Název DUM: Informační společnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název DUM: Žurnalistika – základní pojmy
Advertisements

EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Název DUM: Generátor citací
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: MGR. JINDRA BENEŠOVÁ, 2011 – 10 – 31 NÁZEV: VY_12_INOVACE_35_ PÉČE O ZDRAVÍ TÉMA:
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI Ing. Zdenka Kučerová.
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Čím ve škole můžeš poranit sebe i druhého VY_32_INOVACE_18 Sada 8
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Název DUM: Klávesnice v otázkách
Člověk a příroda Zeměpis Česká republika Hádanky z ochrany přírody VI VY_32_INOVACE_18 Sada 6 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Mediální gramotnost jako součást funkční gramotnosti a základní cíle mediální výchovy 2. Část prezenčního školení školitelů SIPVZ.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Etická výchova a Finanční gramotnost
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Člověk a zdraví Výchova ke zdraví Vláknina VY_32_INOVACE_13 Sada 8 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Mgr. Petřík.
Jako příklad uznávání neformálního vzdělávání Ing. Petra Nakládalová, ČNA Mládež YOUTHPASS.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Člověk a jeho svět Evropa a svět Evropa a svět XVII VY_32_INOVACE_17 Sada 14 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_139_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
YOUTHPASS Akce 1.1 – Výměny mládeže (organizátorům)
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
VY_32_INOVACE_16_02 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Další vzdělávání v ČR.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Powerpoint 2010 Powerpoint - export prezentace do videoformátu VY_32_INOVACE_20.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Manželství Ročník:1. a 2. Datum vytvoření:prosinec.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
PAS MLÁDEŽE Akce 1.1 – Výměny mládeže (organizátorům)
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Průřezová témata.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
Zdravotně znevýhodnění jako cílová skupina sociálních služeb.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Transkript prezentace:

Název DUM: Informační společnost Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání CZ.1.07/1.4.00/21.2759 Název DUM: Informační společnost Název sady DUM Multimediální výchova pro 6. – 9. ročník ZŠ Číslo DUM VY_32_INOVACE_18_S1-17 Vzdělávací oblast Člověk a svět práce Vzdělávací obor Multimediální výchova Ročník 6. – 7. Autor, datum vytvoření Mgr. Zbyněk Šostý, 2012 Doporučená ICT a pomůcky Dataprojektor, PC, popř. interakt. tabule

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání CZ.1.07/1.4.00/21.2759 Anotace: DUM obsahuje základní informace o pojmech funkční a informační gramotnost. Uvedená sdělení a hypertextové odkazy je možné použít i v rámci projektu týkajícího se uvedené problematiky.

Informační společnost Společnost, která je založena na rozvoji informačních a komunikačních technologií je nazývána „informační společnost“. Jedním z indikátorů úrovně společnosti je dnes považována míra gramotnosti. Citace obr.: 136465270.jpg. Wikipedie [online]. 2010 [cit. 2012]. Dostupné z: http://kisk.phil.muni.cz/wiki/Soubor:136465270.jpg

ODKAZ NA ZAJÍMAVÉ INFORMACE Pozor na internetové informační bubliny! ODKAZ TEXT

Mezilidská komunikace v informační společnosti zlepšení možnosti spolupráce na dálku a usnadnění setkávání lidí, trvalá komunikační dostupnost velkého procenta lidí, zavedení trvalého monitorování lidí, pokrok v bezpečnosti a v poskytování lékařské péče na dálku, zlevnění telekomunikačních služeb.

Funkční gramotnost Gramotnost vyjadřuje, jaký podíl populace je schopen zorientovat se v textu, podepsat se, něco spočítat a dorozumět s ostatními lidmi. Pro běžný život je důležité využití dovedností v praxi - funkční gramotnost.

Funkční gramotnost Praktické znalosti, dovednosti a postoje, které jsou potřebné k plnému zapojení a účasti člověka v hospodářském, společenském a kulturním životě společnosti, ve které žije. Funkční gramotnost = literární gramotnost + dokumentová gramotnost + numerická gramotnost + jazyková gramotnost  http://www.andromedia.cz/andragogicky-slovnik/funkcni-gramotnost

Literární gramotnost Umět si vybrat z textu podstatné, porozumět těmto informacím a umět s nimi správným způsobem nakládat, umět vytvářet srozumitelné texty a další informační zdroje.

Dokumentová gramotnost schopnost nalézt a porozumět informacím obsaženým v konkrétním dokumentu, schopnost na tyto informace adekvátně reagovat .

Numerická gramotnost schopnost pracovat s číselnými údaji, schopnost aplikovat ve správném pořadí matematické operace, schopnost tyto údaje a výsledky provedených operací správně interpretovat.

Jazyková gramotnost schopnost dorozumět se v cizím jazyce.

spotřebitelské chování pracovní angažovanost zdraví správa a právo Funkční gramotnost se pak vztahuje k níže uvedeným oblastem a schopnostem: spotřebitelské chování pracovní angažovanost zdraví správa a právo

spotřebitelské chování (konzumní ekonomika) Funkční gramotnost se pak vztahuje k níže uvedeným oblastem a schopnostem: spotřebitelské chování (konzumní ekonomika) způsobilost k informovanému spotřebitelskému rozhodování a správě domácího rozpočtu, pracovní angažovanost – specifická gramotnost předpokládající osobní angažovanost jedince na očekávaných cílech práce,

Funkční gramotnost se pak vztahuje k níže uvedeným oblastem a schopnostem: zdraví pochopení důležitosti podpory a ochrany vlastního zdraví i zdraví rodiny, správa a právo porozumění občanským právům a povinnostem, povědomí o oblasti působnosti různých významných orgánů státní správy.

Gramotnost ve světě Mapa s údaji o gramotnosti v jednotlivých zemích světa (Zdroj: Zpráva OSN o lidském rozvoji 2011) Citace obr.: WorldMapLiteracy2011.png. Wikipedie [online]. 2012 [cit. 2012]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:WorldMapLiteracy2011.png

Otázka Kdo má velký vliv na vytváření funkční gramotnosti každého z nás? Odpověď: stěžejní úlohu pro utváření funkční gramotnosti sehrává především rodinné zázemí a školní kariéra jedince

V médiích často slyšíme pojem: informační gramotnost. Známe jeho význam?

ICT gramotnost je soubor kompetencí (dovedností a znalostí), které jedinec potřebuje, aby byl schopen se roz­hodnout: a) jak, b) kdy, c) proč použít dostupné ICT, a poté je účelně využít při řešení různých situací při učení i v životě v měnícím se světě.

Vztah ICT gramotnosti a informační gramotnosti funkční gramotnost + ICT gramotnost ICT gramotnost je důležitá pro rozvoj funkční gramotnosti ve společnosti, která je založená na informačních a komunikačních technologiích Citace obr.: Prvky informacni gramotnosti.gif. Wikipedie [online]. 2013 [cit. 2013]. Dostupné z: http://wiki.knihovna.cz/index.php/Soubor:Prvky_informacni_gramotnosti.gif

Pět dílčích součástí (znalostí a dovedností) ICT gramotnosti Access (Přístup) Manage (Správa) Integrate (Integrace) Evaluate (Zhodnocení) Create (Tvorba) http://wiki.knihovna.cz/index.php?title=ICT_gramotnost

Pět dílčích součástí (znalostí a dovedností) ICT gramotnosti Access (Přístup) – vědět, jak shromáždit a získat informace prostřednictvím ICT. Manage (Správa) – použít existující organizační nebo klasifikační schéma. Integrate (Integrace) – interpretovat a reprezentovat informace (shrnout, srovnat, dát do kontrastu) s pomocí ICT. http://wiki.knihovna.cz/index.php?title=ICT_gramotnost

Pět dílčích součástí (znalostí a dovedností) ICT gramotnosti Evaluate (Zhodnocení) – rozhodnout o kvalitě, relevanci, užitečnosti a efektivitě informací. Create (Tvorba) – vytváření nových informací (vlastní tvorba a návrhy, vynálezy) nebo pomocí úpravy a přizpůsobení již existujících informací prostřednictvím ICT http://wiki.knihovna.cz/index.php?title=ICT_gramotnost

Zdroje informací Kliparty – galerie Microsoft Office 2010 Citace obrázků jsou uvedeny v poznámce slide.