Volné rovnoběžné promítání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdálenosti bodů, přímek a rovin.
Advertisements

Užití podobnosti Změna délky úsečky v daném poměru
Těleso s podstavou v obecné rovině – kótované promítání
Volné rovnoběžné promítání
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Konstrukce trojúhelníku
Volné rovnoběžné promítání – průsečík přímky tělesem
Průsečík přímky a roviny
Rytzova konstrukce elipsy
Volné rovnoběžné promítání
2.9.1 Rozšíření euklidovského prostoru o nevlastní prvky
z Axonometrie Z O Y X x y Zobrazení útvaru ležícího v půdorysně
Otáčení roviny.
VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
STEREOMETRIE metrické vlastnosti
Jehlan povrch a objem.
Matematika Lichoběžník.
Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
Obecné řešení jednoduchých úloh
Otočení roviny do průmětny
ZOBRAZENÍ TĚLESA V OBECNÉ ROVINĚ
Lekce č. 5 Kosoúhlé promítání Axonometrie Průsečík přímky s rovinou.
Objemy a povrchy těles základní přehled vlastností a vztahů
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Volné rovnoběžné promítání - řezy
Volné rovnoběžné promítání
Volné rovnoběžné promítání - úvod
Volné rovnoběžné promítání - řezy
Deskriptivní geometrie DG/PÚPN
Kótované promítání – hlavní a spádové přímky roviny
Úsečka Ve skutečné velikosti se úsečka zobrazí jen tehdy, leží-li v rovině rovnoběžné ( totožné) s průmětnou p nebo n. To znamená, že pokud je půdorys.
afinita příbuznost, vzájemný vztah, blízkost
Kótované promítání – zobrazení roviny
4.OBECNÁ AXONOMETRIE A KOSOÚHLÉ PROMÍTÁNÍ
Užití řezů těles - procvičování
STEREOMETRIE. = prostorová geometrie, geometrie v prostoru  část M zkoumající vlastnosti prostor. útvarů  vychází z tzv. axiómů, využívá věty Axióm.
Březen 2015 Gymnázium Rumburk
Kótované promítání – dvě roviny
Střed horní podstavy; (hlavní) vrchol
2.KÓTOVANÉ PROMÍTÁNÍ Označíme: s směr promítání, sp
VY_32_INOVACE_33-04 IV. Zobrazení úsečky.
Skutečná velikost úsečky
Přednáška č. 4 Kosoúhlé promítání Opakování Mongeova promítání.
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Kótované promítání – zobrazení přímky a úsečky
Co dnes uslyšíte? Afinita Důležité body a přímky.
Vektorová metoda Červen 2015 Gymnázium Rumburk
Zobrazování těles ve volném rovnoběžném promítání
Užití Thaletovy kružnice
Kótované promítání.
Kosoúhlé promítání.
VY_12_INOVACE_Pel_III_17 Jehlan Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
HRANOL, JEHLAN v kótovaném promítání Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
ŘEZ HRANOLU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
Volné rovnoběžné promítání - řezy
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Obdélník (známe-li délky jeho stran)
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
Skutečná velikost úsečky
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Vybrané promítací metody
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Kolmost přímky a roviny
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
Transkript prezentace:

Volné rovnoběžné promítání

Vlastnosti Útvary rovnoběžné s průmětnou (tabule, papír) se zobrazí ve skutečné velikosti Úsečka kolmá k průmětně se zobrazí pod úhlem 45° a v poloviční délce

Ve volném rovnoběžném promítání zobrazte kvádr o rozměrech 6, 3, 4

Ve volném rovnoběžném promítání zobrazte krychli z různých pohledů podhled zleva nadhled zprava nadhled zleva podhled zprava

Sestrojte pravidelný šestiboký hranol a = 3, v = 5

Sestrojte pravidelný čtyřboký jehlan a = 5, v = 7

Sestrojte pravidelný pětiboký hranol a = 3, v = 5 Nejdříve sestrojíme pravidelný pětiúhelník

Polovinu délky XY a naneseme na polopřímku z bodu Y, která svírá s úsečkou AB úhel 45°a dále naneseme polovinu délky YD

Dokončíme celou podstavu a doplníme na hranol

Jiný způsob sestrojení podstavy Z bodů E a C spustíme kolmice na přímku AB, získáme body X, Y

Sestrojíme podstavu hranolu a dokončíme hranol