Škola pro život v 21. století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt Budu školákem Program pro předškoláky a jejich rodiče:
Advertisements

VÍTEJTE NA STRÁNCE VÝCHOVNÉHO PORADCE
Základní škola a Mateřská škola Bystřice pod Lopeníkem
Pololetní zhodnocení průběhu projektu Chci zůstat ve škole, reg. č. CZ.1.07/1.2.33/ za období září 2013 – leden 2014.
Tato prezentace podává základní informace o škole, o jejím technickém vybavení, o výuce a o školních akcích a aktivitách Informace o škole Vybavení.
Základní škola Mikulov, Valtická č. 3,
Základní škola, Most, Jakuba Arbesa 2454
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
PORADENSTVÍ ŠKOLA POVOLÁNÍ PŠP Zdokonalení diagnostického a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání.
Základní škola a Mateřská škola Bystřice pod Lopeníkem.
Školní poradenské pracoviště
TRÉNINK KOMUNIKAČNÍCH A PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ V OBLASTI VELETRHŮ
Kdo jsme? Jsme sportovní soukromá škola, která, přestože má sportovní zaměření, je otevřená všem, kteří chtějí kvalitní základní.
Cíle o.s. ISIS  pomoc náhradním rodičům  zdárný vývoj dětí  přísun informací – vzdělávání  sdílení zkušeností mezi rodiči navzájem  prevence problémů.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Základní škola Merklín, okres Plzeň - jih
Název projektu: Zajištění individuální podpory Reg. číslo: CZ.1.07/1.2.31/ Pedagogicko psychologická poradna Plzeň, Částkova 78, Plzeň Práce.
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
Oficiální jazyk: Němčina (dialekt – curyština) 5maturity pro dospělématurity k povolání 4 odborné maturity 3vyšší střední odborné školy 2gymnázia (4,
Lidé kolem nás…….. Speciální mateřská škola Blanická 16 Olomouc
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Školní poradenské pracoviště
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
ZÁKLADNÍ ŠKOLA VEŘOVICE
Základní škola T. G. Masaryka, Studénka ředitelka školy: Mgr. Alena Dvorská počet žáků 291, počet pedagogických pracovníků 20 součásti školy: škola, školní.
Základní škola a Mateřská škola, Podolí příspěvková organizace 1.
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Masarykova základní škola
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
Zdravá škola.
Základní škola Lenešice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
NÁVYKOVÉ LÁTKY krizový plán
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Komunitní a otevřená škola
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Výchovný poradce v systému poradenských služeb na základní škole
Koncepce poradenských služeb poskytovaných ve škole
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Praxe ve školní psychologii
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
Podpora mateřských a základních škol formou šablon
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
Základní škola a Mateřská škola Bystřice pod Lopeníkem
Základní škola, Most, Jakuba Arbesa 2454
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Koncepce poradenských služeb poskytovaných ve škole
PARLAMENT NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE A MATEŘSKÉ ŠKOLE ANGEL V PRAZE 12
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚJEZD U BRNA
Š A B L O N Y II.
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Školní vzdělávací program
PaedDr. Dagmar Kuzníková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAHA 7 Strossmayerovo nám. 4
Transkript prezentace:

Škola pro život v 21. století ZŠ a MŠ Kotlářská Brno www.kotlarska.cz

Základní škola a mateřská škola Brno, Kotlářská 4 Počet žáků – 421 + 104 Počet tříd – 20 + 4 30 učitelů ZŠ, 6 vychovatelek ŠD, 8 učitelek MŠ Zřizovatel – ÚMČ Brno-střed Zdravá škola Otevřená škola Tvořivá škola

Co se podařilo v minulých letech Školní poradenské pracoviště Nový školní řád – dohoda (škola,žák,rodič) Nové třídnické hodiny Vlastní žákovská knížka OK skupina Výuka Etické výchovy OST Organizace spojených tříd

Školní poradenské pracoviště dva výchovní poradci, školní psycholog, metodik prevence rizikového chování, speciální pedagog práce s kolektivem třídy – cílem je pozitivně ovlivnit vztahy mezi dětmi, prohloubit jejich komunikační dovednosti a schopnost spolupráce, posílit třídní kolektiv prevence výskytu rizikového chování jako je např. šikana, zneužívání návykových látek poskytování individuálních poradenských konzultací dětem, jejich rodičům a učitelům - prospěchové, výchovné či jiné potíže, krizová intervence péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami – zaměřujeme se především na děti se speciálními poruchami učení a chování, žáky ze sociokultrně znevýhodněného prostředí, nadané děti zajištění profesního poradenství - volba střední školy a budoucího povolání náprava specifických poruch učení ve speciální skupině pod vedením speciální pedagožky

Nový školní řád - dohoda žáci si vytváří vlastní pravidla třídy v souladu s vnitřním řádem rodiče i žák svým podpisem potvrdí, že byli s vnitřním řádem seznámeni a že s ním souhlasí

Nové třídnické hodiny Manuál k třídnické hodině Proškolení pedagogů 1x za měsíc Dva způsoby vedení třídnické hodiny: Formou skupinové diskuze Osobnostně – sociální rozvoj žáků

Vlastní žákovská knížka Veškeré informace o žákovi, o škole, organizace školního roku Hodnocení a sebehodnocení (učitel, žák,rodič) Informace o ŠPP a školní družině

OK SKUPINA Skupina pro žáky s problémovým chováním Pod vedením psychologa 1x týdně odpoledne, mimo vyučování + dvoudenní výjezd Náplň skupiny: rozvoj schopnosti diskutovat, komunikovat, řešit problémy a konflikty zvýšení zdravého sebevědomí žáků rozvoj vzájemné úcty, sebeúcty a důvěry nácvik řešení zátěžových situací.

OST - Organizace spojených tříd prostor pro zapojení žáků do života školy aktivně se podílet na rozvoji pozitivního klimatu ve škole být prostředníky mezi žáky a učiteli realizovat své nápady a organizovat akce pro své spolužáky i veřejnost 1x týdně o velké přestávce – organizační záležitost 1x za 14 dní práce školním psychologem – osobnostní rozvoj, týmový duch, rozvoj vzájemné spolupráce Výjezdní zasedání – tři dny mimo školu

Výuka etické výchovy pomáhá utvářet třídní kolektiv a spoluvytvářet dobré vztahy mezi dětmi slouží k rozvoji sociální adaptability a zvýšení sebevědomí - využívají se interaktivní komunikační hry a aktivity pro rozvoj tvořivosti a fantazie Žáci vstupují do rolí a situací, ve kterých mají možnost se rozhodovat Důležitá je i reflexe, která umožňuje dětem ventilovat jejich prožitky a závěry, což přispívá k orientaci dětí v konkrétních životních situacích pomáhá utvářet třídní kolektiv a spoluvytvářet dobré vztahy mezi dětmi slouží k rozvoji sociální adaptability a zvýšení sebevědomí - využívají se interaktivní komunikační hry a aktivity pro rozvoj tvořivosti a fantazie Žáci vstupují do rolí a situací, ve kterých mají možnost se rozhodovat Důležitá je i reflexe, která umožňuje dětem ventilovat jejich prožitky a závěry, což přispívá k orientaci dětí v konkrétních životních situacích

Akce školy Projektová výuka Společné akce s rodiči Environmentální výchova Sportovní aktivity Školy v přírodě, výlety, koncepce výuky v terénu (II. stupeň) DVPP Prezentace školy pro veřejnost

Projektová výuka Interaktivní cesta Moravským krasem přes Pálavu a Blansko – komunikace trochu jinak Čtením k moudrosti + Literuška Klima třídy Den zdraví – v rámci projektu Zdravá škola HELP Jsme lidé jedné Země Otevřená přestávka – projekt žáků II. stupně

Společné akce s rodiči Den Země spojený s dobročinným jarmarkem (Adopce na dálku – Bizzibu Innocent) Brigáda ve školním lesoparku Zahradní slavnost Dny otevřených dveří (3x) Vysazování vánočních stomečků Společné výlety Den světel – adventní tradice

Environmentální výchova Den bez aut, Den stromů, Den Země spolupráce s ekologickými organizacemi – Lipka, Rezekvítek, Veronika vybudování učebny v přírodě – školní lesopark, bylinková spirála, krmítka zapojení do projektů – Recyklohraní, Evvoluce, Ekoškola, Les ve škole, Od semínka ke stromečku

Sportovní aktivity reprezentace školy na republikové úrovni (společenské tance, floorbal, házená, basketbal, lehká atletika) Maraton – celobrněnské akce pro školy v rámci akce Brno – zdravé město Zimní a letní den sportu Lyžařský kurz a zájezdy Vodácký kurz

Školy v přírodě, výlety, koncepce výuky v terénu (II. stupeň) týdenní přírodovědně zaměřené pobyty – I. stupeň terénní vyučování výlety do zahraničí – Paříž, Londýn

DVPP Učitelé sami sobě – workshopy, mentorský dohled I-výuka, I-učebnice Prevence šikany Jak úspěšně komunikovat – nejen s rodiči Projektové vyučování a integrovaná tematická výuka Práce s třídním kolektivem, diagnostika třídního učitele Respektovat a být respektován

Prezentace školy pro veřejnost články v odborných publikacích (Komenský, Jihomoravské ekolisty) články v místním tisku – zpravodaj Brna – střed vlastní školní zpravodaj – 1x měsíčně v papírové podobě pro každého žáka webové stránky www.kotlarska.cz

Děkujeme za pozornost a přejeme pěkný den! Mgr. Hanzlová Miroslava Mgr. Tachovská Kamila ZŠ a MŠ Kotlářská Brno, www.kotlarska.cz