MILAN HANUŠ Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Pedagogická fakulta Katedra matematiky Didaktika matematiky Akademický rok: 2003 – 2004 Zpracoval: Jan.
* Lineární funkce Matematika – 9. ročník *
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
F U N K C E Ing. Milan HANUŠ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Slovní úlohy o společné práci
VEKTOR A POČETNÍ OPERACE S VEKTORY
V ý p o č t y p l o c h Milan HanušPřehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Pojem funkce Lineární funkce Kvadratické funkce
řešené soustavou rovnic
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Základy infinitezimálního počtu
NEROVNICE Ing. Milan HANUŠ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Úplné kvadratické rovnice
Matematika Téma č. 5 Funkce Základní pojmy /main terms/основные термины  Reálná funkce f jedné reálné promĕnné x je množina f uspořádaných dvojic.
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 11 Kvadratická funkce 3.
GONIOMETRICKÉ ROVNICE
Kvadratické rovnice pro S O U (x - 5)(x + 5) = 0 S = 1/2gt2
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o.
Goniometrické funkce pro III. ročník
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Milan Hanuš PŘEHLED UČIVA Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Kvadratická funkce Lukáš Zlámal.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_89.
Lineární funkce Zdeňka Hudcová Přehled učiva ÚvodÚvod Definice a=b=0 a=0 b=0 Vyšetření monotonie Průsečík s y Úkol 1 Úkol 2Definice a=b=0a=0 b=0Vyšetření.
MATEMATIKA Pro tříletý učební obor Číšník – servírka
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kvadratická funkce. Co je to funkce Každému prvku x z definičního oboru je přiřazeno právě jedno číslo y z oboru hodnot x je nezávisle proměnná y je závisle.
Kvadratické funkce, rovnice a nerovnice
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A15 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
5,2 Milan Hanuš X Poznámky TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Milan Hanuš Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 10 Kvadratická funkce 2.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PARABOLA Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce – řešené.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Funkce a jejich vlastnosti
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Rozcvička Urči typ funkce:
5. Graf funkce – konstantní, lineární (s abs. hodnotou)
Kvadratické rovnice - procvičování
Graf, vlastnosti - výklad
2.1.1 Kvadratická funkce.
Vysoké učení technické v Brně
V soustavě souřadnic zobrazíme bod A.
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
PŘEVODY JEDNOTEK DÉLKY, OBSAHU, OBJEMU, HMOTNOSTI A ČASU
Funkce a jejich vlastnosti
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Transkript prezentace:

MILAN HANUŠ Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních a komunikačních technologií K učebnici Calda, E.: Matematika pro dvouleté a tříleté učební obory SOU 2. díl; Prometheus, 2003, s. 100

Kvadratická funkce je každá funkce daná předpisem f: y = ax 2 + bx + c, kde a ≠ 0; a, b, c  R D f = R Kvadratická funkce y = ax 2 je: 1. pro a < 0 konkávní a shora omezená Nechť je a = 0 a b = 0. Pak rovnice kvadratické funkce zní f: y = ax 2 y = ax 2 x y 2. pro a > 0 konvexní a zdola omezená x y = ax 2 y x

x 1,2 -4-3,5-3-2,5-2-1,5-0,500,511,522,533,54 y1y1 4836,752718,75126,7530,750 36,751218,752736,7548 y2y2 6,44,93,62,51,60,90,40,10 0,40,91,62,53,64,96,4 Úkol: Sestrojte grafy funkcí f: y 1 = 3x 1 2 a f: y 2 = 0.4x 2 2 y 1 = 3x 1 2 y 2 = 0.4x 2 2

Užití kvadratických funkcí Příklady: Určete závislost obsahu čtverce na délce jeho strany. Nezávisle proměnná…….délka strany ……. x m Závisle proměnná…….obsah čtverce ……. y m 2 f: y = x 2 D f = R + x00,511,522,533,544,55 y00,2512,2546,25912,251620,2525 y = x 2 Evropský sociální fond – podpora hospodářské a sociální soudržnosti

Příklad: Určete závislost výšky stavby na době, po kterou z ní bude padat uvolněná střešní krytina (stavba stojí na Zemi). Nezávisle proměnná ….. t …… doba pádu střešní krytiny Závisle proměnná …… s …….. výška stavby s = 0,5gt 2 g = 10 ms -2 f: s = 5t 2 D f = R + t00,511,522,533,544,55 s01,25511,252031,254561, ,25125

Příklady na procvičení Určete kvadratickou funkci, jejíž graf prochází bodem: A [2; 2]. B[-2; 3]. C[1; -4]. D[4; -1]. Souřadnice bodu A musí vyhovět rovnici 2 = k · 2 2 ; k = ½. F: y = ½x 2 Souřadnice bodu B musí vyhovět rovnici 3=k · (- 2) 2 ; k = 3 / 4.. F: y = 3 / 4 x 2 Souřadnice bodu C musí vyhovět rovnici - 4 = k · 1 2 ; k = F: y = - 4 x 2 Souřadnice bodu D musí vyhovět rovnici - 1 = k · 4 2 ; k = - 1 / 16.. F: y = - 1 / 16 x 2 Existuje v rovině souřadnic x,y bod, kterým by nešla vést parabola kvadratické funkce? Určete společný bod grafů kvadratických funkcí f 1 : y 1 = 0,32x 1 2 a f 2 : y 2 = - 658x 2 2. Takový bod neexistuje. Společným bodem všech kvadratických funkcí s b = 0 a c = 0 je počátek souřadnic, bod [0; 0].

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR