První národní cyklo a in-line průzkum Hlavní závěry a výzvy Jak dál Brno, 12. ledna 2012
...radost z jízdy..
.. a jejich šťastné tváře při pohybu Naše děti … a jejich šťastné tváře
Hlavní závěry a výzvy ČR má velký a nevyužitý potenciál pro rozvoj cykloturistiky : početná skupina (4,75 mil. cyklistů, z toho 1 aktivních + 0,7 in-line a 0,3 bikerů) širokospektrální skupina (věkově, jezdí celoročně) potenciál vícedenních pobytů a dálkových tras (dnes jednodenní výlety) ekonomický potenciál (studie 2008: v Evropě 2,8 mld. cyklotur.cest ročně s ekonomickými přínosy cca 54 mld.EUR/rok) Infrastruktura je nedostatečná – neodpovídá očekáváním optimalizace tras (méně silnice), dálkové (jednotně vyznačit) připravit terény pro bikery (nekonfliktní využití značených pěších, další nové, singltraily) rozšířit terény pro in-line (chybí kvalitní km) zkvalitnit informační a orientační značení (upřednostňováno před tiskovinou) rozvíjet doplňkovou infrastrukturu (rodiny a skupiny žádají)
Mít se kde občerstvit a pobavit..
Mít se kde zastavit Pozor !!! 2 ze 3 nemají přílbu !!!
Mít si kde pohrát
Hlavní závěry a výzvy V oblasti služeb a marketingu jsou značné rezervy zkvalitnit služby (procyklistické – Cyklisté vítáni, cyklobusy a kombinovaná doprava, dostupné servisy, doprovodné relaxační programy) prorazit na trhu ČR s dnes nadčasovými službami cykloprůvodců a zájezdů, vč.incomingových (v zahraničí funguje) připravit žádané balíčky (specifické pro cílové skupiny, produkt dálkových tras, uvádět v žádaných GPS souřadnicích a na oblíbeném internetu, přehledně jednotnou metodikou na jednom rozcestníkovém portálu) uvědomění potřeby (versus infrastruktura) Podporovat a propagovat bezpečnost napříč všemi aktivitami propagovat bezpečnost – používání ochranné přílby a chráničů (přílbu nosí jen 40 % bruslařů)
Další práce s výsledky Plné zveřejnění výsledků průzkumu * presentace, závěrečná zpráva a základní datový soubor naleznete na a Vytvoření metodik a doporučení v oblastech: * budování infrastruktury * jednotného značení * tvorby balíčků vč. produktu dálkových tras * v oblasti služeb * monitoringu * optimální dotační politiky Workshopy v regionech (kraje, destinace, stát) * seznámit veřejné i soukromé aktéry v oblasti tvorby infrastruktury, služeb, marketingu a dotační politiky s výsledky a s možnostmi práce s nimi * prodiskutovat s nimi metodiky * motivovat je Monitoring a zpětná vazba * kvantitativní monitoring na páteřních stezkách * dotazníkový marketingový průzkum v uzlech, vč. ekonomické zpětné vazby * národní cyklo a in-line průzkum
Doporučení pro národní produkt Česko jede
Děkujeme všem, kteří -důvěřovali „Vyplň a budeš jezdit líp“ -vyplnili -podpořili -přiložili ruku k dílu Za realizační tým průzkumu Renata Šedová, Jaroslav Martínek, Jitka Vrtalová, Radka Žáková a Daniel Mourek