Kurz argumentace a efektivní komunikace pro vedoucí NZP VFN v Praze lektorské zabezpečení: PhDr. Ivana Hospodářová Projekt „Další vzdělávání nelékařského.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kurz komunikace pro sestry v přímém kontaktu s pacientem
Advertisements

Role odborné společnosti při sledování a zvyšování kvality
Způsobilost k výkonu povolání
Inovační kurz kardiopulmonální resuscitace VFN v Praze
Inovační kurz pro sanitáře
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Městská poliklinika Praha Městská nemocnice následné péče Název projektu Celoživotní.
Inovační kurz pro sanitáře VFN v Praze
Řízení lidských zdrojů
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Klíčová aktivita 04 Osobnostní a sociální rozvoj učitele MŠ Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/
Mentor klinické praxe ošetřovatelství a porodní asistence
Specializační vzdělávací program
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
Lektorka Mgr. Blanka Kadeřávková
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Zvyšování kvality služeb pracovníků v přímé obslužné péči prostřednictvím vzdělávání.
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství. Moderní ošetřovatelství Právní předpisy upravující činnosti zdravotnických a pedagogických pracovníků.
Kurz komunikace pro sestry v přímém kontaktu s pacientem
Didaktické prostředky
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Taktická příprava Michal Lehnert.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
B i o D a t G r o u p BIOMEDICÍNSKÉ INŽENÝSTVÍ V KONTEXTU NOVÉ LEGISLATIVY Jaromír Cmíral a), Lenka Lhotská b) a) Společnost biomedicínského inženýrství.
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany Vzdělávání k problematice boje s korupcí.
Přínosy projektu „Vybudování jádra a realizace systému vzdělávání pro Středisko informací a vzdělávání v elektronickém zdravotnictví“ CZ.2.17 /
Vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků ve FN Ostrava
Zákonné podmínky pro výkon povolání nelékařů
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Slavkov Komenského, ZŠ Drnovice, ZŠ Pustiměř, ZŠ Šaratice,
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta
Vznik přípravného výboru pro „komoru nelékařských zdravotnických povolání“ Tisková konference Praha
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Koncepce ošetřovatelství
Fakulta zdravotnických studií
Daniel Jirkovský Ústav ošetřovatelství UK 2. LF a FN Motol
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Novinky ve specializačním vzdělávání
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Realizace ošetřovatelského plánu/péče
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
„Zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků Střední školy zemědělské, p.o.“ CZ.1.07/1.3.44/
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Didaktické metody Androdidaktika.
Vzdělávání ve zdravotnictví: migrace nelékařských zdravotnických pracovníků Mgr. Jana Mikulková ředitelka NCO NZO V Brně.
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
Vzdělávání sester Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK Mgr. Pavla Kordulová.
Zhodnocení II. zahraniční stáže Mgr. Petra Trtíková vedoucí zdravotního úseku.
Česká sestra Bc. Tomáš Válek, DiS. Profesní a odborová unie zdravotnických pracovníků, z.s.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta Katedra ošetřovatelství březen 2009.
Seminář „Jak dál v přípravě zákona pro nelékařská zdravotnická povolání“ Výstupy z pracovní skupiny pro nelékařská zdravotnická povolání – směřování, cíl.
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
Mezinárodní den sester květen 2009
Didaktické prostředky
Fakulta zdravotnických studií
Právní aspekty výkonu Fyzioterapie
Institut zdravotnických studií Ústav ošetřovatelství
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Ústav zdravotnických věd
Didaktické metody Androdidaktika.
PEDAGOGICKÉ VEDENÍ STUDENTŮ Garant: Mgr. Anna Krátká, Ph.D
Studijní program Ošetřovatelství
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Jak zvládat zlost a agresivitu
Prezentační a komunikační dovednosti
Transkript prezentace:

Kurz argumentace a efektivní komunikace pro vedoucí NZP VFN v Praze lektorské zabezpečení: PhDr. Ivana Hospodářová Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Pedagogické a organizační zajištění: Kvalifikační předpoklad lektora: VŠ specializace: komunikace, mediace, psychologie; výcvik TA a koučingu, 22 let praktických zkušeností při vedení seminářů a vzdělávacích projektů Vybavení učebny IT technikou (dataprojektor, PC, videokamera) Uspořádání učebny pro interaktivní formu výuky Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Pro koho je kurz určen nelékařská zdravotnická povolání a jiné odborné pracovníky dle zákona č. 96/2004 Sb., kteří jsou vedoucími pracovníky   všeobecná sestra, porodní asistentka, ergoterapeut, radiologický asistent, zdravotní laborant, zdravotně-sociální pracovník, nutriční terapeut, farmaceutický asistent, fyzioterapeut Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Rozsah kurzu Celkový počet vyučovacích hodin kurzu je 34, z toho 24 hodin interaktivní výuky, 10 hodin samostudia pro přípravu závěrečné prezentace. kurz je rozdělen do tří částí, každá z nich trvá 8 vyučovacích hodin Nedílnou součástí jsou konzultace s účastníky a kurzu se aktivně účastní též obě garantky vzdělávacích aktivit (příklady z praxe VFN, příspěvky do diskuse apod.) Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Vstupní a další požadavky, způsob ukončení kurzu Přihlášený je zaměstnancem VFN v Praze Účastník je vedoucím pracovníkem Maximální počet účastníků ve skupině je 12 Závěrečná práce Vydání potvrzení o absolvování kurzu s příslušným počtem kreditních bodů Dotazník zaměřený na hodnocení lektorů, úspěšnosti a přínosu kurzu pro praxi Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Východiska kurzu I: Nově vytvořený kurz, určený pro vedoucí pracovníky nelékařských zdravotnických povolání (vrchní sestry, staniční sestry, vedoucí laboranti, vedoucí nutriční terapeuti, vedoucí fyzioterapeuti, vedoucí zdravotničtí sociální pracovníci, vedoucí týmu apod.). Schopnost komunikovat nejen s pacientem, ale i v rámci týmu na pracovišti jsou spolu s úrovní odborných dovedností NZP podstatnou součástí zdravotní péče. Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Východiska kurzu II: Kurz bude prakticky orientovaný na konkrétní podmínky VFN a bude využívat interaktivní metody výuky. Bude založen na praktických cvičeních a případových studiích, hraní rolí, skupinové práci, videoanalýze. Účastníci se naučí efektivně sdělovat a předávat informace, zadávat úkoly, přesvědčovat, argumentovat a vyjednávat se spolupracovníky, s pacienty, rodinnými příslušníky, nadřízenými i dodavateli. Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Obsah kurzu I: I. Práce s informacemi a rozhodování: Vyhodnocení informačního obsahu sdělení (ústní, písemné). Zpracování informací - klíče k účinnému sdělování a předávání informací pacientům, rodinným příslušníkům,lékařům, spolupracovníkům. Techniky rozhodování a vyhodnocování. Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Obsah kurzu II: II. Ovlivňování vs. manipulace: Podstata ovlivňování a manipulace. Asertivní chování, asertivita versus agresivita vs manipulace. Obrana proti manipulaci. Jak odhalit "falešnou" argumentaci. Přesvědčivá argumentace. Stavba argumentu, argumentační řetězec, přesvědčivá slova pro argumentaci. Strategie argumentace a formy argumentace. Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Obsah kurzu III: III. Výkonnost a spokojenost: Rozvíjení nápadu a tvořivosti jako cesta ke zvyšování výkonnosti i spokojenosti s prací. Tvořivost a inovace. Podpora tvořivosti ostatních - tvořivý tým. Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Cíle kurzu I. naučit se vyhodnocovat informace a efektivně rozhodovat naučit se jasně prezentovat své myšlenky a obhájit svá stanoviska naučit se přesvědčivě argumentovat pochopení významu efektivní komunikace ve zdravotnictví Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Cíle kurzu II. osvojení konkrétních dovedností v oblasti pacientské komunikace předcházení syndromu vyhoření zaměření na zlepšení vztahu v týmech, stabilizaci personálu Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Učební plán I. 1. část (1. den) Zahájení Podstata a principy MM - vést znamená znát sebe a druhé Vést znamená ovlivňovat, motivovat Vést znamená pracovat s informacemi, řešit problémy Vést znamená předávat energii, zvládat emoce, konfliktní situace Vést znamená respektovat (ok-ok postoj) Shrnutí dne, úkoly, konzultace Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Učební plán II. 2. část (2. den) Kritické myšlení, logika, argumentace Tvrzení, argument Stavba argumentu Struktura argumentu Základní ingredience dobrého argumentu Chyby a fauly argumentace Jak na manipulaci Zadání pro závěrečný den, konzultace Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Učební plán III. 3. část (3. den) Umění argumentace a efektivní komunikace Zastavovací výroky Databanka situací Argumentační finále Vyhodnocení závěrečných argumentací Obhajoba, finální hodnocení, plány rozvoje Konzultace Předání osvědčení Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Doporučená studijní literatura Hospodářová I,: Argumentace a efektivní komunikace pro vedoucí pracovníky nelékařských zdravotnických pracovišť. Příručka pro účastníky, Praha, VFN interní materiál kurzu, 2010. Jauris, M.-Zastávka, Z.: Základy neformální logiky. Praha: S M, 1992 Carrol, L.: Logika hrou. Praha : ČTK- Pressfoto, 1972 Zastávka, Z.: Vše, co není zakázáno se nesmí. Praha:Radix, 1998. Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033