Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Redoxní vlastnosti kovů a nekovů
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Řada napětí kovů, zákonitosti reakcí
REDOXNÍ DĚJ.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Opakování -Beketovova řada kovů
Redoxní děje Elektrolýza
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: únor 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Redoxní vlastnosti kovů
Chemická reakce Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0120.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_139_Druhy chemických reakcí AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM:
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Neutralizace Vznik solí
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 26 Autor: Lenka Poláková
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
 Vědní disciplína zabývající se rovnováhami a ději v soustavách, ve kterých se vyskytují částice nesoucí el.náboj.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Řada napětí kovů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-3 Anorganická.
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů
Měď Cu.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_11_REDOXNÍ REAKCE TÉMA: REDOXNÍ REAKCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alexandra Hoňková Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Organická chemie Autor: Mgr. Iva Hirschová
REDOXNÍ VLASTNOSTI KOVŮ A NEKOVŮ
Elektrochemická řada napětí kovů
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Beketovova řada napětí kovů
Transkript prezentace:

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací : www.1zsfm.cz

Téma vyučovací hodiny : Vzdělávací obor : Chemie Třída: : IX.A Vyučující : Mgr. Renata Holá Datum : 3.11.2005 Téma vyučovací hodiny : „Redoxní vlastnosti kovů a nekovů„ Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook dataprojektor

Zdroje informací RNDr., BENEŠ,P., PhDr.,PUMPR,V., doc.RNDr.,BANÝR, J., Základy chemie 2, Fortuna,1997

Redoxní vlastnosti kovů a nekovů

Řada reaktivity kovů: Na Ca Mg Al Zn Fe Pb H Cu Ag Au Pt Neušlechtilé kovy Ušlechtilé kovy -v přírodě se vyskytují pouze ve sloučeninách

Z postavení kovů v řadě reaktivity lze odvodit: kovy umístěny v řadě reaktivity vlevo od vodíku (neušlechtilé) jsou schopny vytěsnit vodík z kyselin Zn + 2 HCl H2 + ZnCl2

kov umístěný v řadě reaktivity více nalevo je schopen vytěsnit (vyredukovat) z roztoku všechny kovy vpravo od něj (tzn. méně ušlechtilý kov vytěsní z roztoku kov ušlechtilejší) Mg + Pb(NO3)2 Pb + Mg(NO3)2

Na Ca Mg Al Zn Fe Pb H Cu Ag Au Pt Zn + CuSO4 Cu +ZnSO4 Zinek je nalevo od mědi Na Ca Mg Al Zn Fe Pb H Cu Ag Au Pt Cu + ZnSO4 reakce neproběhne Měď není nalevo od zinku

Jaké výsledky předpokládáte při provedení následujících pokusů? Do 15% kyseliny chlorovodíkové vložíme kousek hliníku . Do 15% roztoku síranu hořečnatého vložíme železný hřebík. Do 5% roztoku síranu měďnatého vložíme kousek hliníku.

Řešení: Do 15% kyseliny chlorovodíkové vložíme kousek hliníku. reakce proběhne 2 Al + 6 HCl 2Al Cl3 + 3 H2

Řešení: Do 15% roztoku síranu hořečnatého vložíme železný hřebík Reakce neproběhne

Řešení: Do 5% roztoku síranu měďnatého vložíme kousek hliníku reakce proběhne 2Al + 3 CuSO4 Al2(SO4)3 + 3Cu

Uveďte, které z naznačených reakcí probíhají.Upravte chemické rovnice. Na Ca Mg Al Zn Fe Pb H Cu Ag Au Pt Mg + CuSO4 Fe + H2SO4 Mg + 2AgNO3 Ag + H2SO4 Zn + H2SO4 Zn + AgNO3 Fe + Al Cl3

Řešení: Mg + CuSO4 Cu + MgSO4 Fe + H2SO4 H2 + FeSO4 Mg + 2AgNO3 2Ag+ Mg(NO3)2 Ag + H2SO4 neproběhne Zn + H2SO4 H2 + ZnSO4 Zn + 2AgNO3 2Ag+Zn(NO3)2 Fe + Al Cl3 neproběhne

Hodnocení vyučovací hodiny Klady Zápory při řešení úloh mohli žáci využít řadu kovů snadná kontrola výsledných rovnic názornost atraktivita

Poznámky k prezentaci V řadě reaktivity kovů jsou použity pouze vybrané kovy. Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci v textu. Postupné zobrazování textu – žáci nevidí celý text najednou, ale učitel žákům zobrazuje text v závislosti na rychlosti výkladu.