APPN, o.s. Agentura pro neslyšící Online tlumočnická služba pro neslyšící - NONSTOP.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální služby SOZ.
Advertisements

Webináře – online semináře Efektivní metody online vzdělávání Skutečně vzděláváte tím nejefektivnějším a nejlevnějším způsobem? Ing. Radka Nepustilová.
Hristo Trajkovski – VerbaVoice GmbH Komunikační podpora pro neslyšící a nedoslýchavé lidi Přepis na mobilu – Přepis mluvené řeči – Živé.
Legislativní změny v oblasti zaměstnávání OZP
J AK SE ZAŘADIT DO SPOLEČNOSTI ? N A KOHO SE MOHU OBRÁTIT ? Praktická část.
Linka bezpečí a bezpečný internet Searching Session NTK 2013 Praha, 8. října 2013 Peter Porubský.
Podpora Romů na trhu práce - CENTROM. Podpora Romů na trhu práce – CENTROM E.č. CZ.1.04/3.3.05/ Zahájení projektu Doba realizace projektu.
ROZVOJ INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH TECHNOLOGIÍ V KROMĚŘÍŽI Zřízení PIAP v centru města a místních částech Postoupky, Bílany a Těšnovice.
Interkulturní a intrakulturní komunikace sluchově postižených studentů středních škol Mgr. Filipcová Věra.
Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Konto BARIÉRY -nejstarší a největší kontinuální veřejná sbírka v ČR -nejrozsáhlejší projekt Nadace Charty let rozděluje peníze na vozíky, sluchadla,
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
1 EICO - nevyšlapanou cestou. 2 Evropský sociální fond Operační program Rozvoj lidských zdrojů (OP RLZ) Opatření 2.3 Posílení kapacity poskytovatelů sociálních.
Kanceláře k pronájmu Křižíkova 1377, Frýdek-Místek
Informatizace veřejných knihoven Internet a veřejné knihovny jako informační centra měst a obcí PhDr. Ivana Štrossová Okresní knihovna Havlíčkův Brod.
Počítačová síť a typy sítí
SPRÁVA ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ Listopad CÍL PREZENTACE 1.Jak vznikl nový úřad 2.Proč nový úřad vznikl.
Problematika poskytování tlumočnických služeb jedincům se sluchovým postižením Problematika poskytování tlumočnických služeb jedincům se sluchovým postižením.
BBF 2005 Fórum pro vysokorychlostní přístup (Broadbandové fórum – BBF) Arnošt Traxler.
APPN, o.s. Agentura pro neslyšící. Agenda: 1) Kdo jsme 2) Jaký je náš cíl 3) Naše projekty.
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
INTERNET - Je počítačová síť celosvětového rozsahu, spojující stovky zemí, miliony počítačů a miliony uživatelů.
ICQ. Co je ICQ? ICQ je nejpoužívanější a nejpopulárnější komunikační program. ICQ je zkratka slangového výrazu „I seek you“ (hledám tě). Slouží ke komunikaci.
Podporované zaměstnávání pro lidi se zrakovým postižením.
1 iptelefonie denis kosař. 2 obsah Co je ip-telefonie Jak to funguje Protokoly Kodeky Jak to použít Skype Zdroje.
Typy elektronické komunikace
Motivačně aktivační poradenský program varianta pro pilotáž.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
Petra Tázlarová „personální poradenství“
Telefonování přes Internet
Seznámení se službami Office 365 Microsoft Online Services Přechod ze sady BPOS na služby Office 365 pro stávající uživatele BPOS.
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce Ing. Petra Murycová, oddělení Evropské unie, MPSV.
1 iMUNIS Portálové řešení pro obce Mgr. Jan Brychta Mgr. Tomáš Lechner Triada, spol. s r. o.
1 PORADA ŘEDITELŮ DĚTSKÝCH DOMOVŮ ZŘIZOVANÝCH MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM A CÍRKEVNÍMI SUBJEKTY ODDĚLENÍ SPRÁVY ŠKOL 4. června 2009.
©Rytmus 2007 DVD Společenská odpovědnost firem Výstup CIP EQUAL projektu „Podporované zaměstnávání pro sociálně odpovědné firmy“ o.s. RYTMUS Projekt je.
APPN, o.s. Agentura pro neslyšící. - Posílit integraci neslyšících do světa slyšících - Zlepšit dostupnost a kvalitu sociálních služeb pro neslyšící a.
Sekretariát Regionální Rady NUTS II Severovýchod Implementační jednotka Společného regionálního operačního programu.
Multimediální elektronická komunikace
Společnost Eurotel pro státní správu. 2 Silný partner pro veřejnou správu ›Společnost Eurotel poskytuje dlouhodobě všem zákazníkům profesionální servis.
ČINNOST AGENTURY DOMÁCÍ PÉČE LADARA. Agentura domácí péče LADARA poskytuje: pečovatelskou službu (od ) osobní asistenci (od ) tísňovou.
Připojení k internetu Internet je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí. Grafické znázornění části internetu.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Problematika informační kriminality
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
KOMUNIKACE ON-LINE VY_32_INOVACE_63. CHAT komunikace dvou nebo více lidí prostřednictvím komunikační sítě. Textem Zvukem - audiochat Zvukem a obrazem.
Tlumočení ČZJ Daniela Tesaříková.
Materiálně-technický standard v sociálních službách Eva Capicarová.
Průvodcovské a předčitatelské služby. jsou terénní nebo amb. služby poskytované osobám, jejichž schopnosti jsou sníženy z důvodu věku nebo zdravotního.
 nejvíce využívaná služba internetu založená na www stránkách  poskytuje virtuální informační prostor, přístupný pomocí prohlížeče  výhodou www stránek.
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Klíč.
Tlumočník očima neslyšícího dítěte Lucie Břinková, Josefina Kalousová, Markéta Spilková.
Internet. je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů.
VoIP – internetová telefonie Technická řešení © Mgr. Petr Loskot
J AK PRACOVAT S INTERNETEM Mgr. Marie Kardová leden 2014.
VoIP – internetová telefonie Úvodní seznámení © Mgr. Petr Loskot
Koordinační skupina OZP Vít Kaška. Seznam členů Agentura Naděje Agentura Osmý den, o. p. s. Agentura osobní asistenční služby o. s. Asociace vozíčkářů.
Internet Autor: Mgr. Jan Duchek VY_32_INOVACE_14_Internet Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Co je to skype ? je peer-to-peer program, umožňuje provozovat Instant messaging, internetovou telefonii(VoIP), videohovory a přenos souborů instalace.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů. Ulitoolympiáda 2013 Konference: Znakové jazyky.
Problematika tlumočení znakového jazyka Radka Horáková, podzim 2006.
VY_62_INOVACE_ – Přímé bankovnictví Autor Ing. Hana Sůvová
Stereotyp slyšícího člověka v českém znakovém jazyce
Centrum služeb a podpory Zlín o.p.s. HORIZONT ZLÍN
Petra Martináková , ČJ+AJ se zaměřením na vzdělávání
Bc. Nikol Fišerová, DiS., Bc. Šárka Mrázková
Informatika INTERNET ISŠ SEMILY Zpracoval: Vít Rutkovský
iMUNIS Portálové řešení pro obce
APPN, o.s. Agentura pro neslyšící
Sociálně aktivizační služby
Dobrý den, vážení neslyšící, nedoslýchaví, hosté
Transkript prezentace:

APPN, o.s. Agentura pro neslyšící Online tlumočnická služba pro neslyšící - NONSTOP

Cíle APPN: - odstraňovat bariéry v životě neslyšících - komunikace, nevědomost, předsudky Výchozí situace: 1. Neslyšící osoby nemohou telefonovat, a tím nemohou získávat informace na úřadě, objednat se k lékaři, zavolat na inzerát týkající se např. volného pracovního místa apod. 1. Neslyšící osoby nemohou telefonovat, a tím nemohou získávat informace na úřadě, objednat se k lékaři, zavolat na inzerát týkající se např. volného pracovního místa apod. 2. Neslyšící obtížně komunikují mluveným jazykem 3. Od narození neslyšící neovládají český jazyk, mají komunikační bariéru, zažívají diskriminaci a trpí komunikačním deficitem. Bariéry jsou překonávány online tlumočnickou službou, kterou poskytuje organizace APPN, o.s.

Řešení: služby APPN Online tlumočnická služba NONSTOP - Tlumočník je přítomný ihned, nulové náklady na dopravu - Od narození neslyšící neumí český jazyk, nerozumí souvislému psanému textu - Stoupající zájem o službu: rok 2010: telefonátů, leden - srpen 2011: telefonátů Sociální rehabilitace - 51 zaměstnaných v roce 2010, 31 zaměstnaných od ledna do srpna Podporované zaměstnávání, zprostředkování zaměstnání, pracovní asistence Sociální a právní poradna pro neslyšící - Neslyšící mají informační deficit, nerozumí českému jazyku

Přednosti online tlumočnické služby řešení aktuálně vzniklé situace je přístupná nonstop, 24 hodin denně, 365 dnů v roce snadná dostupnost, a to kdekoliv po celé České republice i celém světě služba řeší velký nedostatek tlumočníků a jejich nedostupnost v menších městech a obcích je efektivní – odpadají náklady na cestovné,ušetří se čas tlumočníka, který by strávil na cestě

Technické vybavení - běžný počítač (Intel Pentium 4, 2 GHz, paměť 512 MB, USB 2.0) - spolehlivé připojení na internet na obou stranách – nesmí kolísat - vysokorychlostní internet (minimálně 0,5 Mb/s) – plynulost pohybů při znakování - telefonní linka - kvalitní webová kamera (např. Modecom Venus Web Cam) - zřízený účet na Skype, ooVoo - kontakt s ID „appnonlinetlumoceni“

Situace pro využití online služby: Obě strany (slyšící a neslyšící) jsou spolu v jedné místnosti - kolega či zaměstnavatel si potřebují promluvit - schůze, jednání, školení

Každá strana (slyšící a neslyšící) je na jiném místě - telefonování do zaměstnání, k lékaři, na inzerát, konzultace nemoci dítěte Situace pro využití online služby:

Užití psané formy -využívají ohluchlí, nedoslýchaví - ovládají český jazyk - potřebuje si zatelefonovat, ale jeho jazykem je český jazyk

Zpracovala: Mgr. Marie Horáková, ředitelka APPN, o.s. Skype a ooVoo ID: appnonlinetlumoceni