Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů
TEST Společenské chování
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníbřezen 2012 Ročník1. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka ( DUM 23 ) Člověk.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Lidé kolem nás TÉMA: Zásady.
Transkript prezentace:

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací : www.1zsfm.cz

Téma vyučovací hodiny : „ Společenská etiketa. Restaurace „ Vzdělávací obor : Rodinná výchova Třída : 7.B Vyučující : Mgr. Lenka Golová Datum : 2005-11-3 Téma vyučovací hodiny : „ Společenská etiketa. Restaurace „ Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook dataprojektor

Zdroje informací JANOŠCOVÁ, D. a KOL. AUTORŮ. Občanská výchova s blokem rodinná výchova pro 7.ročník základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2004. ISBN 80-7238-207325-6. OPLETALOVÁ, S. O slušném chování a věcech souvisejících. Olomouc: Rubico, 2000. ISBN 80-85839-41-5. BRÁZDOVÁ, D. Zásady společenského chování.Praha: Road, 1991. ISBN 80-385-09-0. www.sklenicka.cz http://www.czech-tv.cz/program/203522165250004.html?&tema=detail

Společenská etiketa RESTAURACE

Opakování Co znamená pravidlo „větší důležitosti“ nebo „větší úcty“ a kdo je ve společnosti „víc důležitější?“ Kdo první podává při představování ruku? Můžete mít při podávání ruky na rukou rukavici? Kdo nabízí první tykání? Kdo zdraví první ve společnosti? Co je to přímé představování?

Opakování Muž se chce projevit jako vysoce zdvořilý a nese ženě kabelku. Je toto chování společensky přípustné? Může si dáma v divadle ponechat ne hlavě klobouk nebo jej musí odložit do šatny? Kdo vchází v kině jako první do řady –muž nebo žena? Starší osobě chcete pomoci s těžkou taškou. Jak budete zdvořile postupovat?

Slušné způsoby začínají hned při vstupu do restaurace Jako první vchází do restaurace muž. Víte proč? Muž podrží dveře ženě jdoucí za ním. U stolu ji odsune židli a počká, až se posadí.

Takto určitě ne ! Pán by si neměl zapalovat cigaretu bez toho, že by se dovolil společensky významnějších osob. Pán by si neměl sundávat sako Bez toho, že by se dámy dovolil. Určitě by si ke stolu neměl sednout první muž, dáma si sedá jako první. Dáma si nepoloží kabelku na stůl, jestliže je takto velká – na stůl patří jen malá kabelka, tzv. psaníčko.

Na řadě je výběr jídla Vysvětli obrázek Jídelní lístek (pokud neleží na stole) přinese číšník, a to jeden pro každého ze společnosti. Vysvětli obrázek Je-li jídelní lístek na stole, vybere si nejdříve žena. Objednává si každý sám za sebe. Muž doporučí vhodné víno k vybranému pokrmu. Bílé víno – k drůbeži a světlým masům. Červené víno – ke zvěřině a tmavým masům.

Použití ubrousků připravených na stole Látkový ubrousek rozprostřít na kolena po jídle i během jídla si otíráme tímto ubrouskem ústa po skončení večeře jej lehce zmačkáme a položíme vedle talíře Papírový ubrousek slouží k otírání úst ponecháváme na stole u levé ruky na závěr večeře jej zmačkaný položíme do talíře.

Jak si poradit s příborem? 1- lžíce moka 2- lžíce na kávu 3- lžíce dezertní 4- lžíce jídelní 5- vidlička na moučník 6- vidlička jídelní 7- vidlička dezertní 8- nůž dezertní 9- nůž na ryby 10- nůž jídelní

Jak si poradit s příborem? Příbory vedle talíře Příbory položené vpravo a vlevo od talíře bereme postupně směrem k talíři. Začínáme tedy jíst příborem položeným nejdál od talíře. Příbory nad talířem Příbory položené nad talířem, bereme postupně směrem od talíře. Začínáme tedy jíst příborem položeným nejblíže k talíři.

Vysvětli, kde se stala chyba ! Popiš situaci na obrázcích.

Takto je to správně Přerušení jídla Ukončení jídla Příbory položíme do talíře křížem přes sebe Ukončení jídla Příbory srovnáme rovnoběžně k pravé straně talíře.

Zapiš si do sešitu Do restaurace vejde první muž. Muž podrží dveře ženě jdoucí za ním. K jídelnímu stolu usedá nejdříve žena. Z jídelního lístku vybírá nejdříve žena. Dáma si nepokládá kabelku na stůl. Příbory vlevo a vpravo od talíře bereme postupně směrem k talíři. Příbory nad talířem bereme postupně od talíře.

Zapiš si do sešitu Látkový ubrousek rozprostřeme na kolena, po skončení večeře odložíme vedle talíře. Papírový ubrousek slouží k otírání úst a na závěr jej zmačkaný položíme do talíře. Přerušení jídla - příbory položíme do talíře křížem přes sebe (načrtni si obr.) Ukončení jídla – příbory srovnáme rovnoběžně k pravé straně talíře (načrtni si obr.) U jídla dodržujeme lehkou konverzaci Při jídle nemlaskáme, nemluvíme s plnými ústy.

Hodnocení vyučovací hodiny Klady Zápory Netradiční forma výuky – atraktivnost pro žáky i učitele. Možnost vracet se k probrané látce. Předem připravený přehledný zápis pro okamžité použití. Názornost ( animace).

Poznámky k prezentaci Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci v textu. Prezentaci je vhodné oživit efekty (atraktivnost). Postupné zobrazování textu – žáci nevidí celý text najednou, ale učitel žákům zobrazuje text v závislosti na rychlosti výkladu.