letoun L159B je navržen pro vysokou spolehlivost a krátkou střední dobu trvání opravy (MTTR - Mean Time of Technical Repair) Koncepce L159B umožňuje: Dvou- nebo tří-úrovňovou koncepci údržby podle požadavků zákazníka. Identifikaci a analýzu poruch pomocí vybavení zabudované samokontroly. Velmi jednoduché předletové a poletové servisní úkony, a servisní úkony pro opakovaný vzlet bez požadavků na speciální nástrojové vybavení nebo zařízení. Nejnižší náklady na údržbu ve svojí kategorii díky vysoké spolehlivosti. Schopnost samostatného provozu ze vzdálených letišť. Logistická podpora po celou dobu životnosti Podpůrná logistická analýza (LSA) v souladu s MIL-STD A/2B. Výcvikové prostředky s počítačovou podporou. Kompletní rozsah výcviku údržby - přeškolení podle typu. Po průzkumu stanoviště jsou poskytnuta doporučení pro opravárenské zařízení. Kompletní sada pozemního podpůrného vybavení (GSE) zahrnuje zkušební zařízení, nástroje a základní vybavení.

Výzbroj :