Sylabus pro prezentační dovednosti I.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
Sylabus pro prezentační dovednosti III.
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
C lékařská fakulta – Univerzity Karlovy v Praze Sylabus pro prezentační dovednosti – individuální (IV.) Lektoři: PhDr. Jana Kasalová, PhDr. Jiří.
OBJEKTIVIZACE HODNOCENÍ ÚSTNÍ ZKOUŠKY Z ANGLICKÉHO JAZYKA
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
OPEN LEARNING Moderní výuka odborných cizích jazyků 89% žáků cítí potřebu umět cizí jazyk pro svou budoucí práci, NIDV, červen 2012 Brno, 4. červen 2014,
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
AUTOMANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ NA PRINCIPU BENCHMARKINGU
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Jak se stát dobrým právníkem?
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Hotelnictví a gastronomie zblízka (vzdělávací program se stážemi) Zpracovala: Tvrdoňová Anna Datum: 2013.
Pardubice 15. a 16. listopadu 2012 Ing. Petr PETŘÍK
Prezentační dovednosti
KOMUNIKACE V PRAXI METODIKA. Vznik metodiky Čtyři moduly v rozsahu 40 hodin 20 hodin e-learningového studia 20 hodin prezenčního studia.
Prezentujeme výsledky projektu Výpočetní technika.
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Pohled dodavatelů na výběrová řízení POHLED „z druhé strany“ Ing. Dušan Číčel ředitel FBE Praha a FBE Bratislava.
Konference škol vyučujících IT a IE
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
Pohled pedagoga běžné základní školy na podporu komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností PhDr. Veronika Girglová Katedra speciální.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Naučíme vás komunikovat ?!
Prezentační dovednosti Michal Kindl. CÍL ŠKOLENÍ/PREZENTACE Seznámit se základními prezentačními dovednostmi, technikami a postupy používanými při tvorbě.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
ROZVOJEM OSOBNOSTNÍCH A PROFESNÍCH KOMPETENCÍ UČITELŮ MŠ A ZŠ K VYŠŠÍ KVALITĚ VZDĚLÁVÁNÍ (CZ.1.07/1.3.00/ ) LUCIE CHALOUPKOVÁ PEDAGOGICKÁ FAKULTA.
Pedagogická komunikace
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Didaktické metody Androdidaktika.
Osnova výuky_únor 2011 MANAŽERSKÝ KOUČINK MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková.
Návrh koncepce a implementace CSR Česká zemědělská univerzita Jan Burian - ČZU Lucie Ceplová - ČZU Tereza Dohnalová - UK Kateřina Klimentová - ČZU Tereza.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
INTERAKTIVNÍ DISPENZAČNÍ SEMINÁŘE: O projektu
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Didaktické metody Androdidaktika.
Tvořivé řešení problémů Pavla Kotyzová
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Název operačního programu:
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Prezentační a komunikační dovednosti
BP KULTURA Ing. Dana Smetanová, SKIP ČR
Vzorový projekt pro ZŠ.
Vzorový projekt pro gymnázia
Vzorový projekt pro ZŠ.
Transkript prezentace:

Sylabus pro prezentační dovednosti I. C 203 1. lékařská fakulta – Univerzity Karlovy v Praze Sylabus pro prezentační dovednosti I. Lektoři: PhDr. Veronika Langrová, Ph.D., PhDr. Jana Kasalová, Ing. Vratislav Svatoň, PhDr. Jiří Závozda, Alexandra Merunková, Radomír Chovaneček Casteam, s.r.o. Jednořadá 1051/53 Praha 6 - Bubeneč 160 00 IČ:27208257 08.05.2014

Sylabus pro prezentační dovednosti I. Lektorka, specialistka na komunikaci: PhDr. Veronika Langrová, Ph.D. Lektorka, odborný garant: PhDr. Jana Kasalová Lektor, specialista na komunikaci: Ing. Vratislav Svatoň Lektor, specialista na komunikaci, sparingpartner: PhDr. Jiří Závozda Lektorka, hlasová specialista: Alexandra Merunková Obrazový poradce, kameraman: Radomír Chovaneček Projektový manažer: Ing. Kateřina Malá   Cíle školení: Uvedení do problematiky prezentačních dovedností pro pedagogy Základní teorie prezentace aplikovatelná pro účastníky školení Správná prezentace jako klíč k didaktickému úspěchu Praktické ukázky využitelné na přednáškách, seminářích, konferencích… Hledání vlastních prezentačních zdrojů (řeč těla, hlasová kultura, propojení formy a obsahu) Stanovení cílů pro pedagogickou praxi Metoda: přednáška, seminář, interaktivní rozhovor s lektory, ukázky s  využitím záznamové techniky, týmová analýza. Tento vstupní seminář účastníky vede krok za krokem teorií a praxí prezentačních dovedností, které jsou základnou každého kvalitního pedagoga. POZNÁMKY:

1. výukový den (135 minut) Ověření potřeb a očekávání účastníků kurzu Uvedení do teorie a praxe prezentačních dovedností pro pedagogy Testování vlastního prezentačního potenciálu Identifikování s rolí prezentujícího a definování kompetencí Základní skupinový nácvik prezentace Sladění obsahu a formy (řeč těla, hlasová kultura, celková image) Téma, obsah Metoda Přivítání účastníků kurzu, shrnutí předešlé lekce Prezentace Očekávání účastníků Jak budeme pracovat Řízená diskuse Teorie prezentace Aplikace v didaktice Výklad Zadání úkolu (respektování kola kompetencí) Individuální práce s prac. materiálem Diskuse ve dvojicích Sdílení se skupinou Krátká prezentace výstupů dle zadané struktury Prezentace před skupinou Příprava jako jedna z fází prezentačního procesu Samostatná práce, týmová diskuse, prezentace Zadání přípravy prezentace v dalších lekcích Týmová spolupráce

2. výukový den (135 minut) Identifikování s cílovou skupinu posluchačů Práce ve skupinách Osvojení některých technik práce se skupinou a publikem Praktický nácvik - vlastní prezentace účastníků Příprava vlastní prezentace Téma, obsah Metoda Klíčové poznatky z první lekce Týmová diskuse Cílová skupina posluchačů: Kdo jsou účastníci mé prezentace Jaká jsou jejich očekávání Co chci, aby si odnesli Výklad Řízená diskuse Navázání vztahu se skupinou Práce s různými typy posluchačů Smyslové vnímání   Praktické ukázky Sdílení zkušeností Dynamika skupinové práce Nejvyužívanější techniky práce se skupinou Wokrshop Prezentace přednášek před ostatními, nahrávání na kameru a videoanalýza Vystoupení skupiny účastníků - individuální prezentace Zpětná vazba - principy zpětné vazby ZV od účastníků ZV lektora

3. výukový den (135 minut) Zopakování pravidel prezentace – focus na formu Rozšíření dovedností zaměřených na práci s hlasem (intonace, síla, barva, rytmus…) Uvedení do teorie řeči těla Praktický nácvik vystoupení s důrazem na formu Téma, obsah Metoda Uvítání, zopakování témat z předchozího setkání  Prezentace Verbální komunikace Práce s hlasem Hlasová cvičení Brainstorming Skupinová práce Odborný výklad Neverbální komunikace: Postoj Gesta Mimika Oční kontakt Práce s didaktickou technikou a pomůckami   Praktické ukázky Prezentace přednášek před ostatními, nahrávání na kameru a video-analýza, zaměření na řeč těla, hlas a oči Týmová spolupráce Zpětná vazba ZV od účastníků ZV lektora

4. výukový den (135 minut) Zopakování pravidel prezentace – propojení formy a obsahu Zvýšení sebedůvěry při didaktické práci (lehkost prezentace, uvolnění energie, zvládnutí trémy, umění nadhledu) Zmírnění projevů trémy a odbourávání stresu Praktické cvičení Vyhodnocení přínosu teorie a praxe prezentace pro vlastní didaktickou práci Téma, obsah Metoda Uvítání, zopakování témat z předchozího setkání  Prezentace Jak zvládat náročné situace - zvýšení sebedůvěry Skupinová práce Jak na trému – teorie a praktický nácvik Prezentace přednášek před ostatními, nahrávání na kameru a videoanalýza   Týmová spolupráce Zpětná vazba - zopakování principů zpětné vazby ZV od účastníků ZV lektora Vyhodnocení posunu v prezentačních dovednostech na kole kompetencí Práce se škálou spokojenosti Individuální práce Vyhodnocení, sdílení dojmů, shrnutí, závěr Skupinová diskuse *Všechny časy jsou orientační a lektor si je může upravit dle potřeby účastníků. *Po celou dobu přítomen kameraman a fotograf (tedy nejen pro účely konkrétního tréninku, ale i pro dokumentaci).