AZ KVÍZ Starověké Řecko.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AZ kvíz Chemické opakování
Advertisements

CZ KVÍZ.
Název školy Adresa školy Číslo projektu Číslo materiálu v sadě Předmět Anglický jazyk Téma (název prezentace) Opakovací hra – slovíčka At home – 4. ročník.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Hra je určená pro dvě družstva nebo dva žáky – červené x modré Po kliknutí na tlačítko s číslicí se zobrazí otázka, s otázkou se zároveň zobrazí napovídající.
A-Z kvíz Chemické opakování
AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
EKO KVÍZ.
Blasenspiel Stell Fragen für Anfänger
A Ω KVÍZ Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
CZ 1. kolo 6.ročník KVÍZ.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PYRAMIDA Opakování ČR 1. část.
PYRAMIDA Práce a energie

PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO, OBCHOD
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

STAROVĚKÉ ŘECKO.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3

STAROVĚKÉ ŘECKO.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování a procvičení učiva ( Test znalostí) Podobnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Celá čísla.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí: Funkce - lineární Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
04/2012STROPY1 VY_32_INOVACE_514 Anotace: Materiál je vytvořen pro žáky 2. ročníku odborného vzdělávání s výučním listem oboru tesař. Je určen k zábavnému.

Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Mocniny s racionálním exponentem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.
PYRAMIDA Jaderná fyzika
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

AZ KVÍZ Starověké Řecko

Pomůcky: hrací kostka, stopky Pravidla hry: Pomůcky: hrací kostka, stopky Hru hrají dva hráči (dvě družstva). Hru zahajuje hráč, který hodí vyšší počet bodů na hrací kostce. Hráč vybere políčko s číslem od 1 do 28 z hracího pole. Po kliknutí na vybrané políčko (pomocí ikonky „ruky“ nikoliv šipky) se otevře soutěžní otázka. Od přečtení běží časový limit na odpověď 30 až 60 sekund. V případě správné odpovědi se hra vrací na základní hrací pole. Hru řídí porotce (učitel), jehož úkolem je přiřazovat do hracího pole barvu hráče, který danou otázku odpověděl správně, a to kliknutím na příslušné pole postranní tabulky v barvě hráče. V případě nesprávné odpovědi dostává možnost odpovědět druhý hráč. Pokud odmítne odpovědět, rozhoduje o přidělení hracího políčka hod kostkou s vyšším počtem bodů. Otázky volí družstva vždy střídavě. Ve hře vítězí hráč, kterému se podaří nejrychleji propojit všechny tři strany trojúhelníku, nebo má vyšší počet získaných polí při odkrytí všech otázek.

1 2 1 2 1 3 4 3 4 5 6 5 6 2 3 7 8 7 8 9 10 4 5 6 9 10 11 12 11 12 7 8 9 10 13 14 13 14 15 16 15 16 11 12 13 14 15 17 18 17 18 19 20 19 20 16 17 18 19 20 21 21 22 21 22 23 24 23 24 22 23 24 25 26 27 28 25 26 25 26 27 28 27 28

1. Jméno největšího ostrova v egejské oblasti? ŘEŠENÍ Kréta ZPĚT

2. Kdo byl Zeus? ŘEŠENÍ vládce bohů ZPĚT

3. Nejvýznamnějším centrem Kréty bylo město… ŘEŠENÍ Knossos ZPĚT

4. Podle legendy žil na Krétě člověk s býčí hlavou, označujeme ho… ŘEŠENÍ Minotauros ZPĚT

5. Řekněte název moře, které se rozkládá mezi pevninským Řeckem, poloostrovem Malá Asie a Krétou. ŘEŠENÍ Egejské moře ZPĚT

6. Kyklop podle bájí je… ŘEŠENÍ jednooký obr ZPĚT

7. Nejstarším centrem nacházející se na pevninském Řecku byl palác v … ŘEŠENÍ Mykénách ZPĚT

Poloostrov na kterém se rozkládá část Řecka. 8. Peloponés je … ŘEŠENÍ Poloostrov na kterém se rozkládá část Řecka. ZPĚT

9. Město Trója bylo mimo jiné objeveno díky eposům jednoho řeckého básníka, jmenoval se … ŘEŠENÍ Homér ZPĚT

10. Kdo vyhrál trojskou válku? ŘEŠENÍ Řekové ZPĚT

11. Město Trója se nacházelo (zeměpisná poloha) … ŘEŠENÍ poloostrov Malá Asie ZPĚT

12. V trojské válce bojoval na straně Řeků bájný hrdina Achilleus, podle legendy byl zranitelný pouze … ŘEŠENÍ na patě ZPĚT

13. Trója byla objevena v roce 1870, postaral se o to německý archeolog … ŘEŠENÍ Heinrich Schliemann ZPĚT

14. Čím je pro Řeky významný rok 776 př. n. l.? ŘEŠENÍ Olympijské hry ZPĚT

15. Vysvětli pojem – polis. ŘEŠENÍ městský stát ZPĚT

16. Pythagoras byl … ŘEŠENÍ matematik ZPĚT

17. Metropole je označení pro … ŘEŠENÍ mateřské město ZPĚT

Syrakusy, Neapolis, Nikaia, Massalia, … 18. Řekněte jméno některé kolonie, která byla založena při velké řecké kolonizaci. ŘEŠENÍ Syrakusy, Neapolis, Nikaia, Massalia, … ZPĚT

19. Řekněte jméno řeckého státu, kde kladli důraz na vojenskou výchovu. ŘEŠENÍ Sparta ZPĚT

20. Peloponéský spolek byl … vojenský spolek, v čele stála Sparta ŘEŠENÍ vojenský spolek, v čele stála Sparta ZPĚT

reformy – rozdělní obyvatel podle majetkových tříd 21. Čím byl významný Solón? ŘEŠENÍ reformy – rozdělní obyvatel podle majetkových tříd ZPĚT

22. negativní důsledek velké řecké kolonizace ŘEŠENÍ dlužní otroctví ZPĚT

23. Minos vládl na … ŘEŠENÍ Krétě ZPĚT

24. Alfabeta je … ŘEŠENÍ řecká abeceda ZPĚT

25. Jaký produkt se nejvíce vyvážel z Řecka? ŘEŠENÍ olivový olej ZPĚT

26. Řekněte jméno kmene, který založil Spartu. ŘEŠENÍ Dórové ZPĚT

Helena, manželka spartského krále Menelaa 27. důvod trojské války ŘEŠENÍ Helena, manželka spartského krále Menelaa ZPĚT

28. Daidalos je známý díky … ŘEŠENÍ Labyrintu na Krétě ZPĚT

Upraveno podle Michal Kapoun: Pyramida - měření fyzikálních veličin . Dostupného z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.