Etická výchova Koncepce předmětu na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži
Východiska Motivace ředitele Absolvování dlouhodobého kurzu – 6 učitelů Pilotní výuka – nižší gymnázium (v rámci ZSV) Povinně volitelný předmět (2. – 4. ročník) Povinný předmět (1. ročník – 33 hodin)
Povinný předmět - cíle Koheze nového třídního třídy Řešení aktuálních problémů třídy Řešení problémů s učením Rozvoj komunikace Rozvoj spolupráce Inovace Rozvoj sebevědomí a sebehodnocení
Povinně volitelný předmět Skupina o menším počtu žáků (cca 15) Vytvoření výchovného společenství Pokračování v tématech etické výchovy 3. ročník – téma 2 – 5 4. ročník – téma 6 – 10 Hodnocení na základě esejů Transfer do reálného života
Nástroje Flexibilní třída Výjezdy Evaluace Tým prevence Další aktivity
Efekty etické výchovy Žáci získali většinou důvěru k učiteli etické výchovy a dokázali se svěřit se svými problémy. Změnilo se chování žáků při výuce etické výchovy: ubylo sporů a hádek, zvýšila se disciplinovanost žáků. Žáci se naučili respektovat vzájemné odlišnosti. Výuka etické výchovy učitelé i žáci prožívají i jako příjemný zážitek, který přináší osvěžení a odpočinek. Díky etické výchově se podařilo vyřešit několik složitých výchovných případů.
Děkuji za pozornost a těším se na spolupráci. Pavel Motyčka