KRUŽNICE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Advertisements

Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Množiny bodů dané vlastnosti
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
Tečna ke kružnici – vlastnosti, využití Thaletovy kružnice
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 7 Učivo – Konstrukční úloha
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
POZNÁMKY ve formátu PDF
Vzájemná poloha dvou kružnic
Hyperbola Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných různých bodů F1, F2 , které nazýváme ohniska, konstantní absolutní hodnotu rozdílu.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Rovinné útvary.
Vzájemná poloha přímky a kružnice
5_Kružnice, kruh Kružnice k (S, r) je množina všech bodů roviny, které mají od středu S vzdálenost r. S – střed, r – poloměr, d – průměr Platí: d = 2r.
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Vzájemná poloha přímky a kružnice
VY_42_INOVACE_415_KRUŽNICE, KRUH
Vzájemné polohy 8. ročník
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
Vzájemná poloha dvou kružnic
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Vypracovala: Pavla Monsportová 2.B
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Vzájemná poloha dvou kružnic
POZNÁMKY ve formátu PDF
MNOŽINY VŠECH BODŮ DANÉ VLASTNOSTI
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_04.
VY_42_INOVACE_116_KRUŽNICE,KRUH Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Kruh, kružnice Základní pojmy
VY_42_INOVACE_118_KRUŽNICE A PŘÍMKA Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
III. část – Vzájemná poloha přímky
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
Vzájemná poloha dvou kružnic
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Kateřina Mrázková Název: EU_32_MRA_M8_005 Téma: Matematika 8. ročník.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Kružnice Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Kružnice III. třída.
III. část – Vzájemná poloha přímky
IV. část – Vzájemná poloha dvou
Vzájemná poloha dvou kružnic
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Transkript prezentace:

KRUŽNICE

KRUŽNICE Kružnice je geometrický útvar křivka, která má od daného bodu středu kružnice, vždy stejnou vzdálenost. Kružnice má střed S Kružnici k(S, r) tvoří všechny takové body A, pro které platí /AS/ = r A A k X S

POLOMĚR KRUŽNICE r…….. poloměr kružnice r ˃ 0 Poloměr kružnice udává vzdálenost od středu S k bodu kružnice A A k X r S

PRŮMĚR KRUŽNICE d ………. průměr kružnice d = 2 . r A B d ………. průměr kružnice d = 2 . r Průměr kružnice je dvojnásobek poloměru /AB/ = 2. /SB/ X S d

SEČNA Sečna je přímka, která má s kružnicí dva společné body Přímka AB A B p k Sečna je přímka, která má s kružnicí dva společné body Přímka AB X S

TEČNA Tečna je přímka, která má s kružnicí jeden společný bod T T P k BOD DOTYKU Tečna je kolmá k přímce, která prochází bodem dotyku a středem kružnice T P k X S

TĚTIVA X o Y p k Úsečka, která spojuje dva různé body na kružnici XZ.. Tětiva kružnice Osa tětivy prochází vždy středem kružnice X S

VNĚJŠÍ PŘÍMKA Vnější přímka nemá žádný společný bod s kružnicí p k X S

SOUSTŘEDNÉ KRUŽNICE k h Kružnice, které mají společný střed X S

OTÁZKY ? Urči poloměr kružnice, která má průměr: 12 cm = 34 m = 65 dm = 1,4 cm = Vyjmenuj čtyři vlastnosti kružnice Jaké nové pojmy sis zapamatoval z této prezentace ??? Je tečna přímka, nebo úsečka ? Vyjmenuj vzájemné polohy kružnice a přímky

Vypracovala: Daniela Kosinová