ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Advertisements

Porovnání učebních plánů SŠ % 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% GymnáziaTechnické lyceum SPŠSOU Výběrové/Disponibilní.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.
AUTOEVALUACE ACADEMIA MERCURII NÁCHOD ZAMĚŘENÍ NA OBLASTI: Průběh vzdělávání – výuka, výsledky ( metody, náročnost, rozvoj klíčových kompetencí, umístění.
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Systém kurikulárních dokumentů
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 25.
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
Vlastnosti sčítání a odčítání
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Vzájemná hospitační činnost
Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
Univerzita Karlova v Praze PEDAGOGICKÁ FAKULTA Středisko vzdělávací politiky Malátova 17, Praha 5 Tel.:
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
RVP ZUV: VZDĚLÁVACÍ OBSAH UM. OBORŮ
Sčítání, odčítání do sta
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
THEME 7 Social Security Welfare State Types of Social Security Systems.
Přednost početních operací
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Nejprve provedeme výpočet v závorce
1 6 Predikce potřeby Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc. Technická fakulta ČZU v Praze Katedra jakosti a spolehlivosti strojů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Výzkumný ústav pedagogický v Praze PhDr. Jaroslav Jeřábek, CSc. Rámcové vzdělávací programy jako cesta zkvalitňování vzdělávání v ČR.
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
1 Učební osnovy v ŠVP Oborová setkání VÚP Praha. 2 Zásadní rozdíl na začátek  v RVP jsou stanoveny vzdělávací obory  v ŠVP vznikají na základě vzdělávacích.
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Transkript prezentace:

ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze

2 O tom, že tvorba ŠVP je pro školu přínosem, bylo na počátku tvorby přesvědčeno: 50–75 % učitelů 16,67 % více než 75 % učitelů 8,33 % 25 – 50 % učitelů 29,17 % méně než 25 % učitelů 45,83 %

3 O tom, že tvorba ŠVP je pro školu přínosem, bylo na konci tvorby přesvědčeno: méně než 25 % učitelů 0,00 % více než 75 % učitelů 8,33 % 50–75 % učitelů 70,83 % 25 – 50 % učitelů 20,83 %

4 Vytváření vyučovacích předmětů Vytváření mezipředmětových souvislostí Rozpracování učiva a výstupů Tvorba učebního plánu Tvorba strategií v předmětech Začlenění průřezových témat Stanovení cílů v oblastech autoevaluace Stanovení kritérií v oblastech autoevaluace Stanovení nástrojů v oblastech autoevaluace Míra problematičnosti tvorby některých částí ŠVP

5 Došlo ve vašem ŠVP k podstatným (věcným) úpravám na základě zkušeností z prvního roku výuky? 13,79% 17,24% 0,00% 13,79% 20,69% 10,34% 24,14% 0,00% 5,00% 10,00% 15,00% 20,00% 25,00% 30,00% Strategie školy Strategie na úrovni vyučovacího předmětu Učební plán Organizační vymezení některých vyučovacích Vymezení vzdělávacího obsahu Začlenění průřezových témat Autoevaluace školy

6

7 Zkušenosti po 2 letech výuky

8 Změna atmosféry na škole a míry zapojení žáků Jak se změnila atmosféra na škole (mezi učiteli)? Jak se změnila míra zapojení žáků? mírně se zhoršila nezměnila se částečně se zlepšila podstatně se zlepšila výrazně se zvýšila mírně se zvýšila nezměnila se

9

10 Specifické oblasti, které (pilotní) školy nadále vnímají jako problémové Zájem části rodičů o probíhající reformu Zájem části zřizovatelů… Synchronizaci s postupy ČŠI Připravenost absolventů fakult vzdělávající učitele

11 Posun v některých oblastech? Průměry indikátorů přechodu na výuku podle ŠVP 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Systematické sledování realizace ŠVP Týmová spolupráceOstatní rysy reformy (metody) Indikátory přechodu na výuku podle ŠVP Průměrná hodnota indikátoru

12 Rozložení škol podle hodnot indikátorů přechodu na výuku podle ŠVP Systematické sledování realizace ŠVP Týmová spolupráceOstatní rysy reformy (metody) Indikátory přechodu na výuku podle ŠVP Počet škol 0-25 % % % %

13 ŠVP Učební plán Učební osnovy Efektivní metody výuky Evaluace Rozvoj klíčových kompetencí Hodnocení klíčových kompetencí Týmová práce ve škole Potřeba trvalé a efektivní zpětné vazby ke všem procesům ve škole Motivace učitelů a žáků Principy učící se školy Profilace školy a žáků

14