Etická výchova Koncepce předmětu na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Advertisements

Pololetní zhodnocení průběhu projektu Chci zůstat ve škole, reg. č. CZ.1.07/1.2.33/ za období září 2013 – leden 2014.
Projekt EU Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života CZ 1.07/1.2.33/ Číslo aktivity: 02 ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK.
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
ADAPTAČNÍ KURZ aneb první společný krok s novou třídou „Jsme na jedné lodi“ září v Janově nad Nisou.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval:
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Výhody & nevýhody tvorby Projektu podpory zdraví vzhledem k tvorbě Školního vzdělávacího programu Tomáš Blaha SZÚ Praha 2005.
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Škola pro život v 21. století
ADAPTAČNÍ KURZ 1. ROČNÍKŮ 2013 Gymnázium, Slov. nám. Podmitrov.cz.
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
Různé role zástupce ředitele školy
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Taneční a pohybová výchova
Vzájemná hospitační činnost
Učebnice Etická výchova – jak ji používat? Ne diktát shora, ale nabídka. Ne cíl, ale prostředek
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
1. Gymnázium Oty Pavla Základní údaje
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Integrace na druhou PPP FM - Terapeutické techniky – školní rok 2010/2011 Od začátku září 2010 probíhalo ve Frýdku-Místku vzdělávání a odborná metodická.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Vzájemné učení PEER REVIEW Proč právě „PEER REVIEW“  Hledání (se)  Nabídka NÚOV  Úvodní setkání  Volba školy.
METODICKÁ DOPORUČENÍ K ZAČLEŇOVÁNÍ ŽÁKŮ-CIZINCŮ DO VÝUKY
Etická výchova a ZŠ Lupáčova
Výchovný styl Škola jako dílna lidskosti
Kurz pro lektory 19. a Mgr. Pavel Motyčka.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
E-learning na Gymnáziu Cheb
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Zpracovala: Simona Hyková
Zkušenosti s prevencí předlužení formou výuky finanční gramotnosti Zdeněk Balabán obchodní ředitel COFET, a.s. z projektu „Pomoc dlouhodobě nezaměstnaným.
Kázeň Michal Dubec o.s.Projekt Odyssea 1/9.
Příprava odborníků pro oblast inovačního podnikání Pavel Švejda Asociace inovačního podnikání ČR Seminář Inovační potenciál ČR, AIP ČR.
Projekt Inkluzívní škola. Kurikulární reforma Možnosti Motivace učitelů Dovednosti Tradice.
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Zkušenosti s e-learninem ve výuce cizích jazyků na SŠ Jaroslava Úlovcová, Gymnázium Cheb
Přibyslav Mgr. Marie Linhartová
Co tvorba ŠVP škole přinesla Možné přínosy tvorby z pohledu pilotního gymnázia v Rumburku.
Koulová, Staufčíková „ Projekt je podnik žáka, činnost, za kterou převzal žák plně odpovědnost“.
Diagnostika třídních kolektivů Práce s třídními kolektivy
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
„Elio pro školy“ Výměna zkušeností s realizací projektů OP VK Praha
Národní institut pro další vzdělávání Příspěvková organizace přímo řízená MŠMT Působnost v celé České republice Státní garance DVPP.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
ŠVÝCARSKÝ SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ A MOŽNÉ INSPIRACE Z NĚJ PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Kázeň Michal Dubec o.s.Projekt Odyssea 1/9.
na Slovanském gymnáziu
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
ŠKOLA PRO DEMOKRACII.
Podpora bezpečného klimatu prostřednictvím etické výchovy Hana Kachtíková 3.října 2017
Síť Mateřských center o.s.
Školní vzdělávací program
Etická výchova jako součást života školy
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Etická výchova Koncepce předmětu na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži

Východiska Motivace ředitele Absolvování dlouhodobého kurzu – 6 učitelů Pilotní výuka – nižší gymnázium (v rámci ZSV) Povinně volitelný předmět (2. – 4. ročník) Povinný předmět (1. ročník – 33 hodin)

Povinný předmět - cíle Koheze nového třídního třídy Řešení aktuálních problémů třídy Řešení problémů s učením Rozvoj komunikace Rozvoj spolupráce Inovace Rozvoj sebevědomí a sebehodnocení

Povinně volitelný předmět Skupina o menším počtu žáků (cca 15) Vytvoření výchovného společenství Pokračování v tématech etické výchovy 3. ročník – téma 2 – 5 4. ročník – téma 6 – 10 Hodnocení na základě esejů Transfer do reálného života

Nástroje Flexibilní třída Výjezdy Evaluace Tým prevence Další aktivity

Efekty etické výchovy Žáci získali většinou důvěru k učiteli etické výchovy a dokázali se svěřit se svými problémy. Změnilo se chování žáků při výuce etické výchovy: ubylo sporů a hádek, zvýšila se disciplinovanost žáků. Žáci se naučili respektovat vzájemné odlišnosti. Výuka etické výchovy učitelé i žáci prožívají i jako příjemný zážitek, který přináší osvěžení a odpočinek. Díky etické výchově se podařilo vyřešit několik složitých výchovných případů.

Děkuji za pozornost a těším se na spolupráci. Pavel Motyčka