Myš.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MYŠ VY_32_INOVACE_E3-06 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Advertisements

Martina Musilová 4. I. Koncem šedesátých let vynálezce Douglas Engelbart představil světu novinku, která je dnes známá pod přezdívkou myš. Své jméno dostala.
Myš s mechanickým převodem pohybu myš po odkrytí horního dílu.
Informatika a výpočetní technika
Tato prezentace byla vytvořena
Vstupní zařízení Vstupní zařízení je hardware, kterým počítač nebo jiný přístroj pořizuje data. Obvykle slouží jako součást uživatelského rozhraní, může.
Periferní zařízení počítače
Vstupní zařízení světelné pero klávesnice myš a trackball
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Mac vs. PC. PC Označení pro osobní počítače, původně od společnosti IBM (Lenovo) - Označení pro osobní počítače, původně od společnosti IBM (Lenovo) Hardware.
Rychlý přehled o nejběžnějších typech monitorů
POČÍTAČOVÁ MYŠ Společně s klávesnicí slouží jako spojovací prostředek mezi PC a uživatelem. Toto polohovací zařízení převádí informace o svém pohybu po.
HARDWARE PC Uvnitř počítače.
Z ČEHO SE POČÍTAČ SKLÁDÁ
Základy informatiky a výpočetní techniky 1
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Porty a konektory PC.
Elektrotechnika Automatizační technika
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ POLOHOVACÍ ZAŘÍZENÍ herní, dotykové displeje
Počítač a jeho příslušenství. Počítač a jeho příslušenství.
Periferní zařízení.
Poznámky pro výuku Předmět: informatika Autor: Mgr. Jana Horáčková
BEZDRÁTOVÉ MYŠI VYPRACOVALA: Naděžda Pištěková AKADEMICKÝ ROK: 2008/2009.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Rozhraní a porty Jsou to prvky, které vytvářejí rozhraní mezi počítačem a periférním zařízením.
Digitální projektory. LCD (Liquid Crystal Display) DLP (Digital Light Processing)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Tato prezentace byla vytvořena
Výrok "Vše co se dá vynalézt už bylo vynalezeno.“ (Charles H. Duell, ředitel U.S. Patent Office, 1889)
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
PC Vstupní periferie.
Z ÁKLADNÍ ŠKOLA, O STRAVA – P ORUBA, P ORUBSKÁ 831 PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE R EGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Myš.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
HARDWARE II Periferie.
ELEKTROTECHNIKA Elektronické počítače
VSTUPNÍ A VÝSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ PC
1 Periferní zařízení osobních počítačů Část 2 Základy informatiky a výpočetní techniky 1.
Technika a technické vzdělávání Dalibor Valenta
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ POLOHOVACÍ ZAŘÍZENÍ myš, tablet, touchpad
Základy práce s programem
Pavel Dvořák Gymnázium Velké Meziříčí Počítačová sestava – další vstup/výstupní zařízení Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Datum vytvoření:9.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VSTUP A VÝSTUP Vstupní a výstupní zařízení počítače jsou označované také jako periferie. Vstupní a výstupní zařízení zajišťují: interakci s uživatelem.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A11 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
SubjektSpeciální ZŠ a MŠ AdresaU Červeného kostela 110, TEPLICE Číslo op. programuCZ Název op. programuOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Vstupní počítačová zařízení
Počítač a příslušenství
Informatika - Klávesnice, polohovací zařízení akademický rok 2013/2014
Klávesnice nejrozšířenější vstupní zařízení počítače
Tomáš Baťa Periferní zařízení počítače. Definice Periferní zařízení počítače jsou nástroje, které nejsou nutné k provozu počítače ale zpříjemňují a zefektivňují.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 HARDWARE Autor: Mgr. Aleš Kozák.
Periferie je souhrnný název pro jednotky, které umožňují komunikaci počítače s okolím. K základní jed-notce se připojují kabely. Z hlediska způsobu přenosu.
3.2 polohovací zařízení.  tvůrce první počítačové myši - pan Duglas Engelbart a jeho "X-Y ukazatel".
Myš Počítačová myš je malé polohovací zařízení, které převádí informace o svém pohybu po povrchu plochy (např. desce stolu) do počítače, což se obvykle.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_16_POCITACOVA_MYS.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_04_16_počítačová myš.
Myš, tablet, modem, UPS NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2.
Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Hardware Tematická oblast: Hardware osobního počítače Název vzdělávacího materiálu:Hardware.
 Počítačová sestava (tzv. jádro)  Skládá se:  pc skříň  obrazovka (monitor)  klávesnice  myš.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
POČÍTAČOVÁ MYŠ.
PC Vstupní periferie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_12 Škola:
Transkript prezentace:

Myš

Douglas Engelbart 1963 - první prototyp počítačové myši dřevěná kostka s jedním červeným tlačítkem tři tlačítka a zkosené hrany pro lepší držení pro ovládání pseudografického prostředí NLS

Princip Engelbartovy myši dvě na sebe kolmá kovová kolečka přenášela pohyb na dva zabudované potenciometry, jejich odpor byl digitalizován a převeden na změnu souřadnic

70. léta 1970 - Douglas Engelbart získává patent na svou myš počátek 70. let - kotouče nahrazeny kuličkou - pohyb je stále ještě přenášen na dva válce ovládající potenciometry

80. léta 1981 - na trhu první myš pro běžného uživatele 1981 - založena firmy Logitech 1982 - optomechanická myš (dnešní kuličková myš) (Logitech) 1983 - osobní počítač dodávaný společně s myší

80. léta 1983 - myš od Microsoftu ($195) 1984 - bezdrátová myš využívající infra-červenou komunikaci (Logitech) 1985 - společnost Genius

90. léta 1991 - bezdrátové myši s rádiovým přenosem 1996 - kolečko pro posouvání obsahu v okně (Microsoft) 1999 - optické myši bez nutnosti rastrové podložky

21. století 2001 - bezdrátová optická myš prostorová 3D myš vibrační myš myš s vestavěným gyroskopem myš s čtečkou otisků prstů

Dělení myší elektromechanické optomechanické optické

Optomechanická myš - princip

Optomechanická myš - princip Ve směru osy X a Y jsou umístěny dva válečky, doléhající na kuličku, umístěnou ve středu myši. Pohyb kuličky se rozkládá na oba válečky. Na konci každého válečku je nalisován malý disk s otvory po obvodu. Na jedné straně disku je zabudován zdroj světla (nejčastěji infračervená dioda), na druhé pak optický senzor.

Optomechanická myš - princip Jak se disk otáčí, infračervené světlo je střídavě propouštěno a blokováno, čímž vznikají záblesky, které optický senzor detekuje a elektronika myši je převádí na elektrický signál. Signál je posílán kabelem do počítače, který tento signál vyhodnocuje.

Elektromechanická myš - princip V zásadě stejný jako u optoelektrické myši. Na kuličku doléhají dva válečky umístěné vzájemně pod úhlem 90°. Válečky se otáčejí současně s kuličkou a rozkládají pohyb myši na vodorovný a svislý směr. Při otáčení válečků se přerušuje proud pomocí elektrických kontaktů, čímž vznikají el. impulsy. Podle nich počítač určuje polohu.

Optická myš - princip V myši je umístěna malá kamerka (CCD nebo CMOS prvek s maticí o velikosti několika desítek bodů), která vysokou rychlostí snímá obraz (1000 - 6000 snímků/s). potřeba výkonného procesoru nutnost osvětlení plochy pod myší (LED)

Optická myš - princip

Optická myš dříve nutnost speciální podložky s rastrem dnes téměř jakýkoliv povrch (kromě skla, zrcadla a jiných povrchů s velkou odrazivostí nebo průhledností) výhody oproti mechanickým myším: údržba notebooky

Speciální myši vibrační myš - integrovaný motorek, myš po stisku tlačítka vibruje myš s vestavěným gyroskopem - lze ovládat PC myší na dálku jako dálkovým ovladačem myš s čtečkou otisků prstů - pro zapomětlivé (netřeba si pamatovat hesla)

Další informace http://www.zive.cz/h/Uzivatel/AR.asp?ARI=114803 http://www.pf.jcu.cz/toCP1250.en/stru/katedry/fyzika/prof/Tesar/diplomky/pruvodce_hw/ http://www.pcsvet.cz/art/article.php?id=2567 http://www.chipmunk.nl/ProMouse http://www.howstuffworks.com/mouse2.htm http://www.entrepreneur.com/mag/article/0,1539,271920,00.html http://vstupnizarizeni.rames.info/2mouse.html

TrackBall vpodstatě obrácená myš otáčí se kuličkou, která je umístěna oproti myši navrchu a tím se určuje pozice kurzoru nepoužívá se optická technologie tlačítka na boku, která slouží k obyčejným kliknutím původně integrováno v přenosných zařízeních

Joystick v současnosti slouží především jako herní periferie páka otáčející se na jednom konci a přenášející úhel otočení ve 2D nebo 3D do počítače obvykle 2D, se dvěma osami rotace (podobně jako myš) 3D – pohyb v ose z pomocí kroucení páky joysticku

Joystick analogový digitální spojitý vrací úhel v rovině nebo v prostoru potenciometry digitální poskytuje pouze informaci on/off ve čtyřech směrech a jejich možných mechanických kombinacích (doprava a nahoru, doleva a dolů apod.)

Něco pro kutily – elektrické zapojení joysticku

TouchPoint v podstatě miniaturní joystick zabudovaný v noteboocích pouze k pohybu kurzoru

TouchPad vstupní zařízení počítače, které slouží k posunu kurzoru, poklepání na něj nahrazuje kliknutí tlačítkem myši ploška reagující na tlak nebo na elektrickou vodivost obvykle jsou vedle citlivé plochy umístěna většinou dvě tlačítka, která mají podobnou funkci jako na myši a případně i dvojtlačítko nahrazující funkci otočného kolečka na myši.

TouchPad u notebooků, zabírají méně místa než myši lze jej najít též v externím provedení, které lze připojit pomocí standardního rozhraní USB, COM nebo PS2 k velké skupině osobních počítačů

Multifunkční TouchPad firma Synaptics Dual Mode touchpad se po stisku tlačítka (resp. pravého horního rohu touchpadu) přepne v multimediální ovládací panel s modře podsvícenými funkcemi. Díky těmto dotykovým tlačítkům se dá ovládat multimediální přehrávač (funkce jako play, pause, stop...) a nebo prohlížeč internetu (zpět, vpřed...).

Tablet hlavně pro práci s grafikou práce s ním nejvíce připomíná kreslení tužkou na papír velká citlivá plocha podobná touchpadu, ale je odolnější a přesnější

Tablet speciální tužka malá vzdálenost nad tabletem = pohyb kurzoru dotek povrchu = stisk tlačítka myši přítlak = různá tloušťka čáry (až 1.024 úrovní) funkce guma spojená s tabletem kabelem bezdrátová (napájení el.-mag. indukcí)

Světelné pero vypadá jako obyčejná tužka pro tablet pokud s ním pohybujeme po obrazovce, dokáže podle aktuální polohy světelného bodu na monitoru přesně rozpoznat naši pozici náhrada dotykového displeje

Další informace http://en.wikipedia.org/wiki/Joystick http://vstupnizarizeni.rames.info/2mouse.html http://notebook.cz/__/,clanky,kratke-zpravy,2005,051115-Synaptics-Dual-mode-TouchPad,index.html