Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :
Vzdělávací obor: Kroužek Třída: 8.roč. Vyučující: Mgr. Renata Holá Datum: Téma vyučovací hodiny : „Zajímavé a méně obvyklé úlohy„ „Zajímavé a méně obvyklé úlohy„ Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor
Zdroje informací Husar P.,Mgr., Matematikou krok za krokem k přijímacím zkouškám Prometheus, 2004 Husar P.,Mgr., Matematikou krok za krokem k přijímacím zkouškám Prometheus, 2004 Bušek I., PhDr., Kubínová M., RnDr., Novotná J., doc. RNDr. CSc., Mám to dobře? Prometheus 1994 Bušek I., PhDr., Kubínová M., RnDr., Novotná J., doc. RNDr. CSc., Mám to dobře? Prometheus 1994
Zajímavé a méně obvyklé úlohy
Doplň do magického čtverce zlomky v základním tvaru tak, aby součet čísel v každém řádku, sloupci a na každé úhlopříčce vycházel 1. Řešení:
Vybarvený obrazec je složen z několika shodných čtverců. Celkový obsah obrazce je cm 2. Urči celkový obvod celého obrazce- vně i uvnitř.
Řešení: Obrazec tvoří 20 čtverců: Obrazec tvoří 20 čtverců: 20 čtverců…………2 880 cm 2 20 čtverců…………2 880 cm 2 1 čtverec…………144 cm 2 1 čtverec…………144 cm 2 Strana čtverce……….12 cm 2 Strana čtverce……….12 cm 2 Obvod tvoří 40 celých stran čtverce: Obvod tvoří 40 celých stran čtverce: o = = 480 cm o = = 480 cm Obvod obrazce je 480 cm. Obvod obrazce je 480 cm.
Objem tělesa je 32 dm 3. Těleso rozebereme na jednotlivé krychle a z jednotlivých krychlí vyskládáme v jedné vrstvě hraniční obvod čtverce. Urči délku strany tohoto čtverce.
Řešení: Těleso tvoří 32 krychlí: Těleso tvoří 32 krychlí: 32 krychlí………..32 dm 3 32 krychlí………..32 dm 3 1 krychle………..1 dm 3 1 krychle………..1 dm 3 Hrana krychle……1 dm Hrana krychle……1 dm Čtverec má 9 krychlí na jedné straně. Čtverec má 9 krychlí na jedné straně. a = 9. 1 = 9 dm a = 9. 1 = 9 dm Délka strany čtverce je 9 dm. Délka strany čtverce je 9 dm.
Dopočítej zbývající úhly na obrázku. Řešení:
Toto je půdorys domu se stromem uvnitř čtvercové zahrady. Urči, z kterého bodu vidíš tyto pohledy: Řešení: A, E, H, F, C, G
Krabičky od zápalek jsou postaveny podle obrázku.
Řešení: A, D, G, B Určete, z kterých bodů jsou tyto pohledy:
Dovedeš nakreslit půdorys krabiček? Máš to správně ?
Hodnocení vyučovací hodiny Názornost Názornost Atraktivita Atraktivita Klady Zápory Klady Zápory
Poznámky k prezentaci Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci v textu. Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci v textu.